Gå til innhold

The Killing og Forbrytelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har sett begge:

Jeg har en stund hatt planer om å se Forbrytelsen, for den har jeg hørt er så bra. Men nå nylig begynte jeg å se på The Killing - who killed Rosie Larsen. Var ikke klar over at den var amerikansk versjon av Forbrytelsen.

Er de såpass forskjellige at det går fint å se Forbrytelsen senere, eller blir det irriterende likt?

Trodde i utg.punktet at Forbr. var en sesong, og ser at The Killing er 4 sesonger. Har kanskje misforstått jeg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forbrytelsen kom før The Killing. Den første sesongen av Forbrytelsen og The Killing er vel ganske like.

Jeg har kun sett sesong 3 av The Killing, og den er ikke basert på den danske serien, regner med at det samme gjelder for den kommende 4 sesongen av The Killing.

Generelt så er det å anbefale å få med seg den danske serien. Den er knallbra.

Anonymous poster hash: 3502f...71c
  • Liker 1
Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg så The Killing først, og prøvde å se Forbrytelsen etterpå. Greide det ikke, ble litt kjedelig. Ikke nødvendigvis fordi jeg visste detaljene, men fordi jeg faktisk syns the Killing er bedre. Likte karakterene i the killing mye bedre.

Men jeg blir sikkert å gi forbrytelsen en ny sjanse senere en gang, når jeg har 'glemt' the Killing litt mer.

Skrevet

Jeg får kanskje vente et par år med å se Forbrytelsen da kanskje. Hvis de er veldig like blir jeg sikkert bare irritert over småting som ikke er like. Sånn som når jeg har lest boka før jeg ser filmen :P

Skrevet

Jeg så The Killing først, og prøvde å se Forbrytelsen etterpå. Greide det ikke, ble litt kjedelig. Ikke nødvendigvis fordi jeg visste detaljene, men fordi jeg faktisk syns the Killing er bedre. Likte karakterene i the killing mye bedre.

Men jeg blir sikkert å gi forbrytelsen en ny sjanse senere en gang, når jeg har 'glemt' the Killing litt mer.

Enig med hun her! :) Har sett begge, og syntes den amerikanske varianten var langt mer spennende! Følte nesten for å spole når jeg så den danske, fordi jeg syntes det tidvis gikk for sakte eller skjedde for lite - Men det skal sies, jeg synes den danske Forbrydelsen sesong 3 var veldig spennende! - Den er forskjellig fra The Killing sesong 3 hvor de tar en annen historie.

Skrevet

Jeg synes egentlig at The Killing er litt treg jeg.. :P Jeg tar frem mobilen og sånn plutselig. Så jeg går nok glipp av noen detaljer også..

Skrevet

Synes nå selv at Forbrydelsen var MYE bedre enn The Killing men..... Kommer kanskje an på hvilken man ser først :vetikke:

Uansett, vent litt før du ser orginalen, de er fryktlig like, om du har god "underholdnings-hukommelse" da vel å merke :P

Samme greie med Broen og The Bridge!

Skrevet

Jeg så en halv episode av the bridge. Med noen flyktninger som skulle fraktes fra Mexico til USA. :klo: det lignet ikke på broen en gang.

Skrevet

Jeg så en halv episode av the bridge. Med noen flyktninger som skulle fraktes fra Mexico til USA. :klo: det lignet ikke på broen en gang.

Plot...

Oh well, you have been warned :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...