Gå til innhold

Frekt å ditche en avtale for noe "bedre"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og mamma, og barnet mitt er hos sin far annenhver helg.

Jeg er glad i å gå på byen med venner innimellom, jobber hele uka og er mye opptatt, så eneste gangen jeg får tid til venner og gøy er de helgene jeg har barnefri.

Nå er det sånn at jeg har begynt å bli så "kresen" på fester, avtaler og folk. Jeg liker ikke å binde meg til noe, eller lage noe avtaler før helgen kommer. Jeg tenker som så at jeg har fri såpass "sjeldent", at jeg gidder ikke å kaste bort frikveldene mine på "dritt" eller dårlige fester, hvis det ikke skjer noe spesielt. Jeg er av typen som helst vil at det skal skje mest mulig på kortest mulig tid og skal oppleve "mye" i løpet av en kveld.

"Dilemmaet" mitt nå, er at førstkommende helg er jeg bedt på en fest hos en gammel venninne. Det skal være en slags sammenslåing av bursdagsfeiring av kjæresten hennes, som jeg ikke kjenner over hodet, og samt en feiring av at de nettopp har kjøpt seg hus.

Jeg kjenner INGEN av de som kommer, i tillegg til at det skal starte ganske tidlig og spises mat osv. Høres sikkert ut som en hyggelig kveld, bare ikke noe jeg har så veldig lyst til å være med på.

Har med andre ord ikke så veldig lyst til å dra, men har allerede sagt at jeg kommer. Hva skal jeg gjøre? Og er det frekt av meg å ditche festen for noe "bedre"?

Anonymous poster hash: 33a9a...ca7

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Slikt gjør vel folk stadig vekk, synes ikke det er noe frekt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har du takket ja til invitasjon så har du takket ja. Synes du ikke det er hyggelig å bli invitert? Hvis du er en av de som ditcher invitasjoner/avtaler for noen bedre blir du til slutt ikke invitert lenger. Jeg gidder hvertfall ikke invitere folk som kan finne på å ikke dukke opp på kort varsel gang på gang og det viser seg at de fant noe "bedre". Som den som inviterer er det sårende og føles veldig respektløst å lite verdsatt!

Hvis det begynner tidlig kan du vel evt dra et "bedre" sted litt utpå kvelden?

Anonymous poster hash: 93879...1b8
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og mamma, og barnet mitt er hos sin far annenhver helg.

Jeg tenker som så at jeg har fri såpass "sjeldent", at jeg gidder ikke å kaste bort frikveldene mine på "dritt" eller dårlige fester, hvis det ikke skjer noe spesielt. Jeg er av typen som helst vil at det skal skje mest mulig på kortest mulig tid og skal oppleve "mye" i løpet av en kveld.

Anonymous poster hash: 33a9a...ca7

Haha, det var som å lese noe jeg selv kunne skrevet.. kjenner ingen andre som er i samme situasjon, alle som har barn er sammen med pappaen, så de forstår ikke helt dette med å gå ut å finne på ting med venner, ta en fest i ny og ne osv..

De gangene jeg har vært i den situasjonen du er i nå, at det er noe jeg er invitert i, som jeg egentlig ikke har så kjempelyst til, så har jeg enten bare akseptert at "ok, denne helgen blir det sånn, så blir det noe gøy neste frihelg" eller jeg har gått på det tidlig, vært der noen timer og heller dratt igjen litt tidligere på kvelden (i forhold til de andre), og møtt venner eller noe slikt ute f eks.

Jeg tenker at når man først har sagt ja, så bør man møte opp med mindre man blir syk/alikevel skal være hjemme.. for er en smule kleint hvis det kommer frem for venninnen din at du dro på noe annet isteden den kvelden, når du hadde avtalt at du skulle komme til dem :)

Anonymous poster hash: fd67d...c50

AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner ingen av de som kommer, kanskje vil du møte mange interessante mennesker.

Med mindre jeg hadde en veldig god grunn for det, ville jeg ikke droppet å dra dit. Det vil gi et dårlig signal til venninnen din om du først har sagt ja til hennes invitasjon, for så å dra ut på noe annet fordi du tror det vil bli mer spennende. Når du har fri annenhver helg, er det ikke akkurat verdens undergang om det er en helg du tar det litt mer med ro sammen med venner.

Anonymous poster hash: 23663...102
Skrevet

TS: du er som meg. så neste gang så avtaler du ingenting. sa sier du heller at det er mulig du stikker innom litt senere.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sagt ja syns jeg det er frekt ja.

Anonymous poster hash: 45293...cee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg, singel alenemamma og kun fri annenhver helg. Er også kresen på tiden min, men om jeg alt har sagt ja til noe trekker jeg meg ikke fra det. Synes forøvrig det du er invitert på hørtes spennende ut, alltid gøy med nye kjente. Hvis det begynner tidlig kan du jo alltids treffe noen andre litt senere.

Anonymous poster hash: 629f9...1ec

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er dårlig å ditche fordi man finner noe bedre. Har man sagt ja så kommer man med mindre det dreier seg om sykdom, at det har skjedd noe i familien, krise på jobb etc...

Kjente noen med slike holdninger tidligere, og ble ditchet i nye og ne. I dag har vi ikke kontakt lenger, gidder ikke å ha venner/bekjente som driver på slikt.

Anonymous poster hash: 84bc5...146
Skrevet

Ja, det er frekt, men dessverre ganske vanlig.

Jeg forstår godt at du ikke kanskje ikke har lyst til å gå, men da skulle du heller ikke sagt ja til invitasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Du har sagt ja og da synes jeg du skal dra. Neste gang får du heller avvente, men nå har du faktisk gitt svar.

Det at mange mennesker mangler folkeskikk betyr ikke at det er greit.

Dersom du ikke kjenner noen andre der er det jo en utmerket mulighet til å treffe nye venninner eller en fremtidig date.

Anonymous poster hash: 5206f...2e8
AnonymBruker
Skrevet

Typisk egoistisk tankegang, som dessverre har blitt veldig vanlig i dagens samfunn. Alt handler om hva JEG skal gjøre for å ha det mest gøy. Hva med å tenke litt på hva du kan gjøre for VENNINNEN din..? Kanskje hun hadde satt pris på om du kom? Du får veie for og imot, er det dine behov, eller venninnen din sine behov som veier tyngst..?

Anonymous poster hash: 7c6ed...c75

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Ja. Har du takket ja til invitasjon så har du takket ja. Synes du ikke det er hyggelig å bli invitert? Hvis du er en av de som ditcher invitasjoner/avtaler for noen bedre blir du til slutt ikke invitert lenger. Jeg gidder hvertfall ikke invitere folk som kan finne på å ikke dukke opp på kort varsel gang på gang og det viser seg at de fant noe "bedre". Som den som inviterer er det sårende og føles veldig respektløst å lite verdsatt!

Hvis det begynner tidlig kan du vel evt dra et "bedre" sted litt utpå kvelden?

Anonymous poster hash: 93879...1b8

Enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...