Gjest Fighter Skrevet 19. juni 2004 #181 Del Skrevet 19. juni 2004 Selv om man kjenner overgirperen ber man ikke om å bli voldtatt. De som lever i destruktive forhold, og blir utsatt for vold, vil ikke bli voldtatt. De ber ikke om det. Ofte blir selvfølelsen og selvrepsekten så ødelagt at de ikke en gang klarer å komme seg ut av det. Og det er da mannens ansvar å ikke slå? De fleste kvinner som blir utsatt for overgrep av partner gjør alt for mannen, likevel misbruker han henne. Og du mener hun bør ta hensyn? Det hun bør gjøre er å oppsøke et krisesenter, en psykolog og klare å få såpass selvrespekt at hun klarer å bryte forholdet. Så bør mannen få hjelp til å skjønne at det aldri er greit å tvingen noen til sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 #182 Del Skrevet 20. juni 2004 optimist, hvis menn hadde samme tilgang til krisesentere som kvinner så kanskje jeg hadde vært litt enig med deg. Jeg er bare lei av at hvert eneste slagsmål blir forklart med menns onde hensikter, og kvinner aldri fremprovoserer noe som helst når vi vet hvor flinke de er med psykisk terror. Når en mann slår i et forhold er det noe som er galt, og jeg er glad jeg ikke er i et forhold hvor jeg er nødt til å banke dama.... (veit om mange andre måter og ta igjen på enn og gi blåveis, en av dem er å forklare psykisk ustabile damer at det ikke nytter å diskutere med en mann som ikke gidder la seg provosere meg frem til trøbbel fra "spekulative" kvinnfolk)..... Et annet spørsmål man kan merke seg er, - hvorfor er det de samme damene som blir voldtatt? - Og hvorfor er det ikke interessant til å finne ut årsakene til hvorfor det er slik? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 20. juni 2004 #183 Del Skrevet 20. juni 2004 Selvfølgelig er det viktig å finne ut årsakene, men du kan da ikke skylde på kvinnen som blir voldtatt!!! Vet om kvinner som har blitt slått fordi de har prata med en annen mann. Har en venninne som ble slått av typen i tre år fordi hun ikke adlød hans ordre. Mener du at det er greit for en mann å eie en kvinne? At mannen skal bestemme hvem vi skal prate med, hva vi skal ha på oss, når vi skal være slutne og når vi skal være trøtte? Ville du har likt å levd i et sånt forhold der dama bestemte alt over deg, og misbrukte deg dersom du ikke adlød eller om du så på en annen jente? Menn har forresten også mulighet for å oppsøke psykolog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 #184 Del Skrevet 20. juni 2004 Selvfølgelig er det viktig å finne ut årsakene, men du kan da ikke skylde på kvinnen som blir voldtatt!!! Vet om kvinner som har blitt slått fordi de har prata med en annen mann. Har en venninne som ble slått av typen i tre år fordi hun ikke adlød hans ordre. Mener du at det er greit for en mann å eie en kvinne? At mannen skal bestemme hvem vi skal prate med, hva vi skal ha på oss, når vi skal være slutne og når vi skal være trøtte? Ville du har likt å levd i et sånt forhold der dama bestemte alt over deg, og misbrukte deg dersom du ikke adlød eller om du så på en annen jente? Menn har forresten også mulighet for å oppsøke psykolog Jeg sier bare at når man er i forhold i flere og blir banka opp så må det jo være flere grunner til det, en av dem er at de kanskje har konflikter som f eks at hun ikke flytter ut! Det må vel være grenser på hvor man kan begrense dumhet? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 20. juni 2004 #185 Del Skrevet 20. juni 2004 Dumhet? Problemet at hun ikke flytter ut? Hva hvis de ikke bor sammen da, men "bare" er kjærester? Jeg synes forøvrig aldri man har rett på å slå med mindre det er nødverge, og man kan vel ikke kalle vanlige små irritasjoener for nødverge? Hvis en mann ikke klarer å la være å slå, så er det han som har et prblem. Ja, han lager problemer for kvinnen også, men som jeg skrev så er det ikke lett å bryte ut av et forhold når du ikke har et snev av selvrespekt igjen. Det er flere her på kg som er blitt utsatt for voldtekt og annen mishandling. Du kan jo spørre dem om hva de gjorde galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 #186 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis de er kjærester????? Jammen faen da... kanskje mindre enn 1 % av alle menn liker og slå, hva kommer det av at 90 % av alle damer faller for sånn type da??? og aldri kommer seg ut???? når 99% av alle menner snille??? Skjønner du ikke selv at kvinner også er med på å skape de problemene vi har? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 20. juni 2004 #187 Del Skrevet 20. juni 2004 optimist, hvis menn hadde samme tilgang til krisesentere som kvinner så kanskje jeg hadde vært litt enig med deg. Jeg er bare lei av at hvert eneste slagsmål blir forklart med menns onde hensikter, og kvinner aldri fremprovoserer noe som helst når vi vet hvor flinke de er med psykisk terror. Når en mann slår i et forhold er det noe som er galt, og jeg er glad jeg ikke er i et forhold hvor jeg er nødt til å banke dama.... (veit om mange andre måter og ta igjen på enn og gi blåveis, en av dem er å forklare psykisk ustabile damer at det ikke nytter å diskutere med en mann som ikke gidder la seg provosere meg frem til trøbbel fra "spekulative" kvinnfolk)..... Et annet spørsmål man kan merke seg er, - hvorfor er det de samme damene som blir voldtatt? - Og hvorfor er det ikke interessant til å finne ut årsakene til hvorfor det er slik? Waco Deler av innlegget er slettet.Remyline Moderator . Du er glad du ikke er i et forhold du trenger å banke dama som di som du sier. Men for de som ikke er "velsignet" med dine "argumentasjonskunster", er det fritt frem for de da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 20. juni 2004 #188 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis de er kjærester????? Jammen faen da... kanskje mindre enn 1 % av alle menn liker og slå, hva kommer det av at 90 % av alle damer faller for sånn type da??? og aldri kommer seg ut???? når 99% av alle menner snille??? Skjønner du ikke selv at kvinner også er med på å skape de problemene vi har? Waco Tror du virkelig at kvinner som blir slått på forhånd er klar over at den nye kjæresten kommer til å slå? Tror du de da ville gått inn i det forholdet? Jeg har allerede svart på hvorfor det er vanskelig å komme seg ut av et destruktivt forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #189 Del Skrevet 20. juni 2004 "Hvert år blir mellom 8000 og 9000 kvinner voldtatt i Norge. Av de 681 anmeldte voldtektene i 2002 fikk kun 52 overgripere en straffereaksjon. Voldtekt er den mest underrapporterte forbrytelse som begås." Jfr. Amnesty international. "Er gjerningsmannen selvforskyldt beruset når han begår den straffbare handlingen, anses han for å være tilregnelig og må dermed ta ansvar for sine handlinger." Jfr. Mishandlede kvinners rettsstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Penetrator Skrevet 26. juni 2004 #190 Del Skrevet 26. juni 2004 De fleste jenter som har tilfeldig sex gjør dette etter å ha drukket. Det er mye lettere å knulle dere etter at dere har "ruset" dere. Det vet dere like godt som oss menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dollface Skrevet 1. juli 2004 #191 Del Skrevet 1. juli 2004 Dette er helt vannvittig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. juli 2004 #192 Del Skrevet 5. juli 2004 Dette er helt vannvittig. Ja, du sier noe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. juli 2004 #193 Del Skrevet 5. juli 2004 Dette er helt vannvittig. Les hele tråden, du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2004 #194 Del Skrevet 7. juli 2004 Må dere være så dumme? Hva hvis jeg tar med meg tre ukjente på gata hjem på nachspiel og sovner og de raner leiligheten? - Hvem er dum da? Jeg eller dem? Waco Det var fordi jeg kunne....Bill Clinton.... Du har vært uforsiktig - de har gjort noe ulovlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. juli 2004 #195 Del Skrevet 8. juli 2004 Du har vært uforsiktig - de har gjort noe ulovlig! - Men forsikringsselskapet vil ikke gi noen erstatning fordi det ikke har vært innbrudd... Ser du, siden dumhet ikke lønner seg, hvorfor skal jenter være unntatt loven om dumhet? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. juli 2004 #196 Del Skrevet 8. juli 2004 - Men forsikringsselskapet vil ikke gi noen erstatning fordi det ikke har vært innbrudd... Waco Man har selv ansvar for å være aktsom. Og her er det jo ikke noe innbrudd. Om jeg er på ferie og ber en jeg ikke kjenner om å passe på det dyre kameraet mitt mens jeg bader får man heller ikke erstatning. Helt naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 8. juli 2004 #197 Del Skrevet 8. juli 2004 Enig i alle over...sykt sykt sykt... Clea enig jeg å... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 8. juli 2004 #198 Del Skrevet 8. juli 2004 - Men forsikringsselskapet vil ikke gi noen erstatning fordi det ikke har vært innbrudd... Ser du, siden dumhet ikke lønner seg, hvorfor skal jenter være unntatt loven om dumhet? Både tyvene og voldtektsmannen blir allikevel straffet fordi de har begått en kriminell handling. Det er ikke mere lov å utnytte dumme folk her i landet. Dessuten tar du feil om forsikringen også. Du har en innboforsikring, ikke en "innbruddsforsikring". I det tilfelle vil du få full dekning, minus egenandel, som alltid ellers. Og egenandelen er der nettopp for å dekke opp for folk er dumme. Hadde vi alle vært perfekte hadde vi ikke trengt den heller. Så dumskap er innberegnet i forsikringen din, reglene baserer seg ikke på at det er lov å utnytte dumme folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. juli 2004 #199 Del Skrevet 8. juli 2004 Og egenandelen er der nettopp for å dekke opp for folk er dumme. Hadde vi alle vært perfekte hadde vi ikke trengt den heller. Så dumskap er innberegnet i forsikringen din' date=' reglene baserer seg ikke på at det er lov å utnytte dumme folk.[/quote'] Ikke nødvendigvis. Eks er det meget stor sjanse for 40-50 % avkortning hvis man går fra huset med dører ulåst og vinduer oppe. Og kegger man fra seg dyre ting på en badestrand får man lite igjen. Man skal passe på sine eiendeler. Men det kommer så klart ann på forsikirngsvilkårene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 8. juli 2004 #200 Del Skrevet 8. juli 2004 Ikke nødvendigvis. Eks er det meget stor sjanse for 40-50 % avkortning hvis man går fra huset med dører ulåst og vinduer oppe. Og kegger man fra seg dyre ting på en badestrand får man lite igjen. Man skal passe på sine eiendeler. Men det kommer så klart ann på forsikirngsvilkårene. Det er fortsatt stor forskjell på grov uaktsomhet og det å invitere med seg fremmede med hjem på nachspiel. Avkortningen varier noe hos ulike forsikringsselskap, og varierer mye fra sak til sak. Mistenker selskapet svindel feks, slår de ned på det de kan. Men i utgangspunktet skal man ikke straffes for å ha stolt på nye bekjentskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå