AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Er det flere enn oss som ikke fikk barnehageplass i dag? Har ei jente født 10. august 2013. Vi bor på grunerløkka. Hva skjer nå egentlig? Blir det enda et opptak?Anonymous poster hash: 61649...322
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Tror det er flere opptak utover sommeren. Har en datter som er akkurat ett år eldre enn din, i en annen bydel i Oslo, og var altså i din situasjon i fjor. Det er nemlig slik at barn født i august stiller sist i køen av de som har krav på plass, dvs at de får svar sent, og da gjerne ikke førstevalget. Dessverre! Krysser fingrene for deg Anonymous poster hash: 4bf47...64b
Sol79 Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Det er løpende opptak gjennom hele sommeren og langt ut i august fram til alle som har krav på plass har fått tilbud. Min gutt som var 1 år i juni i fjor fikk ikke tilbud før 12. august i fjor. Bor i Oslo.
Sommernatt Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Takk for svar! Hadde vært fint om Oslo kommune kun gi ut litt info også... Kommer til å bli kjempestressa hvis vi ikke får plass før august. Hele resten av barselgruppa mi fikk plass i samme barnehage i dag, men ikke vi.. Så vi må jo snart være neste på lista. Den siste av de som fikk plass fra barselgruppa var født 6. august Redigert: Jaja, der røyk min anonymitet ;-) Endret 28. mai 2014 av Sommernatt
Mohair Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Du er jo sist i køen, men du har jo krav på plass, så tilbudet vil nok komme. Var dette andre opptak? Det er jo ihvertfall tre-fire opptak før oppstart.
Sommernatt Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Helt sist i køen er vi jo ikke, men vet at vi er langt nede på listene. Var 3. opptaket i dag, men er jo ingen info å få om når eventuelt 4. opptak er.
Sol79 Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Spør på Facebook-siden til Oslobarnehagene, der er de flinke til å svare. Eller ring bydelskontoret, de er også hjelpsomme.
Mohair Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Helt sist i køen er vi jo ikke, men vet at vi er langt nede på listene. Var 3. opptaket i dag, men er jo ingen info å få om når eventuelt 4. opptak er. Jeg mente at du var blant de siste i køen, ikke at du helt sist. 4. opptak er sikkert i begynnelsen av juli. Var ihvertfall det i min bydel.
Sommernatt Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Så de hadde skrevet på Facebook-siden til Barnehageplass i Oslo at de skulle planlegge et 4. opptak når svarfristen for 3. opptaket (uke 24) var ute. Mitt verste mareritt er at vi får plass laaaangt unna hjemmet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå