Donnie Darko Skrevet 16. juni 2004 #1 Del Skrevet 16. juni 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230966 Dersom det nye lovforslaget i Sverige går gjennom, kan du bli dømt for voldtekt, selv uten trusler eller vold. Det holder at kvinnen har vært beruset. Dette er helt forkastelig. Det er en del idioter som ikke skjønner at vi skriver VOLDtekt av en bestemt grunn. Frivillig, men litt dårlig sex i fylla er ikke voldtekt, selv om dama angrer. Hvis det blir slik så betyr jo det at endel av min seksuelle erfaring består av at jeg har blitt voldtatt!? Det neste blir vel at du kan sende VOLDTEKT <NAVN> til 112 og få politiet til å bure ham inne og kaste nøkkelen i havet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 16. juni 2004 #2 Del Skrevet 16. juni 2004 Dette er selvfølgelig å gå for langt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 #3 Del Skrevet 16. juni 2004 Ja, her går man altfor langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. juni 2004 #4 Del Skrevet 16. juni 2004 Ja' date= her går man altfor langt. Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Otilie Skrevet 16. juni 2004 #5 Del Skrevet 16. juni 2004 Ja' date= her går man altfor langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2004 #6 Del Skrevet 16. juni 2004 Enig i alle over...sykt sykt sykt... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse Skrevet 16. juni 2004 #7 Del Skrevet 16. juni 2004 Her er det vel ikke snakk om "dårlig sex i fylla" som jenta angrer på. Jeg går ut fra at forslaget er ment å ramme tilfeller der menn utnytter kvinner som er så beruset at de ikke er i stand til å gjøre motstand? Det kan jo for eksempel hende at han har puttet rohypnol i drinken hennes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 16. juni 2004 #8 Del Skrevet 16. juni 2004 Her er det vel ikke snakk om "dårlig sex i fylla" som jenta angrer på. Jeg går ut fra at forslaget er ment å ramme tilfeller der menn utnytter kvinner som er så beruset at de ikke er i stand til å gjøre motstand? Det kan jo for eksempel hende at han har puttet rohypnol i drinken hennes? Jeg går utifra at det allerede er en eller annen form for lovgivning i Sverige som kriminaliserer det å putte rohypnol i drinken til noen med hensikt å utnytte dem????? Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. juni 2004 #9 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg går utifra at det allerede er en eller annen form for lovgivning i Sverige som kriminaliserer det å putte rohypnol i drinken til noen med hensikt å utnytte dem????? Eller tar jeg feil? Feministstaten Sverige er alt annet et forbilde når det kommer til lover og regler for å beskytte kvinnen som de anser er det svake kjønn som trenger all mulig tilrettelseleggelse... I sverige blir jenter lært opp til å ikke ta konsekvense av sine handlinger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. juni 2004 #10 Del Skrevet 16. juni 2004 Synes dette er å ta i litt vel hardt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2004 #11 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvem har ikke vert borti den situasjonen? Om det er med ektefelle/samboer eller annen kjæreste. Begge full og sovner for kvelden. Det er bare ting som skjer. Mannen behøver ikke være bevist hva han driver med. Ofte vokner de først da "skaden" er på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2004 #12 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvor mange kvinner vil benytte seg av dette? For og ramme en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. juni 2004 #13 Del Skrevet 16. juni 2004 Er dere sikre på at dette ikke bare er den samme regelen vi i Norge alt har, om ha sex med person som ikke kan sette seg til motverge? Den fungerer jo bra i Norge ihvertfall. § 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller B) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 16. juni 2004 #14 Del Skrevet 16. juni 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230966 Det neste blir vel at du kan sende VOLDTEKT <NAVN> til 112 og få politiet til å bure ham inne og kaste nøkkelen i havet. Hehe, du får nå sagt det, du! Vel, jeg tror neppe denne lovendringen vil gjøre voldtektssaker enklere å løse. Det er vanskelig å bevise/motbevise voldtekt i mange tilfeller. Det handler rett og slett om å bli trodd. For begge parter. Det kan virke som om det er bedre å la en skyldig gå fri enn at en uskyldig blir dømt. Og dermed går nok mange skyldige fri. Så skal det altså bli lettere å få noen dømt hvis kvinnen er veldig full. Og det er vel det som er poenget. At voldtektsanklager blir avvist nettopp fordi kvinnen var full, og dermed har hatt "litt av skylda" selv. Loven sender altså ut et signal om at en dritafull kvinne som ikke gjør motstand ikke nødvendigvis samtykker til sex. At det ikke er akseptert å "gyve løs" på en kvinne i en slik situasjon. Og det er jo bra! Men loven i seg selv inviterer også til at jenter som våkner opp med bondeanger etter en fuktig kveld på byen kan rope voldtekt. Og det vil redusere troverdigheten til jenter som faktisk har blitt utsatt for overgrep i beruset tilstand. Så enklere blir det neppe, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2004 #15 Del Skrevet 17. juni 2004 Er dere sikre på at dette ikke bare er den samme regelen vi i Norge alt har, om ha sex med person som ikke kan sette seg til motverge? Den fungerer jo bra i Norge ihvertfall. § 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år Jeg veit at du hengir deg til lovene Poirot, mens vi andre tror på virkeligheten..... Hvis dama er forsvarsløs hvis hun er beruset så må vel mannen som har sex med henne være like "beruset"....? Eller er det bare kvinner som kan gjøre dumme ting i fylla mens menn skal bli straffet for det? Skjønner du Poirot, jusslogikken kan sjeldent forklares utifra fornuftlogikk... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 17. juni 2004 #16 Del Skrevet 17. juni 2004 I egenskap av å være født kvinne må jeg si at jeg begynner å bli skikkelig lei av å bli plassert i offerrollen i alle mulige og umulige sammenhenger. Dette svenske lovforslaget er for drøyt, ikke minst fordi det så uendelig lett kan misbrukes av jenter som våkner med bondeanger dagen derpå. :evil: Og som da i sin ubetenksomhet ødelegger også andre menneskers liv. Fy skam! Jenter må lære seg å passe på seg selv! Staten kan ikke, og skal ikke etter min mening, ta på seg den jobben i enhver sammenheng. (ser selvsagt bort fra jenter som blir dopa mot sin vilje, rohypnol etc, men jeg vil jo tro at i disse tilfellene er dagens norske lovverk tilstrekkelig som det er - ref. Poirot) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. juni 2004 #17 Del Skrevet 17. juni 2004 I egenskap av å være født kvinne må jeg si at jeg begynner å bli skikkelig lei av å bli plassert i offerrollen i alle mulige og umulige sammenhenger. Dette svenske lovforslaget er for drøyt, ikke minst fordi det så uendelig lett kan misbrukes av jenter som våkner med bondeanger dagen derpå. :evil: Og som da i sin ubetenksomhet ødelegger også andre menneskers liv. Fy skam! Jenter må lære seg å passe på seg selv! Staten kan ikke, og skal ikke etter min mening, ta på seg den jobben i enhver sammenheng. (ser selvsagt bort fra jenter som blir dopa mot sin vilje, rohypnol etc, men jeg vil jo tro at i disse tilfellene er dagens norske lovverk tilstrekkelig som det er - ref. Poirot) Jeg bøyer meg ydmyk i støvet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 17. juni 2004 #18 Del Skrevet 17. juni 2004 Det sto "kraftig beruset", da. Tolker det som nærmere- bevisstløs-har-ikke-peiling-på-hva -en-driver-med-beruset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #19 Del Skrevet 17. juni 2004 Hvis dama er forsvarsløs hvis hun er beruset så må vel mannen som har sex med henne være like "beruset"....? Selvfølgelig må han ikke være det. Eller er det bare kvinner som kan gjøre dumme ting i fylla mens menn skal bli straffet for det? Det er forskjell på dumme ting og straffbare ting. Å være full er ingen unnskyldning når det gjelder straffbare forhold. Waco Jeg registrerer at folk her krisemaksimerer og ikke ser på mitt innlegg i det hele tatt. Det ER ulovlig å ligge med jenter som er så fulle når de sover at de ikke våkner, akkurat som det er ulovlig å ligge med jenter som er dopet ned eller bevisstløse av andre grunner. Slik har det vært i Norge i mange år, og jeg skjønner ikke hvorfor dere reagerer på at det nå antakelig skla bli slik i Sverige. Ville DERE likt å blitt liget med når dere var for fulle til å mekre det? Menn kan ikke bare komme og forsyne seg fordi man ikke kan si nei, eks fordi man ligger i narkose etter en operasjon 8som denne loven også gjelder) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 17. juni 2004 #20 Del Skrevet 17. juni 2004 Enig med deg Poirot. Det er forskjell på å være lettere berusa og sørpe full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå