83` Skrevet 28. mai 2014 #1 Del Skrevet 28. mai 2014 Nå har vi lyse-lysegrått hus med hvite lister. Listene er i fargene eggehvit tror jeg. Er egentlig ganske fornøyd med fargen på huset, men det kan se litt blasst ut. Derfor var vi inne på tanken å male hele huset hvitt nå når vi skal male det igjen i år. Men da er jo sprøsmålet; hvilken hvitfarge? Vil helt hvitt (uten innslag av gult) blende skikkelig i øynene når solen skinner? Så fikk jeg litt kalde føtter her da vi skulle kjøpe maling; skal vi heller velge en liiitt mørkere grå, og fortsette med hvite lister? Ahh... har jo alltid syntes helt hvite hus er fine. Men grå med hvite lister er jo også fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 28. mai 2014 Forfatter #2 Del Skrevet 28. mai 2014 Er det forresten noen her som har Jotun sin Frostrøyk på huset sitt? Fargen ser veldig fin ut på et husbilde i brosjyren til Jotun, mens den på fargekartet ser mye mørkere grå ut..?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 28. mai 2014 #3 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Jeg vil tro blendende hvitt kan bli stygt fort. Altså skitt og støv i lufta setter seg lettere i fargen så det ser møkkete ut. Og sopp setter seg kjapt i husveggen og det ser ikke noe renere ut om man har helt hvitt da. Synes lyse hus er finest uansett egentlig. Så nettopp et bilde av "frostrøyk" og den var nydelig! Go for it! Legger ved link så du kan se det samme jeg så http://www.divamamma.com/2011/06/fargen-pa-huset.html Endret 28. mai 2014 av Camo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Del Skrevet 28. mai 2014 Vi har Blendahvitt hus - eller, det var Blendahvitt i 2 år inntil svartsoten overtok. Drømmer om rødmalt hus.. Anonymous poster hash: 3371b...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Del Skrevet 28. mai 2014 Hvilken farge har nabohusene? Anonymous poster hash: 923fc...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 28. mai 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 28. mai 2014 Her er ingen nabohus. Vi bur såpass på landet at det er langt til nærmeste nabo, så kan egentlig velge og vrake sånn sett. Bor veldig naturskjønt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 28. mai 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 28. mai 2014 Så du Anonym bruker med Blendahvitt hus -anbefaler det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 28. mai 2014 #8 Del Skrevet 28. mai 2014 Ikke hvitt! Det er ubehagelig å sitte ute ved husveggen i sollyset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 28. mai 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 28. mai 2014 Ok... kanskje det slettes ikke er så lurt med hvitt hus likevel. Tåkedis såg også veldig fin ut i brosjyren Noen som er kjendt med den fargen på hus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #10 Del Skrevet 28. mai 2014 Generelt sett er jeg veldig for hvite hus, men jeg liker virkelig grå hus med hvite lister for tiden. Men husk om du velger hvitt så må du velge hvitt med en anelse svart i, ellers bruker det ekstremt lang tid på å tørke. Du trenger ikke så mye svart, det er slik at man omtrent ikke ser det med det blotte øyet. Anonymous poster hash: dcaf3...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 29. mai 2014 #11 Del Skrevet 29. mai 2014 Selv ville jeg foretrukket et grått hus med hvite lister. Men på landet passer det også med helt hvit hus. Hvis dere har ingen naboer, så ville jeg gått på hvit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 29. mai 2014 #12 Del Skrevet 29. mai 2014 Vi har en veldig flott grå/brun farge med hvite lister, vinduer og dører. Stopper folk her ofte for å spørre om fargen på huset 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 29. mai 2014 #13 Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg ville gått for hvitt eller rødt. Synes "alle" velger grått for tiden, i alle fall veldig mange. Ikke velg hvit som i hvit base (fargekoden ville vel vært 0000-N ?), men du kan fint velge en av de lyseste hvitfargene på fargekartet. Jeg holder en knapp på hvit framfor lys grå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. mai 2014 #14 Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg heier på lys grå. Hvitt hus er pent når det er nymalt, men det er riktig at det lett kan skjære i øynene når solen skinner og bor dere i et litt røft klima så er hvitt mindre pent når algene kommer. Det krever sine runder med husvask og hageslange for å holde det pent. (En annen sak er at husvask og hageslange er lurt på alle farger av vedlikeholdsmessige grunner. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #15 Del Skrevet 29. mai 2014 Ok... kanskje det slettes ikke er så lurt med hvitt hus likevel. Tåkedis såg også veldig fin ut i brosjyren Noen som er kjendt med den fargen på hus? Jeg malte med Tåkedis, angrer som Fyyyyy!! Den ser ikke grå ut men blå! Ikke ta den, anbefaler virkelig ikke.Anonymous poster hash: e10f9...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 30. mai 2014 Forfatter #16 Del Skrevet 30. mai 2014 Vi har en veldig flott grå/brun farge med hvite lister, vinduer og dører. Stopper folk her ofte for å spørre om fargen på huset Åhh.. hva heter den gråfargen da? Fargekode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 31. mai 2014 #17 Del Skrevet 31. mai 2014 Åhh.. hva heter den gråfargen da? Fargekode? Jeg kan sjekke seinere. Er en blanding av tre farger. Har ikke noe navn, for den er selvkomponert 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå