Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Etter å ha betalt faste utgifter, sitter jeg igjen med kun 5,000 kroner resten av måneden. Dette er penger som skal brukes på mat. Forsørger bare meg selv.

Anonymous poster hash: dc62c...b55
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du med denne posten? Få sympati? Råd til hvordan pengene kan strekke til?

Anonymous poster hash: c3fb8...956

• Liker 3
Skrevet

Hva er problemet? Med 5000 kr til bare mat, burde du klare deg fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Råd til hvordan pengene kan strekke til.

Er over 20 dager til neste lønning, og har 700 kroner igjen.

Gjest Jørild
Skrevet

Et tips kan være å putte de 5000 i fire forskjellige konvolutter. Da har du litt over 1000 kr uken, og når den ene konvolutten er tom får du vente til neste uke. Kjøp smart og billig, du får masse gode tips til billig mat om du googler (eller spør her inne). Planlegg både innkjøp og middager.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Synes du har mye penger til overs, men så er jo jeg student.

For å få pengene til å holde må du handle stort(altså middag og mat for minst en hel uke av gangen). Også lurt å følge med på kundeaviser for de ulike avisene. Disse legges ut på internett hver søndag.

Endret av FruHudson
  • Liker 2
Skrevet

Har du brukt 4300 kr på mat i løpet av 10 dager? :klo:

• Liker 5
Skrevet (endret)

Så du har brukt 4300 kr på 10 dager? :sjokkert:

Jeg vil forøvrig anbefale deg å sette opp budsjett og føre regnskap. Om du har Android-telefon kan jeg anbefale appen HomeBudget. Om du har iPhone finnes det sikkert noe tilsvarende.

Endret av Tante-Sofie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

altså hvis du har brukt 4300 på noen dager så er det virkelig ikke synd på deg. jeg sliter med økonomien, er håpløs til å spare. men jeg går som regel bare et par-3 dager uten penger før lønning igjen. å jeg har mindre enn deg å rutte med

Anonymous poster hash: d82aa...231
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

5.000 til mat og ellers fritt frem er jo masse! Hvorfor har du brukt opp alt alerede og hva har du brukt dem på? Det lurer jeg på!

Jeg har utbetalt over 20.000, men bruker aldri mer enn 2.000 ink. mat.

Anonymous poster hash: f415c...b97
  • Liker 3
Skrevet

Ete for 5000 i mnd for en person kan da ikke være så fryktelig vanskelig. Middag litt over hundrelappen og resten på noe brødgreier til frokost og kvelds. Luksus.

• Liker 1
Skrevet

Ehhh... kanskje dette er bare tull :)

Vi har rundt 5000 kr til mat, er to personer og klarer oss goooodt på det. Kunne brukt mindre om vi måtte. Så tror ikke det er reelt at noen opplever det å ha 5000 kr en måned til mat og evt kos en mnd er noe problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg besøker luksusrestauranter, tar meg en tur på bakern til og fra jobb, samt kjøper bærekraftig; med dagsbudsjett; regner ut hvor mye jeg kan bruke hver dag, og hvis jeg ikke overgår den grensen, kan jeg bruke mer neste dag, men jeg har gått over grensen for ofte tydeligvis...

Skrevet

Hvordan i all verden greier du å bruke opp 5000 kroner på mat? Jeg får ikke til det når jeg engang prøver å bruke mye penger på mat...

Spiser du mye ute? Kjøper mye unødvendig og dyr mat?

• Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

Jeg besøker luksusrestauranter, tar meg en tur på bakern til og fra jobb, samt kjøper bærekraftig; med dagsbudsjett; regner ut hvor mye jeg kan bruke hver dag, og hvis jeg ikke overgår den grensen, kan jeg bruke mer neste dag, men jeg har gått over grensen for ofte tydeligvis...

Ja, men da vet du jo hvorfor dette ikke går. Da er det jo bare å endre på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser vel mer ute enn å kjøpe UNØDVENDIG og/eller DYR mat...

AnonymBruker
Skrevet

der har du svaret ditt på hvorfor dette ikke går!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men da vet du jo hvorfor dette ikke går. Da er det jo bare å endre på det.

avhengig... har jeg med meg 200 kr på jobb og bruker bare 50, må jeg bruke resterene 150 fr jeg kommer hjem osv...

AnonymBruker
Skrevet

Spiser vel mer ute enn å kjøpe UNØDVENDIG og/eller DYR mat...

det gjør du :) du kan lage utrolig mye god mat på mindre budsjett hjemme :) inviter venner hjem isteden for å gå ut på dyre restauranter :)

AnonymBruker
Skrevet

avhengig... har jeg med meg 200 kr på jobb og bruker bare 50, må jeg bruke resterene 150 fr jeg kommer hjem osv...

jeg var sånn selv. det er en veldig ond sirkel du må bryte ut av. spør deg selv når du har igjen 150 kr: hva er det verste som kan skje om du ikke bruker de, og hva er det beste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...