Kaylee Skrevet 28. mai 2014 #21 Del Skrevet 28. mai 2014 Du kan speede opp prosessen omtrent så mye du ønsker med å justere gjærmengden - detaljer i blogginnlegget fra smitten kitchen. Men smaken blir bedre om deigen får stå i minst 15 timer. Og hvis du ellers baker uten å kna men ikke har testet det på pizzadeig må du virkelig prøve det. Forskjellen er bemerkelsesverdig, særlig om man også har en liten dasj durumhvete i deigen. Jeg knar aldri pizzadeigen igjen. Mer lesning her: http://www.nytimes.com/2010/05/19/dining/19pizza.html?pagewanted=all&_r=0 Anonymous poster hash: 99230...515 .. 15 timer? Synes fortsatt det er enklest å kna for hånd i noen minutter.. Forheve og etterheve litt.. Tadaaa fin pizzadeig, uten at man betaler for dyr kjøkkenmaskin.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #22 Del Skrevet 28. mai 2014 .. 15 timer? Synes fortsatt det er enklest å kna for hånd i noen minutter.. Forheve og etterheve litt.. Tadaaa fin pizzadeig, uten at man betaler for dyr kjøkkenmaskin.. Du kan jo gjøre noe annet mens deigen hever. Sove, feks. Anonymous poster hash: 99230...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaylee Skrevet 28. mai 2014 #23 Del Skrevet 28. mai 2014 Du kan jo gjøre noe annet mens deigen hever. Sove, feks. Anonymous poster hash: 99230...515 Jeg sover aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #24 Del Skrevet 28. mai 2014 Jeg sover aldri Huffda. Anonymous poster hash: 99230...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 28. mai 2014 #25 Del Skrevet 28. mai 2014 til italiensk pizza bruker jeg Jan Vardøens oppskrift på deig - perfekt resultat hver gang (holder litt igjen på melet til så jeg får justert konsistensen, det er enklere å tilsette mer mel enn å tilsette vann) http://bo-bedre.no/article/80419-lag-landets-beste-italienske-pizza/gallery/492496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 28. mai 2014 #26 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Jeg lager alltid tynn og sprø pizzabunn. 4 dl hvetemel 1/2 pk tørrgjær Masse hvitløk og timian Litt salt 2-3 ss olje 1,5 dl vann Denne rekker til en nesten hel langpanne, og er mye mer enn nok til meg og mannen min. Han spiser mye og jeg klarer ikke slutte å spise når det kommer til pizza Blander alt, elter den kjapt (typ 2 minutter) og lar den stå til jeg skal bruke den. Noen ganger lager jeg den om morgenen og steker den om kvelden. Andre ganger lager jeg den og lar den bare heve i 15-30 minutter Endret 28. mai 2014 av Funky Punk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 29. mai 2014 #27 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Skal man ha perfekt resultat hver gang er det viktig med detaljene. Man kan selvfølgelig lage deigen på slump, men TS sliter tydeligvis. Jeg bruker som regel vanlig hvetemel, men bruker likevel ofte "00" mel, italiensk pizzamel eller hva du vil kalle det. Har litt bedre egenskaper, men det forutsetter litt lengre hevetid og tynn bunn syns jeg. Helst stekt på pizzastein, eller pizzasteel/bakingsteel Bruk et forhold på 0,6 når det gjelder vann og mel er min erfaring, kan variere ørlite pga forskjellig mel har forskjellig fuktighet i seg. 250g hvetemel x 0,6 = 1,5dl vann. Oppgi alltid mel i gram, ikke dl om du vil ha samme resultat hver gang. Angående elting så gjelder det ved lite elting at man må bruke mye vann, lite gjær og mye tid på heving. Jeg opplever at deigen blir hard om det er for lite vann. Endret 29. mai 2014 av debattanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #28 Del Skrevet 29. mai 2014 Nei - ingen av delene. God tid og nok vann i deigen holder lenge. Anonymous poster hash: 99230...515 Nope Anonymous poster hash: 8db1e...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #29 Del Skrevet 29. mai 2014 Nope Anonymous poster hash: 8db1e...559 Har du prøvd? Anonymous poster hash: 99230...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå