Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noe på gang med ei dame og vi er begge 28 år. Jeg kjente henne litt gjennom felles bekjente og vet at hun har hatt to langvarige forhold og vært samboer. Hennes forrige forhold ble nettopp slutt.

Vi har vært på date 7-8 ganger og overnatta og knulla hele natta de gangene og sexen er knallbra. Det jeg ikke liker er at hun har hatt noen langvarige forhold der de har delt mye dvs vært på lange reiser, familiebesøk på hytta og vært samboere i flere år etc. Jeg skulle heller ønsket at hun hadde hatt flere partnere som hun ikke hadde delt så mye med da jeg ikke liker at hun har delt så mye med de. Det at hun har knulla med andre er forsåvidt greit da jeg har hatt flere partnere enn henne og det med sex er ikke så big deal. Men alt det andre er det verre å svelge at hun har opparbeidet seg så tung baggasje gjennom de forholdene

Jeg vil være unik for henne, men føler ikke det da hun har delt så mye mer med de. Er det rimelig?

Anonymous poster hash: b770d...a79
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg på en måte. Du kan jo si til henne at du ikke har lyst til å høre så mye om de tidligere forholdene og hva de har gjort og hvor de har vært osv?

Anonymous poster hash: 959d7...117
  • Liker 1
Skrevet

Dette er ikke noe hun får gjort noe med.

So, are you in or are you out?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det at hun har hatt to lange forhold i stedet for mange menn her og der burde være positivt.

Hun virker som en seriøs person, og sikkert fin å være sammen med siden noen har vært lenge sammen med henne ;) La fortid være fortid, vær positiv og se framover! :)

Anonymous poster hash: e9d75...d00

• Liker 6
Skrevet

Sånn kommer det nok til å bli mer og mer av jo eldre du blir, og det er fint lite du kan gjøre med det. Du kan jo si at du ikke vil høre så mye om det, men om det har tatt opp flere år av livet hennes blir det jo da flere år hun ikke kan prate om, så det må jo gjøres innenfor rimelighetens grenser. Om hun er med deg, er du spesiell for henne. Ferdig snakka.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er veldig rimelig å ville være unik for partneren sin. Men ikke sammenlign deg med eksene hennes, det er en grunn til at det ble slutt med dem. Hvis det utvikler seg til noe forhold mellom dere kommer dere jo til å dele like mange opplevelser etter hvert. Enig med bippo :)

Skrevet (endret)

Du er da unik på din måte? Å finne en partner godt oppe i 20-årene uten bagasje skal vel godt la seg gjøre.

Edit: Hadde forresten aldri trodd jeg skulle treffe på denne problemstillingen her inne, blant alle "hun har hatt for mange sexpartnere"-trådene.

Endret av Eudyptula
  • Liker 5
Skrevet

Dude, voks opp!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn kommer det nok til å bli mer og mer av jo eldre du blir, og det er fint lite du kan gjøre med det. Du kan jo si at du ikke vil høre så mye om det, men om det har tatt opp flere år av livet hennes blir det jo da flere år hun ikke kan prate om, så det må jo gjøres innenfor rimelighetens grenser. Om hun er med deg, er du spesiell for henne. Ferdig snakka.

Han kan jo heller satse på å finne seg en het ungpike på 20 med null baggasje om han er ukomfortabel.

Men jeg liker ikke for mye baggasje selv heller. Det er greit at de har hatt noen sexpartnere, men når de har vært samboere og delt mye så liker jeg det ikke.

Skrevet

Lange forhold viser bare at hun er en stabil og seriøs person mener nå jeg. Bedre det enn at hun har vært ut og inn av flere forhold- da kunne det jo fremstått som at hun ikke er en forholdsperson. Det vil gjerne være sånn at den man møter har hatt flere forhold tidligere, og for min del ville jeg heller prøvd meg med en som var vant til seriøse forhold enn en som hadde en lang liste over korte "flings". Men jeg ser "problemet" ditt- og jeg skal innrømme at jeg var litt nervøs selv første gang jeg gikk inn i et forhold med en som tidligere hadde hatt samboer og slikt (jeg hadde aldri hatt noe veldig seriøst selv), men så lenge hun er ferdig med sine tidligere forhold så er det jo greit. Du sier at hun nettopp kom ut av et forhold, da må du gjerne være sikker på at hun er helt ferdig med det da, men det er det godt mulig hun er. Jeg ble sammen med kjæresten to uker etter at hun hadde flyttet fra eksen, men deres forhold hadde vært dødt i mange mange mnd.

Som nevnt over så skal det vel være litt vanskelig å finne en som nærmer seg 30 som ikke har noe bagasje. Det positive med at hun har vært samboer og hatt lengre forhold er jo at det med sannsynlighet er slik dere ender opp da- at det går bra og at dere er sammen mer enn bare noen mnd.

• Liker 2
Skrevet

Vær bare glad for at hun har øvd seg på å være i forhold, da slipper du unna en del nybegynnerfeil! :)

• Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

Og hva mener du hun skal gjøre? Skru tiden tilbake?

Nei, du må nok bare bli voksen.

Gjest Runforit
Skrevet

Fordelen med en som har vært i seriøse forhold er at hun har erfaring som kan gjøre neste forhold lettere fordi hun vet hva type feller mange samboere kan gå i.

Jeg har hatt 2 seriøse forhold før jeg traff mannen og merker at erfaringen min har gjort en del situasjoner lettere å takle. Han har ikke hatt et eneste seriøst forhold før meg.

Kan ikke si at jeg har noe bagasje fordi jeg har vært i seriøse forhold. Har jo ikke noe med eksene eller deres familie gjøre den dag i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Fordelen med en som har vært i seriøse forhold er at hun har erfaring som kan gjøre neste forhold lettere fordi hun vet hva type feller mange samboere kan gå i.

Jeg har hatt 2 seriøse forhold før jeg traff mannen og merker at erfaringen min har gjort en del situasjoner lettere å takle. Han har ikke hatt et eneste seriøst forhold før meg.

Kan ikke si at jeg har noe bagasje fordi jeg har vært i seriøse forhold. Har jo ikke noe med eksene eller deres familie gjøre den dag i dag.

Hvilke situasjoner.

Skrevet

Dette er ikke noe hun får gjort noe med.

So, are you in or are you out?

Godt sagt.

Du kan velge å være negativt innstilt, eller se positivt på det. Kanskje du slipper drittoppgaven med å hustrene en sytete kjerring som ikke har lært konseptet med å bo sammen med noen? Kanskje hun allerede har gått gjennom konflikter om arbeidsdeling i husholdet, matlaging, handling av dagligvarer, klesvask, husvask og skitne sko i gangen. Slik kan det være en fordel at hun har samboerskap bak seg. Kanskje hun blir en fryd å ha i huset?

Poenget er at det er positive måter å se på alt her i verden. TS, det virker som du er føler deg litt snurt. Det gir svært dårlige prognoser for et harmonisk samboerskap. Det kommer til å bite deg i rumpa.

• Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Hvilke situasjoner. Anonymous poster hash: b770d...a79

Situasjoner som oppstår når to uerfarne blir samboeren mht til fordeling av huslige oppgaver, økonomi, vaner den ene har som den andre ikke visste om som kanskje er plagsomme, men som en av erfaring vet hvordan en skal takle etc

Skrevet

Du har et problem her, og ikke henne. Nå er dette forholdet deres ganske fersk, og om kjemien er der kan det hende dere gifter dere og lever sammen til dere blir hundre.

Ser du ikke selv hvor dumt dette problemet er? Et ikke-problem?

Skrevet

Godt sagt.

Du kan velge å være negativt innstilt, eller se positivt på det. Kanskje du slipper drittoppgaven med å hustrene en sytete kjerring som ikke har lært konseptet med å bo sammen med noen? Kanskje hun allerede har gått gjennom konflikter om arbeidsdeling i husholdet, matlaging, handling av dagligvarer, klesvask, husvask og skitne sko i gangen. Slik kan det være en fordel at hun har samboerskap bak seg. Kanskje hun blir en fryd å ha i huset?

Poenget er at det er positive måter å se på alt her i verden. TS, det virker som du er føler deg litt snurt. Det gir svært dårlige prognoser for et harmonisk samboerskap. Det kommer til å bite deg i rumpa.

For alt du vet, kan ts fortsatt bo hjemme hos mamma og pappa og ikke ha lært en skjit om å leve sammen med en likeverdig partner.

• Liker 4
Skrevet

Er det _tung_ bagasje at man har levd litt? Jeg vil ikke kalle det for bagasje at man har minner om reiser og opplevelser med andre menn. Å ha bagasje er jo barn, dyr, gjeld, etc. og det er noe helt annet.

Så hun har levd et liv før hun møtte deg. Det er ikke overraskende. Du må enten godta det eller la være, det er ingen andre alternativer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man har ikke "tung bagasje", man har livserfaring. Forstår at det kan virke skremmende hvis ts ikke har så mye av det selv. ;) Anonymous poster hash: c169c...108

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...