AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Det ser ut som det går mot inseminasjon for oss, det var iallefall det gynekologen anbefalte etter flere Pergo-kurer uten resultat (får EL, blir ikke gravid). Derfor lurer jeg på: Hvor lenge må man vente mellom hvert inseminasjonsforsøk? Skal sannsynligvis på Rikshospitalet. Om noen har erfaringer med dette vil jeg gjerne høre dem også Anonymous poster hash: c7f14...f57
Biloba Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Vi hadde en runde, men det var på privatklinikk. Er ikke sikker på om man må ta pause imellom forsøk, når hormondosene er så lave. Jeg brukte Gonal F som follikkelstimulering, og hadde ingen bivirkninger, nålene er tynne og kjennes nesten ikke. Fikk luft i magen av progesteron-vaginaltabletter, men alt i alt var behandlingen problemfri. Vi gjorde kun 1 forsøk, velger ivf videre for å maksimere sjansen. Jeg er så gammel at det haster.
Sunniv Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Hei. Riksen gjennomfører ikke lenger AIH, men det er mulig dere kan få det samme på Ullavål. Riksen har kun inseminering dersom man skal ha donor, ellers går de nå rett på IVF siden sjansen er høyere for å lykkes. Vi har bare hatt AID (altså med donor), men opplegget er jo det samme. Vi hadde forsøk med medisiner hver gang og kunne da ha forsøk annenhver mnd. I tillegg kan det være litt ventetid, slik at annenhver mnd ikke er helt realistisk. Jeg tok Pergo i noen dager, detter Menopur-sprøyter og så Ovitrelle-eggløsningssprøyte. Inseminering er veldig enkel behandling og jeg var godt fornøyd med det, men tviler desverre på at dere får dette på Riksen altså. Bare så du er forberedt på det. I fjor hadde de iallfall ikke tilbudet annet enn til oss med donor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå