Cinzia Skrevet 16. juni 2004 #1 Skrevet 16. juni 2004 Jeg skal begynne på min første Pergo kur nå i disse dager, og er selvfølgelig spent på om det vil gi resultater. Lurer derfor litt på om det er mange av dere andre som har prøvd det, og om dere i såfall ble gravide? Måtte dere i såfall ha flere kurer?
murmeldyret Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har tatt en Pergo-kur så langt. Det ble desverre ingen graviditet ut av det Hvis du leser litt på www.snartgravid.com, så er det mange der som bruker Pergo. Det ser ut som flere har hatt gode resultater av det. Lykke til!
Smilet Skrevet 18. juni 2004 #3 Skrevet 18. juni 2004 Jeg har tatt pergo denne mnd og var på ul i går. Der kunne man se to store egg. Legen regnet med at jeg skulle få eggløsning om et par dager. Så her er det bare å krysse fingrene og håpe at det blir et lite barn eller to med hjelp av pergoen!
lillen Skrevet 18. juni 2004 #4 Skrevet 18. juni 2004 Jeg er midt inne i min første kur, og kan ikke si så mye om resultatet foreløpig... Men det stikker og er ømt, så jeg har sikkert el snart! Håper... Er du her også, Smilet? :D Jeg har jo nettopp svart på et innlegg fra deg på SG! Jeg er Luna...
Cinzia Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2004 Takk for svar!! Jeg har begynt på tablettene nå. Begynte på dag 3, og er ferdig på tirsdag. Skal på Ul på fredag. Vet dere når det forventet EL etter en slik kur (hvilken dag i syklusen sånn ca.)? Må man på flere kontroller hos legen i løpet av syklusen? Var visst en del ting jeg glemte å spørre om da jeg var hos legen...tok liksom bare tablettene og gikk jeg...
Chiquita Skrevet 20. juni 2004 #6 Skrevet 20. juni 2004 Jeg tror de sier at EL kommer ca 5-10 dager etter siste tablett, men det kan også ta kortere eller lengre tid...
murmeldyret Skrevet 20. juni 2004 #7 Skrevet 20. juni 2004 Jeg begynte også på Pergo på dag 3. Legen sa at EL ville komme på dag 12-14. Den kom sannsynligvis på dag 14 hos meg.
Smilet Skrevet 21. juni 2004 #8 Skrevet 21. juni 2004 [quote=" Er du her også, Smilet? :D Jeg har jo nettopp svart på et innlegg fra deg på SG! Jeg er Luna...
lillen Skrevet 21. juni 2004 #9 Skrevet 21. juni 2004 Jeg begynte på cd 4 og el kom på cd 15 :-) På SG mener jeg å ha sett en tendens til at eggløsning kommer 11 dager etter første pille Og det stemmer for både meg og Murmel! Jeg merket eggløsningen veldig godt; øm livmor og stikkinger og slim
*tine* Skrevet 29. juni 2004 #10 Skrevet 29. juni 2004 Jeg skal begynne med min første pergokur nå på lørdag. Fikk desverre mensen i dag, så da er det på`n igjen :-? Jeg har ikke fått beskjed om at jeg skal på UL under kuren...men skal ta blodprøver på gitte dager... Ingen andre som har gjort det på samme måte? Ser ut som noen begynner på dag 3, mens andre på dag 5.. Er det forskjell på dette da? Litt forvirra jeg nå... :o Er usikker på når el kommer, men det ser ut som jeg skal merke det godt Hvor lang er syklus? Som vanlig eller kan den forandre seg når men går på pergo? Mange sp.mål her, håper noen gidder å ta seg tid..
Chiquita Skrevet 29. juni 2004 #11 Skrevet 29. juni 2004 Når jeg gikk på Pergo så vet det heller ikke oppfølging med UL, men med en blodprøve på syklusdag 21-23 for å sjekke at/om eggløsning hadde funnet sted. Du skal starte på tablettene den dagen legen din har satt. I praksis er det alikevell veldig liten forskjell på hvilken dag du starter. Når eggløsningen kommer varierer - men fra 5-10 dager etter siste tablett er vanligst. Hvor lang syklusen blir er det "umulig" å si. Den KAN forrandre seg etter en Pergo-kur
Gjest Madden Skrevet 1. juli 2004 #13 Skrevet 1. juli 2004 Jeg tok min første pergo-kur for tre uker siden snart, og fikk beskjed fra sykehuset om at jeg hadde hatt eggløsning denne mnd!!! JIPPII!! endelig litt fremskritt!! Det som var litt dumt var at jeg fikk blødning de dagene jeg beregnet at eggløsning skulle være, så vi fikk ikke prøvd så mye..men neste syklus,altså ikke den kommende (skulle hoppe over en og ta kur på annenhver) så krysser vi fingre for at det kan klaffe!!! Hadde fæle bivirkninger, men det er jo verdt det når det har effekt!!! Uansett, lykke til med pergo og prøving!!
Chiquita Skrevet 1. juli 2004 #14 Skrevet 1. juli 2004 Grunnen til at du skal hoppe over en syklus kan kanskje være at Pergo ofte "virker" i måneden etter tablett-kuren også.. En "gratis-runde", kan du kalle det. Ikke sikkert at det blir en "gratis-runde" på deg, men det er jo lov å håpe
*tine* Skrevet 1. juli 2004 #15 Skrevet 1. juli 2004 Hadde fæle bivirkninger, men det er jo verdt det når det har effekt!!! Hva slags bivirkninger hadde du da? Jeg skal ta min første pergo-pille nå på lørdag...ble nesten litt nervøs jeg nå
Junebug Skrevet 1. juli 2004 #16 Skrevet 1. juli 2004 Jeg har også brukt Pergo og hadde ingen bivirkninger. Den syklusen jeg brukte Pergo ble jeg ikke gravid, men jeg ble gravid i syklusen etterpå! Da fikk jeg også en hormonsprøyte samtidig som EL.
Gjest Madden Skrevet 3. juli 2004 #17 Skrevet 3. juli 2004 Var ikke meningen å skremme deg! Jeg ble forferdelig kvalm og uvel, fikk store humørsvingninger og ble temmelig deprimert. Hadde mye hetetokter og var generelt kjempedårlig. Hodepine og svimmelhet...you name it.. men faktisk så er det hele verdt det når jeg nå fikk vite at det satte igang eggløsning! Og husk, det er svært få som merker noe som helst av pergo, alle andre jeg har snakket med som har tatt tablettene med eller uten hell har faktisk ikke hatt noen bivirkninger i det hele tatt!! Så det går nok helt fint skal du se!! Lykke til da!
*tine* Skrevet 5. juli 2004 #18 Skrevet 5. juli 2004 Var ikke meningen å skremme deg! Jeg ble forferdelig kvalm og uvel, fikk store humørsvingninger og ble temmelig deprimert. Hadde mye hetetokter og var generelt kjempedårlig. Hodepine og svimmelhet...you name it.. men faktisk så er det hele verdt det når jeg nå fikk vite at det satte igang eggløsning! Og husk, det er svært få som merker noe som helst av pergo, alle andre jeg har snakket med som har tatt tablettene med eller uten hell har faktisk ikke hatt noen bivirkninger i det hele tatt!! Så det går nok helt fint skal du se!! Lykke til da! Hehe..det går bra med meg foreløpig. Er på 3.pergodag nå, og så langt har jeg ikke merket noen bivirkninger.. Kanskje litt tidlig? Kommer de først når det nærmer seg el de kanskje? Takk for lykkeønskninger, og lykke til selv
Cinzia Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #19 Skrevet 5. juli 2004 Kjenner meg litt igjen i de bivirkningene som blir nevnt her...jeg ble veldig trøtt og kvalm, og var voldsomt svimmel en dag noen dager etter at jeg hadde avsluttet kuren. I tillegg hadde jeg også veldige humørsvingninger og følte meg kjempedeprimert et par dager.... Jeg vet selvfølgelig ikke om alt dette skyldes tablettene,men velger å tro det (...føles litt greit å ha en forklaring på plagene...), og det er utrolig hva man kan finne seg i når man vet hvorfor man tar dem....Gruer meg litt til å begynne på ny kur i neste syklus, men satser på at det går bra!!
*tine* Skrevet 5. juli 2004 #20 Skrevet 5. juli 2004 Fikk dere skrevet ut flere kurer med en gang, eller er det noe dere har bedt om? Jeg fikk bare resept på en kur jeg...kunne godt tenkt meg flere forsøk Hvis vi ikke lykkes denne gangen da selvfølgelig *krysser fingrene*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå