AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Hei. Er det noen av dere som har styr på hvilke rettigheter/plikter man har som ferievikar når man har skrevet under kontrakt og finner ut at man slett ikke vil ha denne jobben likevel? Har nemlig takket ja til den samme gamle jobben jeg har gått til de siste 4 år som slett ikke er relevant for min utdannelse. Idag fikk jeg så mail om at jeg hadde fått en annen stilling som er innenfor helseområdet i akkurat det området jeg utdanner meg til, og vil gjerne ta denne jobben. Samtidig har jeg allerede skrevet under på papirene til det andre firmaet. Har jeg noen som helst mulighet til at si fra nå om at jeg ikke er interessert likevel eller er dette for sent? Vet godt at det ikke er helt moralsk riktig, og det føles heller ikke helt godt for meg akkurat nå, men vil hvertfall høre hvilke muligheter som finnes. Anonymous poster hash: b5300...a2f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Hei. Er det noen av dere som har styr på hvilke rettigheter/plikter man har som ferievikar når man har skrevet under kontrakt og finner ut at man slett ikke vil ha denne jobben likevel? Har nemlig takket ja til den samme gamle jobben jeg har gått til de siste 4 år som slett ikke er relevant for min utdannelse. Idag fikk jeg så mail om at jeg hadde fått en annen stilling som er innenfor helseområdet i akkurat det området jeg utdanner meg til, og vil gjerne ta denne jobben. Samtidig har jeg allerede skrevet under på papirene til det andre firmaet. Har jeg noen som helst mulighet til at si fra nå om at jeg ikke er interessert likevel eller er dette for sent? Vet godt at det ikke er helt moralsk riktig, og det føles heller ikke helt godt for meg akkurat nå, men vil hvertfall høre hvilke muligheter som finnes. Anonymous poster hash: b5300...a2f Har du kontrakt, så må du nok jobbe ut oppsigelsestiden med mindre de er greie og lar deg gå uten å jobbe ut oppsigelsestiden. Men de kan selvfølgelig ikke nekte deg å si opp Anonymous poster hash: ad361...807 1
kari87 Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Har du kontrakt, så må du nok jobbe ut oppsigelsestiden med mindre de er greie og lar deg gå uten å jobbe ut oppsigelsestiden. Men de kan selvfølgelig ikke nekte deg å si opp Anonymous poster hash: ad361...807 Takk for hurtig svar. Hva er typisk oppsigelsestid når man er inne som ferievikar?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 "7. Oppsigelsesfrister Til forskjell fra faste ansettelser vil det ikke være krav om oppsigelse ved midlertidig ansettelse, da arbeidsforholdets lengde er bestemt på forhånd enten ved at tidsperioden utløper eller at oppdraget er utført. Dersom man er tilsatt midlertidig over en lengre periode og det blir nødvendig med en oppsigelse av forholdet før avtaleperiodens utløp, gjelder de vanlige oppsigelsesfristene i arbeidsmiljøloven." http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=220966#2 TS igjen her. Hva betyr dette for meg? Sorry at jeg spør, men er ganske blank på dette området Anonymous poster hash: b5300...a2f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Dersom du har en kontrakt som går fra f.eks 01.05.2014-31.08.2014 og det ikke står noe om oppsigelsestid, så må du nok nesten bare snakke med sjefen din. Jeg tror det er forholdsvis vanlig å ha oppsigelsestid også når det er snakk om ferievikarer (jeg har hvertfall alltid hatt det), men om du ikke har det, så betyr ikke det nødvendigvis at du ikke kan komme ut av avtalen før det kan imidlertid bli litt vanskeligere hvis sjefene dine ønsker å krangle på det! Er det en jobb hvor de lett kan få tak i noen andre? Pleier som regel ikke være noe problem da Anonymous poster hash: ad361...807
Gjest Offensive Pie Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Det er relativt vanlig med en måneds gjensidig oppsigelse i midlertidige kontrakter 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå