Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann nå i 2 måneder, fantastisk på alle måter meeen, selvfølgelig et meeen her.

Han har så mye kontakt med sin xkone som er mor til barnet deres, dette plaget meg ikke i begynnelsen men etter en dyp samtale en kveld kom det frem at det ikke var så lenge siden hun ville ha han tilbake.

De snakker sammen på telefonen flere ganger til dagen, møters opp til 3-5 dager i uken.

I går var han med henne sist , å da kjente jeg at nå var det bare nok, orket ikke å snakke mer med han den dagen.

Kom så mangen tanker i hode mitt om de kom til å finne tilbake, bare bruker han meg for å gjøre henne sjalu... osv...

Hvordan ta dette opp uten å virke sjalu??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
  • Liker 4
Skrevet

Forstår kontakten pågrunn av barnet, har barn selv :)

Han sier han er over henne og jeg stoler på han men alikevell ikke.

Jeg lot være å ta tlf i går kveld å han ringte i morges halv 8 for å spørre om det gikk bra, jeg prøvde så godt jeg kunne å være hyggelig men kjenner dette irriterer.

Jeg har også lagt planer alene resten av uken og helgen å kommer nok til å si at jeg ikke viste hva de skulle finne på sammen så laget bare egne planer. Barnslig men :(

Skrevet

Hvis han sier han er over henne så er det jo egentlig ikke så mye mer å ta opp? Grunnen til at de snakker i telefonen så mye samt er sammen så mye kan jo handle om at hun prøver å få han tilbake, men mest sannsynligvis er det jo grunnet ungen.

Skrevet

ja får bare håpe det er pågrunn av barnet, har bare en fryktelig magefølelse, håper det går over :(

Gjest Jørild
Skrevet

Man snakker ikke flere ganger om dagen fordi man har unger sammen, det er unormalt. Jeg ville nok tatt opp dette og satt noen krav.

• Liker 6
Skrevet

Man snakker ikke flere ganger om dagen fordi man har unger sammen, det er unormalt. Jeg ville nok tatt opp dette og satt noen krav.

Unormalt betyr ikke at det ikke forekommer. Det å sette krav er tullete.

Gjest Jørild
Skrevet

Unormalt betyr ikke at det ikke forekommer. Det å sette krav er tullete.

Ikke i mitt forhold, der hadde det vært det eneste fornuftige. Jeg orker ikke dele en mann med ekskona.

Man kan samarbeide godt om barna uten å måtte sitte oppå hverandre.

• Liker 3
Skrevet

Ikke i mitt forhold, der hadde det vært det eneste fornuftige. Jeg orker ikke dele en mann med ekskona.

Man kan samarbeide godt om barna uten å måtte sitte oppå hverandre.

Man kan ha et godt forhold uten å sette krav også.

Gjest Jørild
Skrevet (endret)

Man kan ha et godt forhold uten å sette krav også.

Ikke om mannen er mer på telefonen med ekskona en noen andre.

Og som jeg skrev, jeg ville satt noen krav. Du kan få lov til å gjøre akkurat som du vil. Så generøs er nemlig jeg.

Endret av Jørild
  • Liker 4
Skrevet

Ikke om mannen er mer på telefonen med ekskona en noen andre.

Og som jeg skrev, jeg ville satt noen krav. Du kan få lov til å gjøre akkurat som du vil. Så generøs er nemlig jeg.

De har et barn sammen, selvfølgelig kan det være årsaker til at han er mer i kontakt med henne enn andre. Hvordan er helsen til ungen f.eks?

Krav hjelper ikke et døyt. Det er bare et enormt tegn på at man ikke stoler på partneren, og en engangs billett på et forhold som starter å gå i motvind.

Skrevet

Helsen til barnet er helt supert.

Jeg har like gammelt barn som han har, jeg vet at det kreves kommunikasjon mellom foreldre.

Jeg får bite i det sure eple å bare si som det er at jeg har en dårlig magefølelse som jeg ikke vet hva kommer av å rett og slett bare se hva han sier å ta det der i fra.

• Liker 3
Skrevet

Forstår kontakten pågrunn av barnet, har barn selv :)

Han sier han er over henne og jeg stoler på han men alikevell ikke.

Jeg lot være å ta tlf i går kveld å han ringte i morges halv 8 for å spørre om det gikk bra, jeg prøvde så godt jeg kunne å være hyggelig men kjenner dette irriterer.

Jeg har også lagt planer alene resten av uken og helgen å kommer nok til å si at jeg ikke viste hva de skulle finne på sammen så laget bare egne planer. Barnslig men :(

Hvis hun ville ha han tilbake for litt siden, så er jo dette en klar indikator på at han ikke vil. Da hadde de vært sammen i dag. Han velger jo deg her. :) Men er enig i at de har litt vel mye kontakt. Skjønner vel ikke helt hvorfor de må prate sammen flere ganger om dagen. Du kan jo si at den hyppige kontakten er noe du stusser over.

Skrevet

Hvis hun ville ha han tilbake for litt siden, så er jo dette en klar indikator på at han ikke vil. Da hadde de vært sammen i dag. Han velger jo deg her. :) Men er enig i at de har litt vel mye kontakt. Skjønner vel ikke helt hvorfor de må prate sammen flere ganger om dagen. Du kan jo si at den hyppige kontakten er noe du stusser over.

Kan jo være at han liker å briske seg litt, og liker at det er to damer som vil ha han?

Hvem vet hva han sier til eksen?

Jeg hadde ikke giddet å kaste bort tid på en mann med et så intenst opplegg med ekskona.

Greit å samarbeide om barnet, men det går forbi "nødvendig" kontakt om det er telefoner mange ganger om dagen og flere treff i uka!

• Liker 3
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Jeg har datet en mann nå i 2 måneder, fantastisk på alle måter meeen, selvfølgelig et meeen her.

Han har så mye kontakt med sin xkone som er mor til barnet deres, dette plaget meg ikke i begynnelsen men etter en dyp samtale en kveld kom det frem at det ikke var så lenge siden hun ville ha han tilbake.

De snakker sammen på telefonen flere ganger til dagen, møters opp til 3-5 dager i uken.

I går var han med henne sist , å da kjente jeg at nå var det bare nok, orket ikke å snakke mer med han den dagen.

Kom så mangen tanker i hode mitt om de kom til å finne tilbake, bare bruker han meg for å gjøre henne sjalu... osv...

Hvordan ta dette opp uten å virke sjalu??

Dette er veldig rart i mine øyne. Er det noe spesielt med barnet som tilsier så mye kontakt mellom foreldrene?

Ingenting er bedre enn at foreldrene samarbeider og har fin kommunikasjon men altså...det får da være grenser.

(Og ts, er det noe jeg har lært meg etter diverse feiltrinn i livet så er det å lytte til magefølelsen min.)

Skrevet

Nei de er bare gode venner utenom at de er foreldre.

Kjenne dette plager meg mer og mer for hvert minutt som går.

Må ta det opp med han, magefølelsen vil jo få en bekreftelse ut i fra hva han sier.

Skrevet

Dette har jo tydligvis ingenting å gjøre med at de har barn sammen,der er kontakt mer enn akseptabelt, men her er det snakk om kontakt med eksen. Siden de er så gode venner,og helt over hverandre,så kan du jo spørre om å bli med for å hilse? hvis han har noe imot det,så er de tydeligvis ikke over hverandre likevel..

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet hvem xkonen er, ungene våre er gode venner, så har hilst på henne mangen ganger.

Kun en gang etter hun fikk vite vi datet å da fikk jeg bare et stykt blikk.

Jeg er og redd for å lage noe tull der for det opplever jeg med min barnefar og ny samboer, hun nekter å treffe meg å liker ikke vi har kontakt.

Så jeg har mistet all kontakt med far til min sønn å all komunikasjon går via praktiske sms.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er og redd for å lage noe tull der for det opplever jeg med min barnefar og ny samboer, hun nekter å treffe meg å liker ikke vi har kontakt.

Så jeg har mistet all kontakt med far til min sønn å all komunikasjon går via praktiske sms.

Først: jeg syns også det høres voldsomt ut med så mye kontakt mellom foreldrene som du skildrer, og ville nok også ment noe skurret.

Men - til det jeg har uthevet: Du og din fars sønn bor ikke lenger sammen, dere har valgt bort hverandre som partnere. Da syns jeg det er rart at du mener at det ikke skal ha som konsekvens at han og du ikke lenger har den nære kontakten - heller ikke som foreldre - som dere hadde før. At han har gått videre og fått ny samboer og dermed har andre prioriteringer enn å snakke med deg, er en direkte konsekvens av at du og han ikke lenger er et par.

så lenge tonen mellom dere er grei nok, så må det faktisk holde. Uten lange samtaler etc. Og det blir vel det samme som du egentlig ønsker at din nye kjæreste også skal gjøre, dvs. legge samkvemet med sitt barns mor på et lavt nivå. Fordi de er heller ikke noen enhet lenger, selv om de har foreldre sammen.

Skjønner ikke hvorfor så mange åpenbart mener at man skal vrake hverandre som partnere, men likevel fungere som det ifht ungene. Bare tull og ungene setter heller ikke pris på det. Viktigset for barna er at foreldrene ikke krangler, så de slipper å leve i en krigssone. Ikke at foreldrene later som de fortsatt er en enhet.

Anonymous poster hash: fa08c...6cb

Skrevet

Han kommer i morgen så skal prate med han da.

Kommer til å si at jeg ser de er såpass glad i hverandre og trives så godt sammen at de burde muligens svelge stoltheten å gi ting en sjanse, de var sammen i over 10år.

Jeg kommer også til å si at måten han fridde til henne viser bare hvor mye han virkelig elsket den jenten å at jeg ikke er intressert i å kjempe om hennes plass i hans hjerte.

Enn om det har vert over mellom dem i 5 år så tror jeg de er ment til å være sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...