Spinat Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 På en generell dag uten noen form for trening; hva ER restitusjon? Sove lenge? Trene bare litt? Ligge på sofaen? Sitte på sofaen? PC hele dagen? Shoppe? Hvordan optimalisere restitusjonen uten å bli LAT.
Gjest Sprettballen Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Min restitusjon er vanligvis en gåtur eller joggetur, med lette øvelser og lett tøying i etterkant. Dette kommer i tillegg til normal aktivitet, god søvn, og god mat. Med god mat mener jeg mat som er god for meg og min kropp. Selv om restitusjon også inbefatter hvile, er ikke stillesitting optimalt for min del, for da stivner jeg bare. Endret 28. mai 2014 av Sprettballen
Inwe Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Om jeg ikke har planer som jobb, møte venner, besøke familie osv. går jeg gjerne er tur, orker ikke sitte stille hjemme hele dagen
Gjest Sprettballen Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Så restitutsjon er FAKTISK å trene? Nei, det er å være i aktivitet uten stor belastning på muskulatur, nok hvile, og nok/riktig mat. Som med alt annet er det viktig å finne en balanse, også når det kommer til restitusjon. Endret 28. mai 2014 av Sprettballen 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Så restitutsjon er FAKTISK å trene? Nei, trening\fysiske anstrengelser er ikke å foretrekke på en restitujonsdag. Da gjelder det å ta det med ro og la kroppen hvile. På en restituasjonsdag utfører jeg normale aktiviteter og går kanskje en tur. Sunn og god mat er viktig. Jeg trener hardt 5-6 dager i uka og på en restitusjonsdag er det VIKTIG at kroppen får hvile, slik at jeg kan yte mitt beste neste dag. Anonymous poster hash: caa92...afc
Gjest Sprettballen Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 (endret) hvile er altså sofaen? Hvile kan være sofaen/stillesitting hvis det er det du foretrekker. Eller det kan være å gjøre husarbeid, klippe gresset, luke i blomsterbedet, gå en tur, lett tøying, eller hva som helst som ikke belaster muskulaturen som behøver hvile. Personlig foretrekker jeg som sagt å være i lett aktivitet for å unngå å stivne, men hvis du synes det er bedre å ligge på sofaen, så er det opp til deg. Og jeg gjentar, en viktig del av restitusjonen er også å sørge for nok søvn, og nok/riktig mat. Endret 28. mai 2014 av Sprettballen
Gjest Sprettballen Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 (endret) riktig mat er laks=? Laks er en matvare som gir deg verdifulle næringsstoffer, det er riktig, men med nok og riktig mat mener jeg å tilføre næring som hjelper kroppen å bygge seg opp igjen etter å ha blitt brutt ned av treningen. Dette er et eksempel på mat som passer til restitusjon. Endret 28. mai 2014 av Sprettballen
Spinat Skrevet 28. mai 2014 Forfatter #11 Skrevet 28. mai 2014 laks står der da? hvordan steker man laks?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #12 Skrevet 28. mai 2014 laks står der da? hvordan steker man laks? Syns du det er gøy å trolle? Dette er nemlig ikke så gøy for alle andre. Anonymous poster hash: caa92...afc 5
Gjest Sprettballen Skrevet 29. mai 2014 #15 Skrevet 29. mai 2014 laks står der da? hvordan steker man laks? jetg kanke lage mat Jeg er heller ingen god kokk utover det daglige her hjemme, så jeg anbefaler denne, og denne.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #17 Skrevet 29. mai 2014 greide nesten å lage laks Kan du ikke bare putte laksen i en ildfast form og sette den i ovnen? Stekes i 20 minutter om den er frossen. Enklere blir det ikke. Jaja du blir nok voksen en vakker dag... Anonymous poster hash: 0e0c5...877 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #19 Skrevet 29. mai 2014 Jeg stekte den i panna. farli? Farli?? Nei men det er enklere å steke i ovn, og siden du ikke har lært deg å lage mat ennå, så begynner du med det enkleste. Anonymous poster hash: 0e0c5...877
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #20 Skrevet 29. mai 2014 Farli?? Nei men det er enklere å steke i ovn, og siden du ikke har lært deg å lage mat ennå, så begynner du med det enkleste. Anonymous poster hash: 0e0c5...877 Jeg gir meg over Og det burde du også!!! Anonymous poster hash: 5acf6...38e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå