Gjest MrsL Skrevet 16. juni 2004 #21 Skrevet 16. juni 2004 Jepp.....shall do...men får neppe noe svar i kveld
Gjest MrsL Skrevet 16. juni 2004 #23 Skrevet 16. juni 2004 Akkurat nå er jeg så irritert på dem at de kunne godt jobbet overtid bare for å svare på mailen min :evil:
*marte* Skrevet 16. juni 2004 #24 Skrevet 16. juni 2004 Uff da, håper dette ordner seg. Ble selv litt nervøs nå, selv om vi har fått beskjed om at det skal ordne seg. Har ingen anelse hvem som skal være prest for oss ennå da de to faste er på ferie, en kanskje er sykemeldt fortsatt og vikaren som er nå ikke er sikkert skal fortsette Stiller med egen organist, burde tydeligvis hatt egen prest også...
Elle Melle Skrevet 16. juni 2004 #25 Skrevet 16. juni 2004 Og at prester også har ferie skjønner jeg da vel, men den menigheten vi tilhører booket vi for ett år og 8 måneder siden. Da visste de at presten hadde ett opdrag i en annen kirke på denne datoen, og alikavel legger de ferien hans da. Det skjønner jeg ikke. Det kommer nok av at de kirkelige handlingene presten skal stå for ikke blir ansett som personlige men som noe kirken skal stå for. Med andre ord, er den ene presten borte, så overtar en annen. Prester lar ikke vær å ta fri fordi de har avtaler om vanlige kirkelige handlinger. Avtaler som eventuelt er gjort i dette tidsrommet for den aktuelle presten blir bare levert videre til vikaren. Jeg har et vennepar som kom i kirken på bryllupsdagen og oppdaget at presten ved alteret ikke var den samme som de hadde hatt samtalen med. DA kan man begynne å snakke om en litt lettvindt holdning til jobben...(Den andre presten hadde fått fri og dratt i et annet bryllup.)
Gjest MrsL Skrevet 16. juni 2004 #26 Skrevet 16. juni 2004 Okej, den er grei. Men at de da ikke snakker sammen disse vikarene våre....og at vi må drive å ringe rundt til alle sammen ......og til og med ikke få tak i dem så kort tid før bryllupet det synes jeg er horribelt. Hvorfor fungerer ikke kommunikasjonssystemet i en menighet? Det er jo å anse som en bedruft det også, med kunder å forholde seg til.
helenaa Skrevet 17. juni 2004 #27 Skrevet 17. juni 2004 Hvorfor fungerer ikke kommunikasjonssystemet i en menighet? Det er jo å anse som en bedruft det også, med kunder å forholde seg til. Akkurat det er nok delvis et spørsmål om økonomi. Men jeg er spent på hva som skjer - du oppdaterer oss vel?
Elle Melle Skrevet 17. juni 2004 #28 Skrevet 17. juni 2004 Hvorfor fungerer ikke kommunikasjonssystemet i en menighet? Det kan komme av at de kontoransatte har veldig mye å gjøre, og alt for lite tid til å gjøre det. Noen kirkekontor har ikke fulltidsansatte engang. Det kan kanskje også komme av at en menighet ikke alltid er en velfungerende "bedrift" der alle ansvarsområder og lignende er krystallklare. Mange prester opererer veldig selvstendig mens andre jobber mer i team med de andre ansatte. (De kontoransatte har for eksempel en annen arbeidsgiver enn prestene, og da kan man jo tenke seg hvor flott grobunn det er for å få et resultat som ikke akkurat borger til en pris som "årets bedrift".) En menighet har flere ulike overordnde (stat/biskop/kommune), og flere sett ønsker å forholde seg til. Ressursene kommer fra mange ulike plasser, og strømlinjeformet effektivitet er vel ikke akkurat det noen forbinder med kirken på lokalplan...Så rotete og uklare styrings og ansvarsforhold hadde aldri blitt godtatt noen andre steder, men det har vokst fram slik gjennom mange år i kirken, og kan ikke endres over natten. De aller fleste som jobber i kirken gjør alt de kan for å gjøre det beste ut av knappe ressurser, og jeg forbauses stadig av den ekstraservicen mange yter. Det finnes mange ansatte som gjør mye mer enn de burde, ikke fordi de må, men fordi de er snille. Når det er sagt, så er det selvsagt helt håpløst å rote med så viktige ting som bryllup. Det er enhver prests mareritt å glemme en vielse, og en situasjon ingen ønsker å havne i. Ellers er vel rette vedkommende å få tak i prosten som har ansvaret for det prostiet du tilhører? Det er i alle fall han/hun som fordeler presteressursene og har ansvaret for å få tak i vikarer og lignende.
tuji Skrevet 17. juni 2004 #29 Skrevet 17. juni 2004 Bispedømmekontoret har ikke noe med kommunen å gjøre. De er heller ikke rette instans å henvende seg til i denne saken. Skjønner at du får hetta, men når man gifter seg i en annen kirke er det litt spesielt. Da blir det mer arbeid på brudeparet, og det stemmer ikke at dette er en ekstraservice som alle gir. Man kan søke om det, men det er ikke alltid det blir innvilget. Ring menighetskontoret igjen, og forklar saken rolig og fattet. Der vil de kunne si hvem du skal prate med.
Gjest Tex Skrevet 17. juni 2004 #30 Skrevet 17. juni 2004 Vi fikk hjelp på bispedømmekontoret, som informerte oss om at de var pliktige til å hjelpe oss.
tuji Skrevet 17. juni 2004 #32 Skrevet 17. juni 2004 Det er ikke sikkert de prioriterer mailen din, siden det ikke er denslags de først og fremst jobber med. Hvis du vil ha kontakt med bispekontoret ville jeg ha ringt.
Gjest MrsL Skrevet 17. juni 2004 #33 Skrevet 17. juni 2004 Jeg skal forsøke å få tak i presten på mobil i morgen og går ikke det blir det noen ringerunder ja
Bokalven Skrevet 17. juni 2004 #34 Skrevet 17. juni 2004 Jeg synes en del har en underlig holdning til e-mail. For meg er den aa regne som en skriftlig henvendelse i likhet med et brev, noe jeg faktisk ser paa som viktigere enn en muntlig henvendelse, som f. eks. en telefonsamtale. Huff, synes virkelig de burda ha svart paa e-mailen din naa, om ikke annet saa for aa bekrefte at den er mottatt!
tuji Skrevet 17. juni 2004 #35 Skrevet 17. juni 2004 Jeg tror litt av grunnen til at du ikke får svar er at du henvender deg til feil instans. Bispedømmekontoret tar seg ikke av slike enkeltsaker. Hvor mange slike mailer tror du de får i uka? Mange. Problemet her er altså at dere ikke får vigselssamtale. Snodig at presten ikke har ringt, enig i det. Han burde gjort det, både for å bli kjent med dere og for å få stoff til talen han skal holde for dere. Hvis damen på kontoret ble lettere hysterisk da du ringte, kan jeg love deg at hun er på saken. Nå vet ikke jeg hvilken menighet dette er snakk om, men i menigheten hvor jeg jobber ville himmel og jord blitt satt i bevegelse for å få fatt på presten.
Gjest MrsL Skrevet 17. juni 2004 #36 Skrevet 17. juni 2004 Jeg synes en del har en underlig holdning til e-mail. For meg er den aa regne som en skriftlig henvendelse i likhet med et brev, noe jeg faktisk ser paa som viktigere enn en muntlig henvendelse, som f. eks. en telefonsamtale. Huff, synes virkelig de burda ha svart paa e-mailen din naa, om ikke annet saa for aa bekrefte at den er mottatt! Helt enig
Gjest MrsL Skrevet 17. juni 2004 #37 Skrevet 17. juni 2004 Jeg tror litt av grunnen til at du ikke får svar er at du henvender deg til feil instans. Bispedømmekontoret tar seg ikke av slike enkeltsaker. Hvor mange slike mailer tror du de får i uka? Mange. Problemet her er altså at dere ikke får vigselssamtale. Snodig at presten ikke har ringt, enig i det. Han burde gjort det, både for å bli kjent med dere og for å få stoff til talen han skal holde for dere. Hvis damen på kontoret ble lettere hysterisk da du ringte, kan jeg love deg at hun er på saken. Nå vet ikke jeg hvilken menighet dette er snakk om, men i menigheten hvor jeg jobber ville himmel og jord blitt satt i bevegelse for å få fatt på presten. Jeg håper virkelig de setter himmel og jord i bevegelse for å finne en løsning alle kan leve med. Vi kan i allefall ikke leve med at vi ikke blir tatt på alvor. Om jeg har henvendt meg til feil instans og om jeg ikke får presten "online" i morgen, så ringer jeg tilbake til kirken dette gjelder og ber dem skaffe en annen prest fortere enn svint
tuji Skrevet 18. juni 2004 #38 Skrevet 18. juni 2004 Ring kirken det gjelder, be dem ordne opp og ringe deg tilbake i løpet av arbeidsdagen.
AugustBrud'04 Skrevet 18. juni 2004 #39 Skrevet 18. juni 2004 Hvordan går det??? Har du hørt noe mer?? Lykke til i hvertfall!!
Gjest MrsL Skrevet 18. juni 2004 #40 Skrevet 18. juni 2004 Vi har prøvd å ringe presten i dag, men ingen tar telefonen :evil: Jeg har fått svar på mailen vår der det ikke står noe nytt. De bare beklager at jeg "føler frustrasjon" og ønsker oss velkommen til vielsen. Ja det hjelper jo :evil:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå