Gå til innhold

Kvinne og eplemage - hvor mange kilo ned for å se merkbar forandring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 170 høy og 99 kg, med eplemage. Hvor mange kilo må jeg ned for å fjerne den verste eplemagen, til å begynne med? Vil det være lettere for meg å gå ned i vekt fordi jeg har eplemage?

Anonymous poster hash: c534e...367
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

20 kg kanskje?

Anonymous poster hash: b3b52...f67

AnonymBruker
Skrevet

Nå sier du ingenting om resten av kroppen da, er magen veldig stor i forhold til armer og ben?

For når man har så høy bmi som du har (nesten 35 regnet jeg ut..), så samler jo alltid det meste seg på magen.

Men om du har epleform så er det jo det på midten som er lettest å få bort.

Har den formen selv.

Anonymous poster hash: d22f0...678
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har epleform og har slanket meg det siste året. Min erfaring er at magefett er skikkelig uforutsigbart å se forskjell på. I begynnelsen endret jeg kosthold ganske kraftig og bare det å kutte ut Pepsi Max helt gjorde magen mindre. Men etter det har det gått noen kilo uten endring og så plutselig legger jeg merke til at magen har blitt mindre -> gjenta til normalvekt.

Anonymous poster hash: f9741...829

AnonymBruker
Skrevet

Nå sier du ingenting om resten av kroppen da, er magen veldig stor i forhold til armer og ben?

For når man har så høy bmi som du har (nesten 35 regnet jeg ut..), så samler jo alltid det meste seg på magen.

Har den formen selv.

Det er vel jevnt fordelt tenker jeg, men med litt mer på magen fordi jeg ser gravid ut. Lår, overarmer og hofter har vel mest etter magen.

AnonymBruker
Skrevet

Har den formen selv.

Hvor har du det fra at det er lett å bli kvitt magefett med epleform? Det som er typisk med formen er jo at fettet samler seg på magen. Jeg har selv formen, og magefettet er det siste som forsvinner.

Anonymous poster hash: 43ea3...485

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg epleform, mer timeglass, men min erfaring med vektnedgang er at der hoveddelen av fettet legger seg er det som slipper sist. Hos meg er problemet lårene.. Jeg er så og si fornøyd med mage og armer, men disse lårene tviholder på fettet..

Edit: nå har jeg gått ned over 40kg så selvfølgelig er lårene mindre enn ved start, men fortsatt ganske langt fra der jeg vil ha de. Men jeg vet at en dag blir det bra, så jeg venter i spenning :)

Endret av Inwe
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har epleform og har slanket meg det siste året. Min erfaring er at magefett er skikkelig uforutsigbart å se forskjell på. I begynnelsen endret jeg kosthold ganske kraftig og bare det å kutte ut Pepsi Max helt gjorde magen mindre. Men etter det har det gått noen kilo uten endring og så plutselig legger jeg merke til at magen har blitt mindre -> gjenta til normalvekt.

Hvordan har det seg at du gikk ned pga Pepsi Max-en? Mindre søtsug/matlyst? Merker jeg ofte får mer matlyst pga Pepsi Max, så det ligger vel gjerne der. Burde absolutt kuttet det ut selv, men er så avhengig :-P

Anonymous poster hash: 67de7...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har det seg at du gikk ned pga Pepsi Max-en? Mindre søtsug/matlyst? Merker jeg ofte får mer matlyst pga Pepsi Max, så det ligger vel gjerne der. Burde absolutt kuttet det ut selv, men er så avhengig :-PAnonymous poster hash: 67de7...a0a

Det er velkjent at Pepsi Max øker søtsug og får deg til å tro at du er sulten, men den viktigste forskjellen for meg var at jeg ble mindre oppblåst når det ikke var masse kullsyre i magen. Alle jeg kjenner som sier de er avhengig av Pepsi Max er overvektige.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 170 høy, og må i alle fall under 70 kg for å ikke ha "masse fett på magen".

Lykke til!!!

Anonymous poster hash: 4538e...926
AnonymBruker
Skrevet

Det er velkjent at Pepsi Max øker søtsug og får deg til å tro at du er sulten, men den viktigste forskjellen for meg var at jeg ble mindre oppblåst når det ikke var masse kullsyre i magen. Alle jeg kjenner som sier de er avhengig av Pepsi Max er overvektige.

Takk for svar! Må prøve å jobbe med meg selv, så jeg får kutta det ut...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Må prøve å jobbe med meg selv, så jeg får kutta det ut...Anonymous poster hash: 67de7...a0a

Du kommer sikkert til å få litt koffeinabstinenser av type hodepine, men det går over i løpet av et par dager. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Det samme med annen light brus. Jeg var avhengig av cola zero, og merket en stor forandring etter at jeg kuttet drastisk ned på inntaket av det og andre kullsyreholdige drikker.

Jeg er 170 høy, og må i alle fall under 70 kg for å ikke ha "masse fett på magen".

Lykke til!!!

Anonymous poster hash: 4538e...926

Drømmen er ca 65-69 kg, men en kilo ned ad gangen. Vekten var 105 for snart to mnd siden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare lagt vekk hele tanken på magen og fokusert på helheten. Hvis du opplever samme problem etter å ha gått ned 20 kilo ville jeg begynt å tenke mer målrettet på det da. Det viktigste for å unngå eplemage er jo å ikke være overvektig, så det er ikke noe vits i å henge seg opp i enkelte kroppsdeler. Det eneste som er greit å ha i bakhodet er at kosthold har mye å si. Det er en grunn til at det heter ølvom, og at tyske 60-åringer først og fremst får magefett og ikke tykke legger. :)

Anonymous poster hash: 432d2...de4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Må prøve å jobbe med meg selv, så jeg får kutta det ut...

Det er så verdt det! Var selv avhengig, nå smaker Pepsi maxen faktisk ondt... 😳

Anonymous poster hash: 88a9c...9d2

AnonymBruker
Skrevet

Det er velkjent at Pepsi Max øker søtsug og får deg til å tro at du er sulten, men den viktigste forskjellen for meg var at jeg ble mindre oppblåst når det ikke var masse kullsyre i magen. Alle jeg kjenner som sier de er avhengig av Pepsi Max er overvektige.Anonymous poster hash: f9741...829

Alle jeg kjenner som er "avhengige" av Pepsi max er normalvektige. Hvis man klarer å styre seg ellers, så blir man ikke feit av Pepsi max. Det inneholder jo tilnærmet null kalorier. At de ikke klarer å styre matinntaket sitt får de ta på sin egen kappe, og ikke dytte hele skylden over på lettbrus.

Anonymous poster hash: 899e4...06d

Skrevet

Alle jeg kjenner som er "avhengige" av Pepsi max er normalvektige. Hvis man klarer å styre seg ellers, så blir man ikke feit av Pepsi max. Det inneholder jo tilnærmet null kalorier. At de ikke klarer å styre matinntaket sitt får de ta på sin egen kappe, og ikke dytte hele skylden over på lettbrus.

Anonymous poster hash: 899e4...06d

Bare vil kommentere at hvis noe gjør det vanskelig å følge en plan man ønsker å følge, kan det være lurt å fjerne eller begrense denne tingen.

AnonymBruker
Skrevet

20 kg kanskje?

Anonymous poster hash: b3b52...f67

20 bare?? Jeg vil heller si 40kg. Man skal helst veie høyde - 110. = 60kg for trådstarter.

Anonymous poster hash: 0d89e...3fd

• Liker 1
Skrevet

20 bare?? Jeg vil heller si 40kg. Man skal helst veie høyde - 110. = 60kg for trådstarter.

Nei, det skal man ikke. Hvor har du det fra?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det skal man ikke. Hvor har du det fra?

Vi lærte det i kropp og helse på skolen. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...