Gå til innhold

Lufting av tanker rundt "hva vil han"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nok en "hva vil han"-post... Er fullt klar over at det beste vil være å spørre, men hadde vært ålreit å høre litt hva andre tror og tenker om saken.

Møtte en gutt på vors (andre gang vi møttes) for en stund siden. var en del sammen den kvelden, han ble med hjem (ga klar beskjed om at jeg ikke kom til å ha sex), og vi hadde heller ikke sex. Kompisen hans var med venninna mi og sov over i stua hos meg. De ble begge en god stund dagen etter, stemningen var på topp.

Uka etter var vi sammen omtrent hver dag sammen med andre venner, alt fra aktiviteter ute til filmkveld hjemme. Lørdagen etter ble han med igjen, hadde sex. Fortsatt veldig god stemning dagen etter, og vi fortsatte å tilbringe tid sammen - men mest sammen med andre venner.

Nå er det rundt en halvannen måned siden vi ble kjent, vi sees jevnlig selv om det er mest sammen med andre venner også. Sovet hos hverandre minst en gang i uka, hver gang etter fylla men også et par ganger utenom. Har møtt mange av vennene hans, samt familien hans inkl mor/far/brødre/onkelbarn osv. en gang. Fikk inntrykket av at de i familien hans visste hvem jeg var.

Høres jo vel og bra ut, men. Saken er at han skal reise utenlands i fem mnd til neste år. Har tenkt selv at det kanskje er litt ulurt å gå inn i noe da, og etter en samtale vi hadde på fylla (som jeg dessverre husker litt for lite av) mener jeg å huske at han mente det samme. Men, at han synes det var veldig hyggelig sånn som vi har det nå..

Etter det har jeg blitt så usikker. "Sånn som vi har det nå".. Hva er egentlig det liksom? Jeg har jo helt klart følelser for han. Han er ikke noe særlig "på" når vi er med andre, vi kysser ikke eller noe sånt da.. Men nå tar jo ikke jeg noe insj til det heller. Jeg er bare så redd for å ta insj til å møte han alene og sånt når jeg ikke er sikker på hva han egentlig vil. Om han bare vil være alene med meg alene hjem etter fylla, eller om det er ok å finne på ting alene ellers også. Jeg føler ikke jeg har fått så mye "bekreftelse" på at han vil det i det siste, så da trekker jeg meg automatisk tilbake. Men samtidig har vi det så utrolig koselig når vi først er alene også, så jeg er liksom litt redd for at det er en "misforståelse" og at han kanskje også er redd for å ta initiativ..?

Åh, dette ble langt, men litt deilig å få det ut svart på hvitt også. Skjønner jo selv at jeg bare må manne meg opp og ta en prat med han. Er bare redd for å bli avvist, så jeg blir veldig feig..

Anonymous poster hash: 7174f...637
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
AnonymBruker
Skrevet

Jajo, kan jo kanskje virke sånn. men jeg sitter så veldig med inntrykket av at han ikke er i nærheten av så interessert i meg. Føler jeg kun får litt den bekreftelsen når vi er sammen alene, og det har jo på en måte vært mest etter byen og dagen derpå, da.

Slitsomt det her :)

Anonymous poster hash: 3ed89...aba
AnonymBruker
Skrevet

"Sånn som dere har det nå" er jo uoffisielt - ikke et ordentlig forhold. Jeg regner med at han synes det er greit slik, å ikke forplikte seg til noe, han sier det jo selv.

Hvis du virkelig vil satse og vil at dere skal ha et forhold (der han må holde seg unna andre hele 5 mnd i utlandet uten engang å se deg, hvilket er en utfordring) så må du ta det opp. Ja, det er ukomfortabelt men ingen gjor forpliktelser som ikke er krevet av dem. Han vil jo ikke endre en situasjon der han får sex, selskap når han vil men det hele er "open-ended" slik at han ikke har kvaler ang. å reise utenlands.

Om du ikke klarer å ta samtalen med ham (hvilket du burde), må du i hvert fall inspirere samtalen ved å endre noen ting. Disse "fylla" samtalene er ikke verdt noe, det er bare situasjoner der den ene sier X og den andre Y og det hele kan analyseres eller unnskyldes i etterkant uten at man er noe klokere.

Hvis dere ikke har hatt noen dates - dvs. middager, cafetreff, hjemmekvelder eller treff på dagtid uten alkohol, så burde de finne sted. Slik blir dere godt kjent og du vet at han ofrer deg tid uten at sex er involvert eller han uansett er ute med kompisene.

Ikke si ja til å treffes ute, si at du blir hjemme, men at dere godt kan treffes for en film eller et måltid en av de neste dagene. Da har du i alle fall uttrykket hva du foretrekker.

Ikke avskriv manglende initiativ med sjenanse. I starten er det rimelig, men dere har faktisk hatt sex, han vet at du er interessert nok og tviler ikke på det.

Anonymous poster hash: 2e400...d87
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Sånn som dere har det nå" er jo uoffisielt - ikke et ordentlig forhold. Jeg regner med at han synes det er greit slik, å ikke forplikte seg til noe, han sier det jo selv.

Hvis du virkelig vil satse og vil at dere skal ha et forhold (der han må holde seg unna andre hele 5 mnd i utlandet uten engang å se deg, hvilket er en utfordring) så må du ta det opp. Ja, det er ukomfortabelt men ingen gjor forpliktelser som ikke er krevet av dem. Han vil jo ikke endre en situasjon der han får sex, selskap når han vil men det hele er "open-ended" slik at han ikke har kvaler ang. å reise utenlands.

Om du ikke klarer å ta samtalen med ham (hvilket du burde), må du i hvert fall inspirere samtalen ved å endre noen ting. Disse "fylla" samtalene er ikke verdt noe, det er bare situasjoner der den ene sier X og den andre Y og det hele kan analyseres eller unnskyldes i etterkant uten at man er noe klokere.

Hvis dere ikke har hatt noen dates - dvs. middager, cafetreff, hjemmekvelder eller treff på dagtid uten alkohol, så burde de finne sted. Slik blir dere godt kjent og du vet at han ofrer deg tid uten at sex er involvert eller han uansett er ute med kompisene.

Ikke si ja til å treffes ute, si at du blir hjemme, men at dere godt kan treffes for en film eller et måltid en av de neste dagene. Da har du i alle fall uttrykket hva du foretrekker.

Ikke avskriv manglende initiativ med sjenanse. I starten er det rimelig, men dere har faktisk hatt sex, han vet at du er interessert nok og tviler ikke på det.

Anonymous poster hash: 2e400...d87

Takk for et skikkelig rett på og godt svar :) Trenger nok å høre det litt "hardt" også, litt for lett å analysere alt over til noe litt positivt når jeg kun tenker selv.

Skal sies at vi har hatt et par kvelder edru sammen med middag og prat også, men det er en liten stund siden sist nå.

Jeg tror nok jeg egentlig bare må innse at det kun er uforpliktende sex/selskap som er greia her, og evt ta en prat. Så må jeg bare finne ut selv om det er greit for meg at vi har det sånn, eller om det kommer til å bli slitsomt i forhold til følelser og evt bare burde avslutte det helt og prøve som venner uten noe mer.

AnonymBruker
Skrevet

"Problemet" med å ikke møtes ute er at vi 95% av gangene den siste halvannen måneden har vært på vors med felles venner sammen, og ute sammen. Pluss at jeg med litt alkohol i blodet glemmer all fornuft og gjerne vil ha han med hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...