Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 20 år som er superforvirra… og kunne trengt litt hjelp fra dere!

Jeg har fullført tre år på videregående, studiespesialiserende og ett år på folkehøgskole. Til høsten har jeg søkt meg inn på studier, men jeg føler at jeg ett og slett ikke har motivasjon til å starte nå. Jeg har så veldig bra karakterer, men jeg har søkt meg inn på sosialt arbeid, sykepleier, barnevern og vernepleier litt forskjellige steder i landet..

Min egentlige plan var å bli brannkvinne, men etter at jeg kom til folkehøgskolen og pratet med læreren min om dette -mistet jeg faktisk all motivasjon, da det eneste han gjorde var å dra meg ned og sa at jeg aldri i verden kunne klare å bli brannmann.

Jeg er helt OK i fysisk form, og vet at jeg må være litt sterkere fysisk for å klare å bli brannmann. Så jeg vurderer om jeg skal trene riktig + spise sunt dette året, for å så prøve meg på å bli brannmann..

Men jeg skjønner ikke helt det med brannkonstabel-utdanning.. Da jeg ikke finner noen skoler, eller noe "mer" informasjon om hvordan man blir brannmann. Jeg har prøvd å google dette flere ganger, men finner ikke frem til noen svar om hvordan man blir brannmann.

Så.. er det noen brannmenn/kvinner her som kan fortelle meg veien til å bli brannmann? Hvor man søker seg inn osv? og litt om hvor god fysisk form man må være?

Jeg føler jeg henger så langt etter, om jeg ikke starter på studier nå.. Siden alle vennene mine startet i fjor…

Anonymous poster hash: 93ada...1da

Anonymous poster hash: ae861...4cf
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.. Noen av ordene falt ut.. Jeg har ikke så veldig bra karakter* skal det stå!:-)

Skrevet

Som du sier så må du være i god fysisk form. De setter også pris på at du har et fagbrev fra før av, helst elektrikker. Norges Brannskole tar i mot søknader og opptaksprøver. Det er et nettbasert kurs i brannvern og grunn kurs ved Norges Brannskole

AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Jeg har vært innom denne siden så mange ganger, og syntes det er veldig dårlig med informasjon. Skal søknaden sendes via post? Ettersom det ikke er noen elektronisk søknad inne på nettsiden.?

Gjest Propelly
Skrevet

Snakk med den brannstasjonen du kunne tenke deg å jobbe på. Ofte får du utdanningen gjennom jobb, om du skjønner hva jeg mener? :-) Tror det er lurt! Det er helt manko på kvinner i branntjenesten, så ofte er de relativt positive om de trenger folk.

Og husk; ikke tenk på hva andre tror om dine evner. Jeg har akkurat fullført en utdanning ALLE mine lærere fortalte meg at jeg aldri kom til å få til. Har også et yrke der det stilles store krav til fysisk form. JOBB FOR DET, og du får det til!

Sett deg delmål på veien, det har hjulpet meg vertfall. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...