Gå til innhold

Tips til tema for masteroppgave i nordisk litteratur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anyone? Trenger hjelp til å finne ut hva jeg skal skrive om...

Anonymous poster hash: 2908f...16a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er det av nordisk litteratur du er interessert i da? Er det lyrikk, dramatikk, romaner? tidspoeriode du som er relevant?

Endret av grethe91
AnonymBruker
Skrevet

Fokus på homofile/lesbiske karakterer i litteraturen, f.eks.

Anonymous poster hash: ccde2...ae1
  • Liker 1
Skrevet

Har du kommet helt til masternivå, har du sikkert en viss formening om hva du interesserer deg spesielt for?

• Liker 1
Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Tusen takk for svar!

Jeg fulgte masteren for noen år tilbake, men fikk da av flere årsaker ikke skrevet masteroppgaven. Nå håper jeg imidlertid å gjøre meg ferdig.

Jeg ble dessverre ikke inspirert til å fordype meg videre i noen av emnene den gang, og nå er jeg på et punkt der det viktigste er å få en oppgave i havn.

Er i utgangspunktet interessert i både lyrikk, barne- og ungdomslitteratur, krim og spenning.

Har forsåvidt også vært inne på å skrive en språkoppgave, men har heller ikke der kommet frem til tema eller problemstilling.

Har lurt på å skrive om homofili i ungdomsromaner, men er usikker på vinkling. Har også tenkt endel på noe innen krim-sjangeren,men altså ikke landet på noe bestemt.

Jeg vet at jeg kan kontakte professorer ved universitetet, men siden jeg per idag ikke er student, er jeg usikker på fremgangsmåte og evt hvem jeg skal oppsøke iom at jeg ikke har funnet ut hva jeg vil skrive om...

Det viktigste for meg nå, er å finne noe å skrive om som er relativt "enkelt og greit". Jeg har ingen høye ambisjoner om toppkarakter, bare å stå på anstendig vis.

Anonymous poster hash: 2908f...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...