AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 I en time nå har nabohundene laget leven. Den ene bjeffer hele tiden, og den andre uler. Jeg klikker snart. Hva kan jeg gjøre? Du som hundeeier, og som ikke er hjemme eller er skadet...) hva ville du at jeg skulle ha gjort? Anonymous poster hash: 6af34...3ce
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Bank på hos naboen og si ifra. Anonymous poster hash: 1397f...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Men de kan umulig være hjemme. Da er de dævhørte. Naboen bor rett borte i gata her. Vet ikke en gang hvilke hus det er. Bare at det er ett av de nærmeste. Anonymous poster hash: 6af34...3ce
Tabris Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Hvis du ikke vet hvilket hus det er, så er det vel bare og gå etter lyden? Hvis de ikke er hjemme, så kan du skrive et brev og legge i postkassen deres. Sett gjerne dato på brevet og behold en kopi. Hvis bjeffingen fortsetter en stund etter det også, så kan du ta kontakt med politiet og be om hjelp. 1
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Ville banket på hos naboen og gitt beskjed. Om min hund står å bjeffer når jeg er ute, vet faktisk ikke jeg dette. Personlig ville jeg blitt veldig glad om naboen kom og gav beskjed om problemet slik at jeg hadde hatt mulighet til å jobbe med det. 1
Gjest Evans Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Ta turen innom når de er hjemme. Det er ikke sikkert at de faktisk er klar over at hunden bjeffer konstant mens de er borte, om den aldri bjeffer når de er hjemme. Jeg hadde i hvert fall satt pris på om noen sa i fra til meg om det var tilfelle for vår hund.
pinar Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Tråden er ryddet for innlegg som oppfordrer til kriminalitet, samt svar. pinar, mod.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Synes ikke du har noe med dette å gjør, mm det er på natterstid 22-07. Anonymous poster hash: 000d0...45a
Kong Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Hadde det vært trollet mitt som hadde drevet på sånn, hadde jeg satt stor pris på om naboen hadde gitt meg beskjed. Tror ingen hundeeiere syns det er greit at hunden bjeffer når den er alene hjemme, men det er vanskelig for oss å vite om hunden er rolig og stille når vi drar. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Hadde det vært trollet mitt som hadde drevet på sånn, hadde jeg satt stor pris på om naboen hadde gitt meg beskjed. Tror ingen hundeeiere syns det er greit at hunden bjeffer når den er alene hjemme, men det er vanskelig for oss å vite om hunden er rolig og stille når vi drar. Derfor bør man aldri dra fra bikkjer ute. TS: Jeg hadde uten tvil ringt politiet. Anonymous poster hash: 19434...b3a
Kong Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Derfor bør man aldri dra fra bikkjer ute. TS: Jeg hadde uten tvil ringt politiet. Anonymous poster hash: 19434...b3a Har ts skrevet noe om at bikkjene står utendørs?
Fiolinisten Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 Derfor bør man aldri dra fra bikkjer ute. TS: Jeg hadde uten tvil ringt politiet. Anonymous poster hash: 19434...b3a Bikkjer kan da vittelig lage et leven selv innendørs. For å ta min hund som et eksempel, han er stille 99% av tiden han er med meg. Men hvordan i all verden skal jeg vite at bikkja lager leven når han er hjemme alene? Jeg vet at min bikkje kan finne på å gjøre det en sjelden gang, men da trenger jeg hjelp fra naboer for å faktisk vite om bikkja er urolig, slik at jeg kan jobbe med det.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Synes ikke du har noe med dette å gjør, mm det er på natterstid 22-07. Anonymous poster hash: 000d0...45a Selvfølgelig har man noe med det å gjøre uansett tidsrom dersom det er sjenerende for omverdenen. Anonymous poster hash: 457a8...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Stikk innom og bare si at du ønsker å gjøre dem oppmerksom på bråket. Hvis det fortsetter får du slå deg sammen med naboene og si ifra alle sammen samlet igjen. Hjelper lite å si ifra til politiet. Hva skal de gjøre? Eneste som kommer til å skje er at du har skapt unødvendige fiender der du bor. Anonymous poster hash: b0d7d...e1f
smartbimbo Skrevet 8. juni 2014 #15 Skrevet 8. juni 2014 Det er vel egentlig ikke så mye du kan gjøre, foruten å gi beskjed om at dette går utover nattesøvnen din. Tipper det er lite de selv kan gjøre med problemet.
MockingJay Skrevet 10. juni 2014 #16 Skrevet 10. juni 2014 Du har ingen rettigheter på din side ts, hunden kan bråke så mye den vil fra 07 til 22. Nytter altså ikke prate med politiet. Sånn er det bare, men du kan jo fremdeles prate med naboen. Det kan funke.
Gjest Amortentia Skrevet 10. juni 2014 #17 Skrevet 10. juni 2014 Jeg er enig i at du burde kontakte eierne først. For det kan være at de ikke vet det selv. Vi hadde en hund som var stille og rolig, bjeffet kun da det ringte på. Men, etter flere år (!) så fikk vi vite fra naboen at så fort hun ikke hørte bilen vår lenger, så bjeffet hun konstant til hun hørte bilen igjen. Dette hadde vi null peiling om. Vi viste at hun kjente igjen bilen på lang avstand, bare på lyden. For vær gang mamma eller pappa var ute, så så vi det på hunden at de var rett rundt hjørnet. Tok aldri feil, bommet ALDRI. Ørene sto rett opp, sto i vinduet på stua og stirra mot veien. Og i det vi så bilen var på vei inn på gårdsplassen, da sprang hun til døren og satt seg pent og pyntelig ned. Mens halen gikk helt propell bak i rumpa på hun. Men, hun lagde ikke en lyd. ikke et pip en gang. Men dette var kun da minst en av oss var hjemme... dersom alle var på skole og jobb, da ble det vist mye bjeffing. Dette tok oss noen uker å trene bort. Dersom naboene hadde sagt i fra, i stedet for å gå bak ryggen vår å klage til andre naboer, så hadde vi så klart fått ordnet opp i atferdsproblemene mange år tidligere. De sa aldri noe når vi pratet med de eller. Vi kunne stå å prate med de om hunden, å sa "hun er så stile og rolig når hun er hjemme alene". ja da er det et perfekt tidspunkt og si "men hun bjeffer så fort dere har kjørt ut av nabolaget, bare sånn at dere vet det". Det er lov å si i fra! Dersom hundeieren blir sint, eller nekter for det. Og nekter også å fikse problemet, slik at hundene fortsetter å bjeffe konstant. ja DA kan du ta å kontakte politiet. Men gi de en sjanse til å fikse problemet. Politiet har viktigere ting å ta seg av. Vi har nå to hunder, hun tispen er nå død. Av alderdom. Og vi har null peiling på om det er bråk her hjemme. Han eldste vet vi er rolig, har spurt litt rundt. Men for 1 måned siden så fikk vi oss en valp. Han er en pratsom liten krabat, og vi vet ikke helt hvordan han er når ingen er hjemme. Han piper og uler litt nå å da, når vi først drar. Men vi drar ikke før han er stille. Men som sagt, vi aner ikke om han starter på igjen om 15 min etter at vi har dratt. De er ikke så ofte alene nå fortiden, så vi vet rett og slett ikke. Må nok ta oss en runde rundt og mase på naboene og spørre de ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå