Gjest Reza08 Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi kunne gi hverandre tips og oppskrifter på ulike salater, til ulike sammenhenger.
Gjest iGirl Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Jeg er over middels glad i salater, og her er min "oppskrift": 1 pk ruccola 1 halv agurk 1 pk juanita tomater 1 pk sukkererter 1 avocado 1/2 rødløk 1 grillet kylling 2 pk boil-in-bag byggris 3 SS valnøttolje 2 SS balsamico Kutt grønnsakene og kyllingen i passende biter. Tilsett byggrisen og rør inn olje og balsamico. Enjoy
Gjest Reza08 Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Jeg er over middels glad i salater, og her er min "oppskrift": 1 pk ruccola 1 halv agurk 1 pk juanita tomater 1 pk sukkererter 1 avocado 1/2 rødløk 1 grillet kylling 2 pk boil-in-bag byggris 3 SS valnøttolje 2 SS balsamico Kutt grønnsakene og kyllingen i passende biter. Tilsett byggrisen og rør inn olje og balsamico. Enjoy Den hørtes fryktelig god ut. Må prøve den oppskriften din en gang. Eneste er at jeg må kutte ut valnøttoljen, siden jeg er allergisk mot nøtter.
strawberry Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Kyllingfilet stekt med salt og pepper, deretter skjært opp i biter Pastaskruer Juanita tomater Mais Fetaost m/soltørkede tomater Rød paprika Kan være jeg har glemt noe
Gjest iGirl Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Den hørtes fryktelig god ut. Må prøve den oppskriften din en gang. Eneste er at jeg må kutte ut valnøttoljen, siden jeg er allergisk mot nøtter. Takk for det! Du kan prøve sesamolje eller avocadoolje istedet.
Gjest Reza08 Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Takk for det! Du kan prøve sesamolje eller avocadoolje istedet. Det hørtes ut som to gode alternativer til valnøttolje. Skal prøves ut.
Zzyzx Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 I dag laget jeg salat med følgende: Kylling Fetaost Hjertesalat Rødløk Vårløk Stangselleri Sukkererter Paprika Pasta Til dressing rørte jeg sammen olivenolje med basilikum, litt fransk sennep, salt og granatepleeddik.
Brunhilde Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Ruccola Hjertesalat Agurk Sukkererter Avocado Mango 1-2 stekte kyllingfileter 1 pakke fetaost med oliven Pinje- eller gresskarkjerner Bland sammen, hell over fetaosten med olje, topp med ristede pinje- eller gresskarkjerner. Caesardressing er godt ved siden av og godt brødt, gjerne foccacia er et must. Endret 29. mai 2014 av Brunhilde
Daudaferd Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Sukkererter Gulrot Rødløk Vårløk Paprika Squash Agurk Mango eller papaya Skjæres i tynne strimler, og så bruker jeg dressing av sesamolje, limesaft og soyasaus til. Omnomnom!
Vorin Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Hjertasalat, mais, rødløk, cherrytomater, agurk, gulrot, byggryn og en boks med thai tunfisk fra kong oscars. Knall godt
chouette Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Fotballfrues laksesalat er HIMMELSK. Ikke trenger du særlig mange ingredienser heller! For 2: En stor pose ruccola En pk. cherrytomater 2-4 laksefileter alt ettersom lunch eller middag En fetaost Bland alt sammen og topp herligheten med sitron og pepper
Ciara Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 Vår favoritt er denne: Gul paprika Vannmelon Pinjekjerner Ruccola Grillet kylling Sukkererter Agurk Rødløk Fetaost Cherrytomater Denne kan vi spise til middag uten at mannen piper om at det ikke metter
Leanne Skrevet 30. mai 2014 #13 Skrevet 30. mai 2014 Nå i sommervarmen spiser vi salat med Isbergsalat Kyllingfilet Krutonger Agurk Mais Paprika Honningmelon Cantaloupemelon Bringebær Hvis vi har salaten som tilbehør til middag, så dropper jeg kyllingen og kurtonger.. Salaten er frisk og god som tilbehør til grillmat
verona Skrevet 30. mai 2014 #14 Skrevet 30. mai 2014 Slenger meg på denne tråden veldig inspirerende!
Gjest Inggolf Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 Jeg er over middels glad i salater, og her er min "oppskrift": 1 pk ruccola 1 halv agurk 1 pk juanita tomater 1 pk sukkererter 1 avocado 1/2 rødløk 1 grillet kylling 2 pk boil-in-bag byggris 3 SS valnøttolje 2 SS balsamico Kutt grønnsakene og kyllingen i passende biter. Tilsett byggrisen og rør inn olje og balsamico. Enjoy Denne hørtes god ut ja Jeg ville nok ha byttet ut byggrisen med pinjekjerner. Det er det som er så fint med salater, det finnes billionvis av forskellige varianter og løsninger! Men disse tomatene du nevner, juanita? Er det merke på tomatene eller en spesiell variant...eller..?
Gjest iGirl Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 Denne hørtes god ut ja Jeg ville nok ha byttet ut byggrisen med pinjekjerner. Det er det som er så fint med salater, det finnes billionvis av forskellige varianter og løsninger! Men disse tomatene du nevner, juanita? Er det merke på tomatene eller en spesiell variant...eller..? Byggris er ikke spesielt godt på smak, men jeg bruker det i salaten fordi det har høyt fiberinnhold, og på den måten gjør den salaten fin til middagsmat. Juanita er en klasetomat som er relativt ny i Norge. Den smaker søtt av honning og er perfekt til salat. Men dette er jo bare smak og behag.
Tabris Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Et generelt tips - ristede pinjekjerner hever smaken på de fleste salater. De avgir mye smak og er, synes jeg, utrolig gode! Kan lett gjøre en litt småkjedelig salat supergod!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 Fotballfrues laksesalat er HIMMELSK. Ikke trenger du særlig mange ingredienser heller! For 2: En stor pose ruccola En pk. cherrytomater 2-4 laksefileter alt ettersom lunch eller middag En fetaost Bland alt sammen og topp herligheten med sitron og pepper Det er ikke hennes, hun tok den fra en matblogger og "glemte" å kreditere henne. Hun har gjort det så mange ganger nå at jeg har mistet oversikten. Anonymous poster hash: e39e6...296 2
chouette Skrevet 31. mai 2014 #19 Skrevet 31. mai 2014 Det er ikke hennes, hun tok den fra en matblogger og "glemte" å kreditere henne. Hun har gjort det så mange ganger nå at jeg har mistet oversikten. Anonymous poster hash: e39e6...296 Åh, ok. Det visste jeg ikke. Dødsgod er den uansett
Rosenrød Skrevet 31. mai 2014 #20 Skrevet 31. mai 2014 Ruccula Tunfisk Fullkornspasta Rødløk Fetaost i olje Paprika Dill (fersk) Salt Pepper Balsamicoeddik som dressing sammen med fetaostoljen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå