Gjest Fighter Skrevet 17. juni 2004 #61 Del Skrevet 17. juni 2004 Å bli voldtatt er ikke en handling. Å ha sex med noen som ikke kan samtykke er en handling, altså voldtekt. Selvfølgelig bør ikke jenter drikke seg samnseløs fulle, men om de gjør det betyr ikke det at mannfolk har rett til å bare forsyne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #62 Del Skrevet 17. juni 2004 Spøsmålet her dreier seg ikke forskjellen på handlinger gjort når man er edru eller full. Det dreier seg om å bevisst eller ikke bevisst, tilstede eller ikke-tilstede Dersom en person har sex med en annen, en gutt eller ei jente, uten at denne personen er bevisst eller kan motsette seg handlingen, kalles det voldtekt. Du nevner at gutten i "Kids" også var rusa, men gutten varbevisst At en jente eller gutt har hatt sex med en person som er ubevisst forutsetter han/hun selv er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. juni 2004 #63 Del Skrevet 17. juni 2004 Det er det jeg prøver å forklare....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juni 2004 #64 Del Skrevet 17. juni 2004 Det er det flere av oss proever aa forklare wacco, men han har visst vankelig aa forstaa dette... I tillegg synes jeg det er en skremmende holdning han har til voldtekt, at han kan mene at en person selv har det minste skyld i aa bli voldtatt er mildt sagt haarreisende! For ordens skyld: Baade jenter og gutter kan bli voldtatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. juni 2004 #65 Del Skrevet 17. juni 2004 Det er det flere av oss proever aa forklare wacco, men han har visst vankelig aa forstaa dette... I tillegg synes jeg det er en skremmende holdning han har til voldtekt, at han kan mene at en person selv har det minste skyld i aa bli voldtatt er mildt sagt haarreisende! For ordens skyld: Baade jenter og gutter kan bli voldtatt! Enig. Dette er nok en av de dødfødte diskusjonene her inne med menn som ikke "gidder" å forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #66 Del Skrevet 17. juni 2004 Hva med de som er gift? Skal du springe å melde gubben dagen etter? Ikke sikkert han er mere bevist enn dama etter en fylle. Menn kan føle lysyer da de sover, selv om sex med dama ikke er i hodet. Det er vel noe bak som vet at han har damen der? Kom ikke å fortell meg at dere kaller dette voldtekt etter han smyger seg til et bakstikk på morran etter en fest. Men det er vel ingen som har slike gubber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. juni 2004 #67 Del Skrevet 17. juni 2004 Nei en slik gubbe kan du få ha for meg....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #68 Del Skrevet 17. juni 2004 Skal love deg det hadde blitt månelyst om min samboer hadde sex med meg uten at jeg merket det fordi jeg sov ut en eller annen rus..... Forøvrig gjelder det ikke andre regler for gifte menn enn for single menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 17. juni 2004 #69 Del Skrevet 17. juni 2004 Ja, det er nok morsomt å spøke med slikt. Men ikke fullt så gøy for den som har opplevd dette irl. Eks den pasienten som ikke hadde våknet av narkosen og senere fant ut at en sykehusarbeider hadde hatt sex med henne. Jeg har da ikke nevnt noe om bevisstløse pasienter på sykehus eller bevisstløse generelt (eller ser du noe i innlegget mitt som jeg ikke ser!?) men derimot kommenterte jeg hovedinnleggers tema: Dersom det nye lovforslaget i Sverige går gjennom, kan du bli dømt for voldtekt, selv uten trusler eller vold. Det holder at kvinnen har vært beruset.....og det er latterlig i mine øyne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2004 #70 Del Skrevet 17. juni 2004 "Kids" også var rusa' date=' men gutten varbevisst At en jente eller gutt har hatt sex med en person som er ubevisst forutsetter han/hun selv er det.[/quote'] Sier bare at gutten ikke ville forsøkt seg hvis han ikke hadde vært rusa.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juni 2004 #71 Del Skrevet 17. juni 2004 Saa du mener at det er OK at han benyttet seg av en bevisstloes jente fordi han var rusa? Haareisende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2004 #72 Del Skrevet 17. juni 2004 Dersom det nye lovforslaget i Sverige går gjennom' date= kan du bli dømt for voldtekt, selv uten trusler eller vold. Det holder at kvinnen har vært beruset.....og det er latterlig i mine øyne!! Mossa ja jeg skjønner hva du mener.... Debatten dreier seg om at man gjør seksuelle handlinger når man er beruset som man ikke ville gjort om man ikke hadde vært rusa... Men disse folka her nekter jo konsekvent å tilnærme gutt-jente problematikken på annen måte enn at menn er ondskapen sjøl og jenter alltid snille og gode..... Jeg synes det er behagelig å bli vekket med tilnærmelelse av seksuell art... Faktisk når jeg tenker meg om har mine beste seksuelle opplevelser vært i demringen av drøm til våken tilstand, ingenting er så digg som å våkne av at din kjære vekker deg fra den våte drømmen til virkelig sex...... Finnes det en bedre måte å våkne på eller? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2004 #73 Del Skrevet 17. juni 2004 Saa du mener at det er OK at han benyttet seg av en bevisstloes jente fordi han var rusa? Haareisende! Skjønner at du ikke leser hva jeg skriver men heller hva alvevennene og hobittene dine synes. Hvis det skal være sånn at jenter har rett til å bli mer "frivellige" hvis dem er rusa, så må vel faen meg menn også få lov til å være litt "dumme" i fylla? Men som sagt, dere er kun ute etter å straffe menn, men ikke kvinner, og det påvirker jo selvsagt holdningene deres..... og da er det jo lite jeg kan gjøre... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juni 2004 #74 Del Skrevet 17. juni 2004 Skjønner at du ikke leser hva jeg skriver men heller hva alvevennene og hobittene dine synes. Jo, det er nettopp aa lese det du skriver jeg gjoer! Men jeg tror ikke du leser hva en del av oss proever aa si... Hvis det skal være sånn at jenter har rett til å bli mer "frivellige" hvis dem er rusa, så må vel faen meg menn også få lov til å være litt "dumme" i fylla? For nok en gang aa understreke det: Ogsaa menn kan voldtas! Og det er like uriktig aa voldta en bevisstloes mann som en bevisstloes kvinne. Og vi snakker da ikke om kvinner som blir mer villige i fylla -- da har du virkelig ikke foerstaatt et eneste ord vi har sagt. Vi snakker om folk som er bevisstloese/som er ute av stand til aa sette seg i motverge. Det er det det dreier seg om! Hvis du ikke forstaar at de ordene betyr noe ganske annet enn aa vaere vanlig beruset foreslaar jeg at du tar deg en titt i ordboka. Det handler da ikke om noen kvinne/mann konflikt, men en handling som kan begaas av en person, vaere seg mann eller kvinne, mot en annen person, uansett kjoenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. juni 2004 #75 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg har da ikke nevnt noe om bevisstløse pasienter på sykehus eller bevisstløse generelt (eller ser du noe i innlegget mitt som jeg ikke ser!?) men derimot kommenterte jeg hovedinnleggers tema: Dersom det nye lovforslaget i Sverige går gjennom' date= kan du bli dømt for voldtekt, selv uten trusler eller vold. Det holder at kvinnen har vært beruset.....og det er latterlig i mine øyne!! Nå er dette en formulering fra VG's side, og de er jo ikke akkurat kjent for å formidle sannheten. Anbefaler alle å søke opp noen svenske aviser på nettet, for å få ett litt mer nyansert bilde av hva denne lovendringen egentlig går ut på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2004 #76 Del Skrevet 17. juni 2004 Ogsaa menn kan voldtas! Og det er like uriktig aa voldta en bevisstloes mann som en bevisstloes kvinne. Og vi snakker da ikke om kvinner som blir mer villige i fylla -- da har du virkelig ikke foerstaatt et eneste ord vi har sagt. Vi snakker om folk som er bevisstloese/som er ute av stand til aa sette seg i motverge. Det er det det dreier seg om! . hvis noen synes det er greit å voldta folk som sover, akkurat som de puler på en saccosekk så har jo vedkommende så store sosiale problemer at han eller hun ihvertfall ikke burde straffes. Dette må være syke mennesker og burde behandles deretter.... Waco Forresten, hvordan voldtar en dame en bevisstløs mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 17. juni 2004 #77 Del Skrevet 17. juni 2004 hvis noen synes det er greit å voldta folk som sover, akkurat som de puler på en saccosekk så har jo vedkommende så store sosiale problemer at han eller hun ihvertfall ikke burde straffes. Dette må være syke mennesker og burde behandles deretter.... Waco Det er mulig, men det er fortsatt voldtekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2004 #78 Del Skrevet 17. juni 2004 Det er mulig, men det er fortsatt voldtekt. Den som sover synder ikke... om det er voldtekt eller ikke er det heldigvis ikke opp til kvinnen å definere... =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. juni 2004 #79 Del Skrevet 17. juni 2004 Hvis dette er et stort problem for dere så kanskje dere burde drikke litt mindre enn at dere blir sanseløse? Bare et forslag for det virker som om voldtekt er skremmende for mange jenter... Den kan man jo snu tilbake også: Hvis dette er ett så stort problem for dere gutter, så burde dere kanskje la være å pule jenter som er så drita at man er usikker på om hun skjønner hva som skjer? Og det er vel det denne nye definisjonen av voldtekt skal si: Dersom du er i tvil, la vær! Hvis du oppført deg noenlunde ordentlig i løpet av kvelden, så kommer jenta til å være der i morra tidlig også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. juni 2004 #80 Del Skrevet 17. juni 2004 hvis noen synes det er greit å voldta folk som sover, akkurat som de puler på en saccosekk så har jo vedkommende så store sosiale problemer at han eller hun ihvertfall ikke burde straffes. Dette må være syke mennesker og burde behandles deretter.... At det er syke mennesker fratar dem ikke for ansvar. Og de ville ikke vært sånn om ikke samfunnet tillot det. Og ved å omdefinere loven på denne måten, ønsker samfunnet å fortelle hva vi godtar og ikke. Du ville vært overrasket over hvor mange menn som puler døddrukne jenter og etterpå skryter av det i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå