Gå til innhold

Trening med mål om 10km jogging (sept)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker - og trenger - tips ift trening frem mot 10 km mosjonsløp i september! Jeg har ingen gode treningsrutiner innarbeidet, men har gått mye med vogn det siste året, samt trent meg opp til 5 km i fjor høst (30min). Jeg går mye i løpet av en dag, og nå har jeg begynt å hoppe hoppetau nokså jevnlig (5-12 min effektiv hopping 3 ganger pr uke). Trening må foregå inne/ute hjemme i store deler av perioden pga at jeg ofte er alene med sovende barn på kveldstid. Ingen historikk med skader etc. Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Du må løpe. Har du mulighet til å jogge ute noen ganger i uka?

Skrevet

Må få til det etterhvert, forstår at det må til :) Tenkte mer ift hva slags Trening som er effektiv på utholdenhet etc slik at jeg kan danne et grunnlag. Hvordan bør jeg starte med jogging en forresten, både for å ha best mulig progresjon og for å unngå ev skade?

AnonymBruker
Skrevet

Her har du et godt treningsprogram. Det går fra 0 til 5K men har allikevel mye for seg for en som akkurat har kommet igang med treningen - bare øk tid og lengde - http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html

Intervaller er bra. Kunne du hatt en sykkel eller mølle hjemme for dette formålet? Så du kan trene hjemme når du er alene med barnet? Bor du i blokk kan du ta med babycall og løpe opp trappene i blokka. Men det krever så klart noen etasjer - noe ikke alle har. Eller kan du ta med barnet i en vogn og finne en bakke/trapp og trene i? Mens barnet sover i vogna?

Anonymous poster hash: 31527...865
Skrevet

Dette programmet så fint ut, takk :) Bor på "landet", så begrenset med trapper, men kan snike meg til en løpetur i trapp på jobb i ny og ne. Og hoppetau har jeg videre plan om, bare jeg holder meg i øra...

Forfot jogging sies å være skånsomt, erfaringer med dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt med løpeprogrammet "from couch to 5k", og er veldig fornøyd. Anbefales :)

Anonymous poster hash: 65bbe...2b1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også fornøyd med from couch to 5 k men skyulle gjerne visst hva man gjør fra 5k til 10k.

Anonymous poster hash: eeaf9...c9f

Skrevet

Jobb med psyken og gå/småjogg i oppoverbakker og trapper hvis du har mulighet. Sterke legger og lår er gode å ha etter den åttende kilometeren, når du bare må peise på videre:-)

Skrevet

puh, ja etter den 8 km tror jeg virkelig at både sterke ben og sterk vilje trengs...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...