AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Hvordan kan jeg unngå at bilder jeg blir tagget i kommer opp på Facebook før jeg har godkjent de? Jeg har det slik på innstillingene nå at jeg må godta de før de kommer opp på min Timeline, men det står så fint at: This only controls what's allowed on your timeline. Posts you're tagged in still appear in search, news feed and other places on Facebook... Så da kommer jo bildene opp på News feeden uansett, det bare legger seg ikke på min timeline, slik jeg har fortstått det. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det slik at bilder jeg blir tagget i ikke blir synlige for mine venner i det hele tatt før jeg har godkjent de? Anonymous poster hash: 81a64...e1e
Chloe- Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Du kan ikke det. Hvis jeg legger ut et bilde fra 17.mai og tagger "Kari", så hadde det jo blitt litt merkelig om bildet bare ble 100% usynlig for alt og alle frem til Kari godtar.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Du kan ikke det. Hvis jeg legger ut et bilde fra 17.mai og tagger "Kari", så hadde det jo blitt litt merkelig om bildet bare ble 100% usynlig for alt og alle frem til Kari godtar. Nei, de jeg ville det skulle gjeldt er jo da Kari sine venner.... Hvis noen tagger meg så vil jeg ikke at de jeg har på min venneliste ikke ser det før jeg har godkjent taggen. Anonymous poster hash: 81a64...e1e
Chloe- Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Nei, de jeg ville det skulle gjeldt er jo da Kari sine venner.... Hvis noen tagger meg så vil jeg ikke at de jeg har på min venneliste ikke ser det før jeg har godkjent taggen.Anonymous poster hash: 81a64...e1e Det kommer ann på hvilken instilling Trude la ut bildet med: "Friends only" = Kun Trudes venner (inkl. fellesvenner med Kari) får se det. Karis andre venner får aldri se det, selv om hun godkjenner det på tidslinjen sin. "Friends of friends" = Trudes venner får se det, Karis venner får se det, venner av kommentatorene får se det. Om du godkjenner en slik på veggen din blir den synlig for folk du ikke er venn med (men har en felles venn med) når de søker på profilen din. "Public" = Alle kan se det, og det havner automatisk i newsfeeden til de det er relevant for. Slikt blir delt uavhengig av om man godkjenner taggene.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Det kommer ann på hvilken instilling Trude la ut bildet med: "Friends only" = Kun Trudes venner (inkl. fellesvenner med Kari) får se det. Karis andre venner får aldri se det, selv om hun godkjenner det på tidslinjen sin. "Friends of friends" = Trudes venner får se det, Karis venner får se det, venner av kommentatorene får se det. Om du godkjenner en slik på veggen din blir den synlig for folk du ikke er venn med (men har en felles venn med) når de søker på profilen din. "Public" = Alle kan se det, og det havner automatisk i newsfeeden til de det er relevant for. Slikt blir delt uavhengig av om man godkjenner taggene. TS her igjen. Takk, men jeg leste litt mer på face innstillingene. Man kan velge hvem som skal få se posts/bilder man er tagget i. Her kan man blant annet velge kun seg selv. Da kanskje det er trikset da. Å velge slik at bare jeg ser det jeg er tagget i, ikke vennnene mine. Og så kan jeg evt gjøre om på det HVIS jeg vil at bildet skal bli synlig allikevel? Anonymous poster hash: 81a64...e1e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 TS her igjen. Takk, men jeg leste litt mer på face innstillingene. Man kan velge hvem som skal få se posts/bilder man er tagget i. Her kan man blant annet velge kun seg selv. Da kanskje det er trikset da. Å velge slik at bare jeg ser det jeg er tagget i, ikke vennene mine. Og så kan jeg evt gjøre om på det HVIS jeg vil at bildet skal bli synlig allikevel? Anonymous poster hash: 81a64...e1e Problemet/ulempen er at du ikke kan velge hvilke av postene/bildene du er tagget i som skal være synlige og hvilke som ikke skal være synlige for venner hvis du bestemmer deg for å endre innstillingene fra "only me" til "friends". Enten er alt synlig eller så er ingenting synlig. Anonymous poster hash: 5e38e...fd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå