Zafir Skrevet 1. mars 2002 #1 Del Skrevet 1. mars 2002 Hei hei Jeg undres litt...er det noen her som "kan" lånekasse-reglene? Det står i reglene at ett av vilkårene for å få fødselstipend er at man har hatt rett på lån og stipend de siste 6 mnd før fødselen. Jeg har forstått dette slik at iom skolen starter i aug(og har fått lån/stipend) så kan man ikke få barn før i mars (det blir jo 6mnd). Men nå sier en venninne av meg at så lenge jeg er under utdanning og har fått lån/stipend for 2001/02 så teller sommerferien også med...(?) Stemmer dette eller? Har kontakta Lånekassen via e-mail om dette, men fikk bare kopi av forskriftene til svar... Venter spent på svar...vil ha baby snarest mulig Klem og kos _________________ ~Zafir~1212[ Dette Innlegg er endret av: Zafir den 2002-03-01 22:45 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy69 Skrevet 2. mars 2002 #2 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg vet ikke om du blir noe lurere av dette, men kanskje: Jeg fikk et barn halvveis i en 3 årig utdanning, han ble født i mai. Da fikk jeg stipend i sommer månedene og i 9 måneder (tror jeg det var) etter det. Så hvis du tar en lengre utdanning får du hvertfall støtte i 1 år. Håper du ble litt lurere. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 4. mars 2002 #3 Del Skrevet 4. mars 2002 Dersom du har lån/stipend i 2001/2002 så er du trygg (forutsatt at du ikke har rett på støtte i 02/03 av en eller annen grunn (feks. forsinkelse). Dersom du fikk barn i desember så må du ha studert vårsemesteret også. Du får lån omgjort til stipend for ti måneder etter fødselen (tror jeg). Om noen av disse er sommermåneder,så får du for disse. (totalt ti mnd.) Så kan man også få forsørgertillegg osv. avhengig av samboers inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå