Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det, som følge av at jeg har blitt dårlig behandlet av kvinner "hele" mitt 30-årige liv. Som følge av det har jeg fått et litt fiendtlig forhold til kvinner og er ikke engang interessert i å finne meg en kjæreste akkurat nå. Både dårlig behandlet og i tillegg blitt ignorert mye. Akkurat nå er jeg i en modus hvor jeg bare er interessert i "kortvarig nytelse" med kvinner, for å få mine egne behov dekket. Gjør og sier det som må til, uten at jeg vil ofre altfor mye tid og krefter. Ser selv at det er irrasjonelt å ha en slik holdning til alle kvinner, men dette er likevel mitt tankesett.

Har en kompis som har slitt langt mer enn meg på kvinnefronten i alle år, men han klarte tilsynelatende å beholde en positiv holdning til kvinner. Han har også blitt behandlet dårlig, og blitt ignorert i veldig mange sammenhenger. Så vi er veldig ulike der, jeg takler ikke nederlag like bra. Han ble til slutt veldig desperat etter å få seg dame, mens det for meg ikke frister i det hele tatt.

Og så har vi de som lykkes "altfor" godt med kvinner, som ofte utnytter kvinner og ler av hvor enkelt det er å få dere på kroken. Ganske nedlatende.

Hvor utbredt er disse usunne kvinnesynene? Noen som har noe inntrykk av det? Kvinner, menn?

Anonymous poster hash: 6cfac...57f
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om de fleste med svarthvitt-farget, negativt kvinnesyn har hatt svært dårlig erfaring med kvinner fra de var veldig små. Et hespetre til mor eller søster, det trengs dessverre ikke noe mer for et barnesinn :( Håper du klarer å komme deg ut av den negative spiralen, kanskje du trenger noen å prate med?

Anonymous poster hash: 7bff4...3dc
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Det virker som om de fleste med svarthvitt-farget, negativt kvinnesyn har hatt svært dårlig erfaring med kvinner fra de var veldig små. Et hespetre til mor eller søster, det trengs dessverre ikke noe mer for et barnesinn :( Håper du klarer å komme deg ut av den negative spiralen, kanskje du trenger noen å prate med?

Anonymous poster hash: 7bff4...3dc

Seriøst den der må du lengre ut på landet med. Hvordan forklarer du da at kvinner som har opplevd voldelige fedre, jævlige brødre og andre gutter, allikevel klarer å ha en positiv innstilling til menn?

TS: Du må rett og slett lære deg selv å gi slipp på smerten og de vonde minnene og akseptere at ok, slik var det. Men at det ikke behøver å bli slik neste gang. Du må da kjenne noen kvinner som gir deg positive tanker, enten det er naboen, en kollega eller bestemora i nord?

Endret av Evel
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tror noen fokuserer veldig mye på det negative de opplever. Du sier du er blitt behandlet dårlig og at det farger ditt kvinnesyn, selv om du vet at dette er litt irrasjonelt. De fleste har opplevd å bli behandlet dårlig av begge kjønn. Det har iallefall jeg. Du kan ikke forandre verden, men du kan endre hvordan du håndterer dine opplevelser.

Jeg kjenner jeg av og til må koble av litt fra å lese en del ting både her på kg og i kommentarfelt ellers, i saker man vet tiltrekker seg menn som skal lire av seg mye dritt. Noen ganger lar jeg være å kommentere eller diskutere fordi man vet det bare ender med hissig konflikskapende kommentarer fra menn som har tydeligvis har bestemt seg for å tolke alt i verste mening. Jeg holder meg rett og slett unna av og til fordi jeg vet at jeg blir sur og får tanker om menn generelt som er urettferdige mot flesteparten av menn. Slik har jeg å være, så da bruker jeg helt bevist mindre tid på å bry meg med slikt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man finner ihvertfall ikke "de riktige" kvinnene og mennene på en pub på byen. Stort sett finner man dem i helt andre settinger.

Selv om jeg kan forstå TS, så synes jeg ikke synd i han. Fordi han bidrar til å øke kvinnehatet med at han sier og gjør det som må til for å tilfredsstille seg selv. Mange damer tror jo at alle menn er idioter og bare opptatt av sex pga slike holdninger.

Anonymous poster hash: ffdbf...caf
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må da kjenne noen kvinner som gir deg positive tanker, enten det er naboen, en kollega eller bestemora i nord?

Nei, egentlig ikke. Jeg har et dårlig forhold til både moren min og søsteren min, og har et ikke-eksisterende forhold til de fleste jentene/kvinnene på jobben. Unntaket er en kollega jeg hadde et knullekompis-forhold med, men hun har slutta og dette er lenge siden.

Det at forholdet til søs og moren min er dårlig er ikke en årsak til at jeg har et fiendtlig syn på kvinner.

Anonymous poster hash: 05a76...962

• Liker 2
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Jeg har et dårlig forhold til både moren min og søsteren min, og har et ikke-eksisterende forhold til de fleste jentene/kvinnene på jobben. Unntaket er en kollega jeg hadde et knullekompis-forhold med, men hun har slutta og dette er lenge siden.

Det at forholdet til søs og moren min er dårlig er ikke en årsak til at jeg har et fiendtlig syn på kvinner.

Det triste her er at du egentlig i samme slengen sier du har et veldig negativt syn på deg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det triste her er at du egentlig i samme slengen sier du har et veldig negativt syn på deg selv.

???

• Liker 2
Skrevet

Seriøst den der må du lengre ut på landet med. Hvordan forklarer du da at kvinner som har opplevd voldelige fedre, jævlige brødre og andre gutter, allikevel klarer å ha en positiv innstilling til menn?

Du må ikke glemme det at disse kvinnene gjerne møter menn som aktivt har omvendt synet deres på menn gjennom de initiativene han har tatt til å bli kjent med henne.

Kvinner er stort sett passive, og det store flertallet av menn vil forbli uten kvinner så lengde de selv ikke tar initiativ til å bli kjent med dem. Om de så opplever kjærlighet fra en kvinne så er det som regel fortsatt sånn at de aktivt har gjort seg fortjent til den. Det eksempelet du illustrerer handler om å få hjelp til å snu et negativt syn, noe menn ikke kan forvente av kvinner.

Dere må ikke glemme det at for hver mann som vil en kvinne vondt er det alltid ti menn som gjør sitt for å enten beskytte henne eller hjelpe henne på beina igjen, mens for menn må selv ta ansvar for å skape gode relasjoner til kvinner. Det hele kan vel oppsummeres med at kvinner lett kan finne grunner til å like menn, da det meste dere har av gode opplevelser og komfor skyldes menn på en eller annen måte. Menn får sjeldent noe gratis fra kvinner.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Kjedelig at du har fått et slikt syn på kvinner. Tror i grunn det er veldig likt for både kvinner og menn. Det er mange kvinner som har et negativt syn på menn fordi de aldri møter noen som er oppriktig/ærlig/oppmerksom/genuint interessert osv osv osv...

Problemet er bare at de fleste er jo egentlig ikke sånn, men noen stakkars mennesker er så uheldige at det er nettopp slike typer de treffer på.

Mitt råd til deg er å ikke gi opp håpet. Du har kanskje truffet mange tullete kvinnfolk (slemme), men det betyr ikke at vi alle er slik. Det gjelder vel kanskje bare å se etter faresignalene og handle deretter.

Det blir jo ikke riktig at du holder deg unna forhold fordi du syns kvinner er slemme, og så er du slem selv mot kvinner (sier det riktige for å få dem til sengs og så stoppe der)....

Her antar du at kvinner ikke kan ha sex bare for sex'en sin skyld.

• Liker 3
Skrevet

Du må ikke glemme det at disse kvinnene gjerne møter menn som aktivt har omvendt synet deres på menn gjennom de initiativene han har tatt til å bli kjent med henne.

Kvinner er stort sett passive, og det store flertallet av menn vil forbli uten kvinner så lengde de selv ikke tar initiativ til å bli kjent med dem. Om de så opplever kjærlighet fra en kvinne så er det som regel fortsatt sånn at de aktivt har gjort seg fortjent til den. Det eksempelet du illustrerer handler om å få hjelp til å snu et negativt syn, noe menn ikke kan forvente av kvinner.

Dere må ikke glemme det at for hver mann som vil en kvinne vondt er det alltid ti menn som gjør sitt for å enten beskytte henne eller hjelpe henne på beina igjen, mens for menn må selv ta ansvar for å skape gode relasjoner til kvinner. Det hele kan vel oppsummeres med at kvinner lett kan finne grunner til å like menn, da det meste dere har av gode opplevelser og komfor skyldes menn på en eller annen måte. Menn får sjeldent noe gratis fra kvinner.

Det var meg selv jeg brukte som et eksempel. Et barn. Og jeg kan si at selv da, visste jeg at det fantes menn som var bedre enn de som oppførte seg som drittsekker. Og jeg fikk ingen hjelp til å få et positivt syn på menn. Det fikset jeg selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det var meg selv jeg brukte som et eksempel. Et barn. Og jeg kan si at selv da, visste jeg at det fantes menn som var bedre enn de som oppførte seg som drittsekker. Og jeg fikk ingen hjelp til å få et positivt syn på menn. Det fikset jeg selv.

Så da går du bare ut i fra at ingen andre kan gjøre det samme som deg? virker som en litt rar holdning.

Synes forøvrig at Teeden hadde et bra poeng og et "sant" innlegg.

Anonymous poster hash: eab53...f40

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hovedproblemet er vel snarere:

Menn som er nedlatende overfor kvinner, sånn generelt og av mer eller mindre betimelige årsaker (sannsynligvis flertall av "mindre") er nærmest automatisk stigmatisert som kvinnerhatere, menn med et usunt/unaturlig syn på kvinner og dermed som en trussel mot samfunnet å regne.

Kvinner som er nedlatende overfor menn, sånn generelt og av mer eller mindre betimelige årsaker (du trenger ikke lese mange tråder på KG der skuffede kvinner utbasunerer sin frustrasjon over drittsekker, playere, løgnere, latsabber, overgripere, ekle, vemmelige, uansvarlige, grisete, løgnere osv) er ikke annet enn uheldige, muligens kravstore, eventuelt krevende og lite rause damer.

Fratrukket de ekte (men sannsynligvis få) gærningene som har et uheldig syn på kvinner.

Det finnes garantert flere menn som hater menn enn som hater kvinner men det er ikke like spenstig å formidle.

Det å dra "kjønnskortet" er blitt så vanlig, lett og lettvint at det er på grensen til både skremmende og ikke minst uryddig og ufortjent. Men samfunnet liker det....

Endret av Gorgonzola
  • Liker 4
Skrevet

Så da går du bare ut i fra at ingen andre kan gjøre det samme som deg? virker som en litt rar holdning.

Synes forøvrig at Teeden hadde et bra poeng og et "sant" innlegg.

Anonymous poster hash: eab53...f40

Hvor sier jeg at ingen kan gjøre det samme som meg? Om du leser hans innlegg en gang til, så ser du at han mener jeg fikk et positivt syn på menn takket være andre menn. Og det vet jeg ikke er tilfelle.

Gjest Cartman
Skrevet

Både menn og kvinner blir kaldere med alderen. Det er ikke uvanlig. Det er ikke sikkert at du har fått et negativt kvinnesyn. Folk med negativt kvinnesyn forstår som regel ikke selv at de har et negativt kvinnesyn.

Skrevet

Jeg har det, som følge av at jeg har blitt dårlig behandlet av kvinner "hele" mitt 30-årige liv. Som følge av det har jeg fått et litt fiendtlig forhold til kvinner og er ikke engang interessert i å finne meg en kjæreste akkurat nå. Både dårlig behandlet og i tillegg blitt ignorert mye. Akkurat nå er jeg i en modus hvor jeg bare er interessert i "kortvarig nytelse" med kvinner, for å få mine egne behov dekket. Gjør og sier det som må til, uten at jeg vil ofre altfor mye tid og krefter. Ser selv at det er irrasjonelt å ha en slik holdning til alle kvinner, men dette er likevel mitt tankesett.

Har en kompis som har slitt langt mer enn meg på kvinnefronten i alle år, men han klarte tilsynelatende å beholde en positiv holdning til kvinner. Han har også blitt behandlet dårlig, og blitt ignorert i veldig mange sammenhenger. Så vi er veldig ulike der, jeg takler ikke nederlag like bra. Han ble til slutt veldig desperat etter å få seg dame, mens det for meg ikke frister i det hele tatt.

Og så har vi de som lykkes "altfor" godt med kvinner, som ofte utnytter kvinner og ler av hvor enkelt det er å få dere på kroken. Ganske nedlatende.

Hvor utbredt er disse usunne kvinnesynene? Noen som har noe inntrykk av det? Kvinner, menn?

Anonymous poster hash: 6cfac...57f

Menn blir som regel behandlet etter status basert på maskulin selvtillit og utseendet. Dersom dere er under 7-8 på utseendeskalaen og oppfører dere som underkastende beta-menn så VIL kvinner behandle dere som genetisk søppel, dette er en del av naturen og skjer på det underbevisste plan. Dere må utseendemaksimere samt oppføre dere mer selvopptatte, dominerende og selvsikre, da vil kvinner behandle dere med mer respekt. Kvinner vil selvfølgelig nekte for dette men ta aldri råd fra kvinner om kvinner. Rød pille > Rasjonalisering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn blir som regel behandlet etter status basert på maskulin selvtillit og utseendet. Dersom dere er under 7-8 på utseendeskalaen og oppfører dere som underkastende beta-menn så VIL kvinner behandle dere som genetisk søppel, dette er en del av naturen og skjer på det underbevisste plan. Dere må utseendemaksimere samt oppføre dere mer selvopptatte, dominerende og selvsikre, da vil kvinner behandle dere med mer respekt. Kvinner vil selvfølgelig nekte for dette men ta aldri råd fra kvinner om kvinner. Rød pille > Rasjonalisering.

Nei, for kvinner har som kjent ikke peil på hva kvinner mener, tror, synes, føler osv. :ironi:

Det fjaset du kommer med der er så avtennende at min 95-årige nabo er rene Hollywood-hunken i forhold.

Anonymous poster hash: ac38c...3f4

• Liker 5
Skrevet

Nei, for kvinner har som kjent ikke peil på hva kvinner mener, tror, synes, føler osv. :ironi:

Det fjaset du kommer med der er så avtennende at min 95-årige nabo er rene Hollywood-hunken i forhold.

Anonymous poster hash: ac38c...3f4

Kvinner skjønnmaler altfor mye når de snakker om slike ting mens adferden forteller sannheten. Det er jo bare se på hva slags menn som generelt får respekt og beundring fra damene.

Gjest Idollet
Skrevet

Forstår egentlig ikke hva slags planet dere lever på. Pikken i buksa eller boobsa har vel lite å si for hvem du er personlig. Jeg har egentlig helt det motsatte synet, nemlig at damer stort sett er bedre mennesker enn menn, samtidig er det jo like forskjellig som natt og dag. Noen er greie, andre ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...