AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Ha noen kroner på BSU, er ferdig med å spare der da jeg er over 33 år. Kan jeg få ut pengene for å gjøre i stand ute, f.eks belegningsstein,hekk,graving etc? Det skal jo gå til boligformål, men vet ikke om dette går under det? Vet jeg bare kan ringe å høre med banken(stengt til fredag), men fint å få et svar idag om noen vet. . Anonymous poster hash: 13d14...7f1
kråkefjas Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Nei. Kun til kjøp av ny bolig eller nedbetaling på eksisterende. Men har du mulighet til å ta ut mer lån på boligen så kan du pusse opp for de, og betale tilbake igjen med bsuen. Endret 28. mai 2014 av kråkefjas 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Nei. Kun til kjøp av ny bolig eller nedbetaling på eksisterende. Men har du mulighet til å ta ut mer lån på boligen så kan du pusse opp for de, og betale tilbake igjen med bsuen. Eller, i motsatt rekkefølge, betale ned på lånet med BSU også kan banken i oss et lån til opparbeiding av uteplass? Anonymous poster hash: 13d14...7f1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Dersom du kan dokumentere overfor skattemyndighetene (om du blir kontrollert) at pengene er brukt til nedbetaling av gjeld, anskaffelse av ny bolig e.l. er det ingen problem. Belegningsstein går nok ikke under dette. Det du kan gjøre er å sette pengene i lånet ditt, for så å refinansiere for å "ta ut" pengene igjen. Dette koster dessverre litt. Du kan ikke ikke ta ut bsu pengene og sette de i boliglånet dersom boligen var anskaffet før bsu-avtalen var inngått. Jeg holder selv på å bygge hus, så dersom jeg skulle tatt ut pengene fra bsu nå, kunne jeg brukt alle kvitteringene vi har på ting vi har betalt selv som dokumentasjon, selv om vi egentlig ikke brukte bsu pengene til dette. For da har vi bevis på at vi har hatt slike utgifter etter vi tok pengene ut. Anonymous poster hash: 00e45...952
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Dersom du kan dokumentere overfor skattemyndighetene (om du blir kontrollert) at pengene er brukt til nedbetaling av gjeld, anskaffelse av ny bolig e.l. er det ingen problem. Belegningsstein går nok ikke under dette. Det du kan gjøre er å sette pengene i lånet ditt, for så å refinansiere for å "ta ut" pengene igjen. Dette koster dessverre litt. Du kan ikke ikke ta ut bsu pengene og sette de i boliglånet dersom boligen var anskaffet før bsu-avtalen var inngått. Jeg holder selv på å bygge hus, så dersom jeg skulle tatt ut pengene fra bsu nå, kunne jeg brukt alle kvitteringene vi har på ting vi har betalt selv som dokumentasjon, selv om vi egentlig ikke brukte bsu pengene til dette. For da har vi bevis på at vi har hatt slike utgifter etter vi tok pengene ut. Anonymous poster hash: 00e45...952 Vi har og bygget hus,men ble frarådet å bruke BSU pengene da. Nå er vi over 33 og ønsker å bruke pengene på å gjøre i stand ordentlig ute her. Men er vel mest nærliggende å betale ned på lånet og høre om vi kan låne "oppå igjen". TS Anonymous poster hash: 13d14...7f1 2
Sunshine Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Vi har samme problemstilling. Vi trenger litt ekstra til belegningsstein og har akkurat tatt opp mer lån. Det er jo idiotisk at vi må ta opp litt mer lån og betale tilbake med BSU. Unødvendig flytting av penger og papirarbeid... 1
listefyll Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Du kan betale ned lånet ditt hver mnd fra Bsu. På den måten kan du bruke inntekten din på de aktuelle forbedringene
Sunshine Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Det hjelper jo lite når man trenger et større beløp raskt...
listefyll Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Ja, det hjelper lite når man ikke planlegger større investeringer i boligen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå