Teeden Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 La oss si at hun tar seg til rette mens hans sover, noe kvinner ofte gjør som en selvfølge, og det blir en gravidtet ut av det. Må mannen betale for ungen hvis hun ikke tar abort? Antageligvis må han vel det. Så hva sier dere som mener at kvinner skal ha fullmakt i disse svangeskapsspørsmålene. Det er jo ikke rett og rimelig i et slikt tilfellet? 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Regner med at han da anmelder henne for voldtekt. Anonymous poster hash: 04ff3...e3c 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Kan en mann virkelig sove igjennom et helt samleie? Om dette er tilfelle håper jeg han anmelder henne. Anonymous poster hash: e8e8b...3c0 8
Gjest Faerunpedia Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Gjør kvinner dette ofte? Aldri hørt om..
Gjest alegria Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Nei, selvfølgelig er det ikke rett eller rimelig. 1
Teeden Skrevet 27. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2014 Men hva tror dere hadde skjedd? Han måtte selvsagt ha betalt, for ungen kommer jo enten han vil det eller ikke. Lyder det kjent, dere som mener at mannen samtykker til barn i det han befrukter en kvinne? Skjønner dere nå hvorfor det må lovendringer til og hvorfor menn også skal kunne fraskrive seg økonomiske forpliktelser til unger de ikke vil ha? 2
Gjest alegria Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Selvfølgelig måtte han betalt, vi lever i Norge. Her slipper du ikke unna barnebidrag selvom du ikke har inntekt engang. Med tanke på at du skriver lovendringer ang dette, vil det bli vanskelig å gjennomføre. Alle menn som har sex har ansvar, blir damen gravid uten at damen hadde dette som hensikt har begge to et ansvar. Om det skulle lover til her, kunne mannen jugd og sagt at damen lurte ham o.l, selvom det ikke alltid er tilfelle. Forøvrig er jeg enig med deg.
Gjest Idollet Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Går det an å få utløsning i søvne da? Hvordan mener du at ho i det hele tatt skal få den opp? Høres ikke særlig realistisk ut. 9
Gjest alegria Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Vet ikke om det er mulig, men TS stilte nok spørsmålet kun for å få frem et poeng. 1
Gjest Hyssingen Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Går det an å få utløsning i søvne da? Hvordan mener du at ho i det hele tatt skal få den opp? Høres ikke særlig realistisk ut. utløsning i søvne og å få den opp er ikke noe problem. Lurer mere på hvordan hun puler ham uten at han våkner. 8
Gjest Herr Heftig Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Hvis hun blir funnet skyldig i voldtekt burde jo mannen selvsagt bli fritatt fra juridisk ansvar for barnet. Det ville sikker ført til flere falske anmeldelser, men erstatningsbeløp er jo insentiv den dag i dag allerede, så jeg tror ikke det er så viktig. Det finnes foresten en Episode av Boston Legal som tar for seg dette temaet. Den er veldig god. Episode 80. "Roe v Wade, The Musical" Går det an å få utløsning i søvne da? Hvordan mener du at ho i det hele tatt skal få den opp? Høres ikke særlig realistisk ut. Det er fullt mulig å få både ereksjon og utløsning mens man sover.
Gjest Idollet Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Ja, ja. Abort er et vanskelig spørsmål, synes mannen burde ha noe han skulle ha sagt, men samtidig ikke at ungen skal lide ut av kvinnens valg. Ungen har rett på støtte fra faren sin og at han ikke stikker. Kunne jo vert ja/nei. Om en svart ja, ble det ja. Om begge svarer nei, blir det nei. Om han svarer ja og hun nei, har han mest ansvar og skal betale mest osv.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Vet ikke om det er mulig, men TS stilte nok spørsmålet kun for å få frem et poeng. Da er jeg spent på hva dette poenget er? TS snakker om ufrivillig sex. Altså voldtekt. Kan ikke skjønne at det kan bety noe annet enn ufrivillig sex/voldtekt. Mistenker jo TS for å prøve å sammenligne voldtekt med å ha frivillig sex, og er spent på hvordan han skal klare det. Følger med! Anonymous poster hash: 02a2d...e55 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #14 Skrevet 27. mai 2014 Vil tru han hadde våknet av det etterhvert og skjønt hun hadde pult han menst han sov. Og da bør han vel anmelde henne for voldtekt? Men trur ikke det er så vanlig at damer gjør sånne ting. Jeg har aldri pult min kjæreste menst han sov. Anonymous poster hash: f4f42...e7a 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 27. mai 2014 #15 Skrevet 27. mai 2014 Men hva tror dere hadde skjedd? Han måtte selvsagt ha betalt, for ungen kommer jo enten han vil det eller ikke. Lyder det kjent, dere som mener at mannen samtykker til barn i det han befrukter en kvinne? Skjønner dere nå hvorfor det må lovendringer til og hvorfor menn også skal kunne fraskrive seg økonomiske forpliktelser til unger de ikke vil ha? Har du vurdert muligheten for å gi begge kjønn rett til "juridisk abort" eller "utgående adopsjon" som det heller burde hete. Begge parter har rett til å adoptere bort sin halvdel av barnet.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #16 Skrevet 27. mai 2014 Jaa, for han hadde jo IKKE våknet av det der liksom. Neeida. Anonymous poster hash: 2773e...3a3 1
Gjest alegria Skrevet 27. mai 2014 #17 Skrevet 27. mai 2014 Jeg er faktisk enig i at mannen skal ha noe å si vedrørende abort. La oss si at situasjonen er omvendt. Mannen ønsker barnet, kvinnen ikke. Likevel tar kvinnen abort. Rettferdig? Nei. Hadde situasjonen vært omvendt hadde ikke mannen hatt noe han skulle ha sagt da heller. Det er ikke rettferdig. 1
Gjest alegria Skrevet 27. mai 2014 #18 Skrevet 27. mai 2014 Da er jeg spent på hva dette poenget er? TS snakker om ufrivillig sex. Altså voldtekt. Kan ikke skjønne at det kan bety noe annet enn ufrivillig sex/voldtekt. Mistenker jo TS for å prøve å sammenligne voldtekt med å ha frivillig sex, og er spent på hvordan han skal klare det. Følger med! Anonymous poster hash: 02a2d...e55 Det må du spørre TS om, ikke meg. Det er ikke frivillig sex når en dame har sex med en mann i søvne.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. mai 2014 #19 Skrevet 27. mai 2014 Det er på sin plAss at hun både blir anmeldt og tar abort. 2
Dolce Skrevet 27. mai 2014 #20 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Men hva tror dere hadde skjedd? Han måtte selvsagt ha betalt, for ungen kommer jo enten han vil det eller ikke. Lyder det kjent, dere som mener at mannen samtykker til barn i det han befrukter en kvinne? Skjønner dere nå hvorfor det må lovendringer til og hvorfor menn også skal kunne fraskrive seg økonomiske forpliktelser til unger de ikke vil ha? Vil man ikke ha unger, finnes det metoder. Det heter prevensjon. (Snakker da selvfølgelig om frivillig sex. Jeg tror svært få menn blir voldtatt av damer. Men kom gjerne med mot-bevis) Endret 27. mai 2014 av Dolce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå