Mons Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Sengen min er en rammemadrass på 160x200 som står i en sengebunn. Det er ikke mulig å få et laken ned mellom madrassen og sengebunnen. Derfor har jeg bare brukt laken på overmadrassen. De jeg har er klare for utskifting, men nå husker jeg ikke hvor de ble kjøpt. Jeg er altså ute etter laken som kun har en høyde i kantene på ca 5 cm og ikke de vanlige som er ca 30 cm høye og er beregnet på rammemadrasser. Som typisk mann blir jeg svett og lettere hyperventilerende i slike butikker. Noen tips? Glemte å nevne at jeg bor i Oslo, men postordre kan også være aktuelt. Endret 28. mai 2014 av Mons
Frisørdama Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Jeg tror kid iallefall har nettbutikk, kan jo sjekke der ellers burde vel princess og hansen&dysvik ha.
Zzyzx Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Jeg bruker bare den vanlige typen som egentlig er til høy madrass, men jeg bruker sånne strikker med bukseseleklips på til å feste den under. Det fungerer helt fint. De er kjøpt hos Hansen&Dysvik.
Fugleskremsel Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Har du IKEA madrass, så har de vel laken som passer til madrassn på IKEA? Er ikke det de som er så sære i målene sine, at bare deres egne sengetøy passer? :-P 1
Mons Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2014 Har du IKEA madrass, så har de vel laken som passer til madrassn på IKEA? Er ikke det de som er så sære i målene sine, at bare deres egne sengetøy passer? :-P Ikea har mange laken til madrassmålet, men de er 26 cm høye og ikke beregnet til overmadrass.
Rosalie Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Vi bruker laken kun på overmadrass, men da slike vanlige stretchlaken. Syns det passer best, faktisk, for da har man godt med stoff å putte under overmadrassen hele veien, og slipper at lakenet "hopper av" et av hjørnene.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Hei ! Etter litt søking på nettet fant jeg disse: Fasong - GOLD Overmadrasslaken 160x200x8 svart Kronb. Overmadrasslaken 160x200x8 hvit Kronb. Kun online Pr. stk. 249,- http://jysk.no/soverom/lakner#f_3=160x200x8 Anonymous poster hash: 679f4...4b2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Sengen min er en rammemadrass på 160x200 som står i en sengebunn. Det er ikke mulig å få et laken ned mellom madrassen og sengebunnen. Derfor har jeg bare brukt laken på overmadrassen. De jeg har er klare for utskifting, men nå husker jeg ikke hvor de ble kjøpt. Jeg er altså ute etter laken som kun har en høyde i kantene på ca 5 cm og ikke de vanlige som er ca 30 cm høye og er beregnet på rammemadrasser. Som typisk mann blir jeg svett og lettere hyperventilerende i slike butikker. Noen tips? Glemte å nevne at jeg bor i Oslo, men postordre kan også være aktuelt. Hei ! Etter litt søking på nettet fant jeg disse: Fasong - GOLD Overmadrasslaken 160x200x8 svart Kronb. Overmadrasslaken 160x200x8 hvit Kronb. Kun online Pr. stk. 249,- http://jysk.no/sover...r#f_3=160x200x8 Anonymous poster hash: 679f4...4b2
Fugleskremsel Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Ikea har mange laken til madrassmålet, men de er 26 cm høye og ikke beregnet til overmadrass. hmmm...jeg har laken fra IKEA til min overmadrass Men bruker sikkert et sånt som er 26 cm jeg da.... da kan jeg fotelle at strikken er så stram at de passer til tynnere madrasser og. Endret 29. mai 2014 av Fugleskremsel
Hjerte Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Ellos har, både til høg madrass og til overmadrass.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Ikea har mange laken til madrassmålet, men de er 26 cm høye og ikke beregnet til overmadrass. Hva mener du med høyde? Jeg kjøpte et stretch-laken til min 180 cm-seng på ikea. Da var det med en slik borrelås for å holde lakenet på plass. Overmadrassen min er ganske tjukk, men den sitter veldig bra. Anonymous poster hash: de91b...1a2
Mons Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #12 Skrevet 29. mai 2014 Hva mener du med høyde? Jeg kjøpte et stretch-laken til min 180 cm-seng på ikea. Da var det med en slik borrelås for å holde lakenet på plass. Overmadrassen min er ganske tjukk, men den sitter veldig bra. Anonymous poster hash: de91b...1a2 Høyde er den siste dimensjonen jeg kommer på i farten når bredde og lengde allerede er angitt. Jeg kommer sterkere tilbake når dagens scampi og uanstendige antall øl er kontrollert og begravd.
Fugleskremsel Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Hva mener du med høyde? Jeg kjøpte et stretch-laken til min 180 cm-seng på ikea. Da var det med en slik borrelås for å holde lakenet på plass. Overmadrassen min er ganske tjukk, men den sitter veldig bra. Anonymous poster hash: de91b...1a2 Madrassene er formsydd, slik at de kan passe til madrasser som er opptil 26 cm tykke
Mons Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #14 Skrevet 3. juni 2014 Jysk var en av butikkene jeg besøkte i lakenjakten. Takk for tips om postordre derfra. Jeg bestillte et i hvitt som en test. Det andre valget var svart. Ellos har større utvalg av laken til overmadrass, men her er høyden 12 cm. Derfor valgte jeg Jysk som med 8 cm nok passer bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå