Gå til innhold

Forlovers gave!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal være forlover i sommer.

Har begynt å tenke på gave, og lurer på følgende:

Hva synes dere er passende pris på en gave fra forlover med partner? Svigermor foreslår 1000-1500.

Hva gir man? De har egentlig ingenting, har ikke bodd sammen, skummelt i seg selv spør du meg, og trenger jo egentlig alt. Men samtidig har jeg ikke lyst til å gi dem et fat eller lignende. Har lyst til å gi noe som er mer varig, ja da et fat KAN vare evig, men vet ikke hva.

For sikkerhets skyld ser ikke paret noen grunn til å legge ut ønskelister... :-?

Og er sølv ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med kunst fra et lokalt kunstgalleri (glass/keramikk/maleri e.l.)?

Skrevet

Sørg bare for at det er noe personlig, jeg syns liksom at en forlovergave, en gave fra den aller beste vennen, skal være spesiell.....

Skrevet

Helt enig i at det bør være noe personlig, men... Det er så vanskelig!!

Har tenkt på kunst jeg også, men er det ikke litt farlig? er jo ikke akkurat noe man bare går og bytter om man ikke liker det...

brudeparet er et "traust" par, skal drive hjemgården hans, velger telt framfor hotell, bunad framfor brudekjole (det tror jeg blir flott!).

Dessuten driver hun mye med amatør-naturfotografering, kanskje et naturmotiv er aktuelt??

Hva tror dere? Og har dere evt tips til maler/fotograf?

Gjest Poirot
Skrevet

Kunst?

Vakker vase eller kunstfat?

Skrevet

Jeg synes det er litt farlig å gi kunst i bryllupsgave, med mindre man har helt samme smak som brudeparet eller gaven er noe de har ønsket seg... Vanskelig å bytte og kan være kinkig for brudeparet å si at de ikke liker det. Gir man noe til huset f.eks, kan brudeparet bruke unnskyldningen "vi trengte ikke en kjøkkenmaskin til" eller liknende, hvis de vil bytte gaven. Hvis de har behov for det meste, er det vel bedre å gi et pent bestikk f.eks? Høres ut som dette er veldig praktiske mennesker med praktiske behov.

Skrevet

Hva med kikkert? Eller en fin gavebok? Noe rosemalt med en hilsen fra deg, et sitat og bryllupsdatoen? Hagemøbler? En tur f.eks gavekort på tur på Telemarkskanalen eller weekend på hotell med spa? En fin bordlampe i keramikk? En stor linduk? Antikvitet? Et binds leksikon, kanskje? Jernkjele? (har sett at det finnes knallrøde kjeler i hjerteform). Et nydelig sengesett? Kano? (spleise med flere, kanskje...) Et fint speil? Vinkaraffel med en flaske vin som skal åpnes på bryllupsdagen om et år?

Det var det jeg kom på i farta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...