kurrant Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Da jeg var 17 slet jeg med bulemi og gikk veldig opp og ned i vekt. Ble skadet i en fotballkamp noe som resulterte i at jeg måtte operere og avstå fra fotball en lang periode, og da (som mange usikre tenåringsjenter ofte tenker) måtte jeg finne en annen måte å holde vekten på, som resulterte i bulemi. Jeg kom meg aldri ordentlig tilbake til fotballen igjen. Så kom russetiden,ny kjæreste og folkehøgskole. Vips gikk jeg fra å veie noen å seksti kilo til å veie 88 kg. Etter ett år med slit har jeg klart å gå ned 10-11 kg og veier nå 77, 5 kg. (er 173 cm). Jeg er selvfølgelig veldig stolt over meg selv, men jeg har enda ikke nådd idealmålet mitt som er minst 72 kg. Så var det de siste kiloene da.. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å bli kvitt dem. Jeg trener 3-4 ganger i uken, spiser sunt (er student så er begrenset hvor mye penger jeg har til å kjøpe dyr og ren mat) og er generelt aktiv. Kjempefrustrerende! Kanskje er det noen av dere som er eller har vært i samme situasjon? Jeg kunne trengt noen gode råd! Jeg skulle gjerne ønske å kvitte meg med de siste fem kiloene innen sommeren er over. (hehe). Sitter du inne med noen tips? Del dem gjerne! Sharing is caring
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Hei TS. Så flink du har vært! Jeg er også 173 høy, og veide rundt 78 kg i fjor. Ville ned til nærmere 70, men det virket umulig, selv om jeg trente godt og spiste 'lite og ofte'. Gikk etterhvert over til lavkarbo, og kuttet ned på treningen. Kroppen kom i stor endring uten karbohydrater, og derfor trente jeg lite. Jeg var veldig hard på å unngå alt av karbohydrater, og etter 4-5 uker veiede jeg 70 kg! Det gikk med andre ord, veldig raskt. Etter at jeg hadde kommet meg ned til 70 kg begynte jeg å spise mer karbohydrater igjen, samtidig som jeg økte på trenigen. Tok det veldig gradevis. Vekta har holdt seg fordi jeg økte med trening igjen, samtidig med inntak av karbo. Jeg "passer" på hva jeg spiser, og trener som regel 2 ganger i uka. Av og til blir det ingen trening, og usunn mat. Kommer meg raskt på riktig kjør igjen etter en dårlig uke da. Er nok en person som alltid må passe litt på vekta.. Kanskje det hadde fungert for deg og? Lavkarbo i noen uker? Havner du i ketose, går vekta ned fort. Noen lever jo lavkarbo også, men jeg må ha brød og poteter osv, så det er ikke en livsstil for meg. Les litt om ketose på nettet Har ikke noen andre tips. Ellers kan du søke opp: bli kvitt de siste kiloene, og lese tips fra andre sider Lykke til!Anonymous poster hash: 78d18...293
Gjest brutal_mann Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk hjelp av en app som heter Lifesum. Det var først da jeg fikk en skikkelig oversikt over hva jeg faktisk fikk i meg. Se om den eller en annen tilsvarende app hjelper for deg. Poenget er jo å få en objektiv oversikt som hjelper en å velge riktig sammensetning av kostholdet. Husk, ingen slik app vil fungere uten korrekte opplysninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå