AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Det virker som babyen min reagerer på melkeproteiner, og jeg bør nok prøve å holde meg unna melkeprodukter i en periode (ammer). Er det noen som har konkrete tips til hva jeg kan erstatte f. eks fløten i kaffen med?Hvilken "melk" er ok til frokostblandinger med mer? Hva fungerer i sauser? Jeg setter pris på alle gode tips!Anonymous poster hash: 65b00...596
skruf Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Har ei datter med melkeproteinallergi, og her går det mye i soyamelk, rismelk, havremelk.... du får også kjøpt soyafløte som kan brukes som vanlig fløte, også til å piske krem med. Det finnes tofuost i skiver. Tofuis er også godt:O Sjekk ut denne siden, her har jeg fått mye hjelp da hun ble diagnosert med melkeproteinallergi : http://www.utenmelk.no
Gjest Ilvyn Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Hvis man ikke kan fordøye melkeproteiner er sjansen ganske stor for at man også har problemer med soya. Jeg fikk påvist melkeproteinintolleranse som 15-åring og byttet ut mange varer med soyavarianter. Etter litt tid utviklet jeg mageproblemer som var mye verre enn de jeg fikk av melk (og gluten). Sluttet med soya og innførte gradvis upasteuriserte og fermenterte melkeprodukter (kefir, ost, rømme, smør) i stedet da jeg var rundt 20, som det viste seg jeg tålte helt fint Er mye friskere i både mage og kroppen for øvrig nå, enn da jeg spiste masse soya-ditt og datt. Om du er nysgjerrig så har denne dama noen av de samme erfaringene som meg: http://www.kraftmamma.no./mitt-store-melkeeventyr/ Den mest naturlige erstatningen til melk/fløte er kokosmelk. Havremelk som selges i de fleste butikker smaker helt OK, men har en litt mer ymse ingrediensliste.
skruf Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Her ble det testet for soya også, og det tålte hun. Nå er det snakk om ei ammende mor som skal prøve å sjekke om det funker å kutte ut melk, og da er det greit å kutte ut en ting om gangen.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Rismelk, soyamelk, havremelk, nøttemelk... Anonymous poster hash: 19d0a...c03
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Takk for konkrete tips! Kom gjerne med flere anbefalinger av produkter knyttet til bruksområder da det (heldigvis) er litt produkter å velge mellom i butikkhyllene. Anonymous poster hash: 65b00...596
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå