Gå til innhold

valg av bosted

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg vurderer ny leilighet.

Enten en i samme borettslag som er perfekt på mange måter, med utsikt og fin planløsning, kort vei til jobb.

Eller om jeg skal vente og se på et annet område som er nærmere marka, hvor jeg kan ha glede av å gå flere turer, og det er et område jeg kjenner litt flere folk.

Der vet jeg ikke hva jeg får da, siden jeg ikke kjenner til leilighetene der enda. må gå på litt visninger

må bestemme meg kjapt :/

hva prioriterer dere ved valg av bosted ?

Anonymous poster hash: e0dbf...a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst at leiligheten er akseptabel ved at jeg ikke må pusse opp fra å til å, eller at jeg ikke må gjøre veldig mye annet når jeg flytter inn. Vil ikke ha noe renoverings-prosjekt da. Trenger også å bo i nær gangavstand til en mat-butikk, og et sted med gode buss-forbindelser ettersom jeg ikke har bil.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er beliggenhet alfa og omega. Jeg ser bare etter boliger i de områdene jeg har lyst til å bo. Så er det mindre viktig om det er nytt, må pusses opp, eller hva, så lenge boligen er stor nok for oss. Og selvsagt må vi jo se på prisen, da. :)

Anonymous poster hash: 484ac...bbd
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg vurderer ny leilighet.

Enten en i samme borettslag som er perfekt på mange måter, med utsikt og fin planløsning, kort vei til jobb.

Eller om jeg skal vente og se på et annet område som er nærmere marka, hvor jeg kan ha glede av å gå flere turer, og det er et område jeg kjenner litt flere folk.

Der vet jeg ikke hva jeg får da, siden jeg ikke kjenner til leilighetene der enda. må gå på litt visninger

må bestemme meg kjapt :/

hva prioriterer dere ved valg av bosted ?

Jeg prioriterer:

-Standard (at jeg ikke må pusse opp er greit, god luftkvalitet er et must)

-Utsikt og utemuligheter (minstekrav er altan/balkong og å ikke se rett inn til noen nabo)

-Nabolag (greitt med et sted der folk er normalt oppegående..)

-Støyforhold (hvor godt isolert er denne kåken? Hvor nært er store støykilder som byggeplasser og støyende firma?)

Alt annet er bonus. Jeg kan komme meg dit jeg vil, men den hersens irriterende fukten på badet/trikken som går rett forbi vinduet/utestedet i kjelleren +++ kommer en ikke unna.

I ditt tilfelle vil jeg si det kommer an på tidshorisont. En borettslagsleilighet er billig(ere) å selge og kjøpe, så om du tenker at du kan kjøpe den i nærheten og så bruke de neste 1-3 årene på å se deg an en mer perfekt bolig nær marka så ville jeg gjort det. Kostnaden ved flytting+megler er relativt kurrant for noen år dersom ny leilighet vil heve livskvaliteten din her og nå. Om du tenker at du bor helt fint i 1-3 år til mens du leter så blir du der du er. Og om du har sabla hastverk og tenker at du må mer ut av sentrum innen året er slutt så får du la leiligheten i nærheten gå og jakte på en ok-isj bolig ved marka.

Anonymous poster hash: 4c2b8...803

Skrevet

For meg er området viktig (f.eks. nært natur) men samtidig ikke for langt unna sentrum/butikker. Jeg ville prioritert en boplass der du vet du ville trivdes best, der du ville hatt mest glede av å bo. Jeg har ikke noe i mot en halvtime i buss/bil til skole/jobb så lenge jeg trives der jeg bor.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...