Gå til innhold

Menighetsrot!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så forbannet på disse menighetene.

Har ikke hatt samtale med presten ennå og det er litt over en uke igjen. Har ikke hørt en dritt fra ham. Vi skal gifte oss i en kirke vi ikke tilhører med en prest fra den vi tilhører. Organisten i kirken har tatt ferie så vi må ha organist fra en tredje kirke. Som ikke det er nok har presten vi tilhører også tatt ferie og vi må ha vikarprest fra en fjerde menighet.

Han prøvde jeg å få tak i i dag og det viser seg at fyren er på PILEGRIMSVANDRING hele denne uken og hun jeg snakket med på kontoret var helt fra seg over at vi ikke hadde fått samtale ennå.

Fan, er det vi som brudepar som skal koordinere disse forskjellige menighetene??????? :evil: Som om vi ikke har nok å tenke på, så skal vi f.. meg tenke på det også.

Kirker har jeg fått langt opp i halsen nå og får bare håpe for dem si skyld at de dukker opp og gjør jobben sin eller så skal jeg søren meg vise veien dit de helst ikke vil havne!!! :evil:

Er så Forbannet at FY!!!!!!!!! :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Vi har fått beskjed (etter at vi spurte selv) om å ta kontakt med presten selv, vi, sånn ca 4 uker i forveien. Man kan da vel ikke bare regne med at presten kan 1 uke i forveien?

Skrevet

Vi regner ikke med at presten kan, vi regner med at han har full kontroll. Vi regner med at han kontakter oss når han sier han skal gjøre det (for 4 uker siden). Jeg ringte for å etterlyse han og fikk det til svar.

Og han kan ikke regne med at vi kan stille PÅ DAGEN.

Gjest Poirot
Skrevet

Åja, det blir jo noe annet!

Når man velger å gifte seg et annet sted enn man hører til, har jeg inntrykk at det kan bli litt mer arbeid for brudeparet, ja. Men har han sagt han skal ta kontakt, så bør han jo gjøre det!

Skrevet

Haaper det ordner seg da, men Poirot er inne paa noe ang. tiden....dere er jo lovlig sent ute? Vi snakket med presten i paasken, det var avtalt lang tid i forveien, og vi holder jevnlig kontakt via mail. Men har dere ikke faatt noe som helst info av kirken?! Det er jo litt haarreisende! Tydeligvis har de ikke noe saerlig system for hva som skal gjoeres naar det kommer en prest fra en annen menighet.

Haaper det gaar bra - forlang aa faa mobilnummeret til denne vandrende pilgrimen, eller be om en annen prest (det skal kanskje litt til aa faa en uke i forveien...)

Lykke til!

Skrevet

Jeg skjønner at du er sint. Man må kunne regne med at folk holder avtaler. Men prester glemmer minst like fort som andre mennesker, og det er ikke lettere for dem å ha full kontroll på jobben sin enn det er for andre. Og alle gjør feil...

Men utrolig kjipt er det!

Håper dere får orden på det! Men hvis jeg var deg, ville jeg dobbeltsjekke med han vikarpresten, evt. med menighetskontoret. Kjedelig hvis alle møter opp til vielse unntatt presten!

Lykke til!

Skrevet

Dette hadde ikke vært noe problem hvis dere hadde giftet dere i den kirken dere tilhører. DA hadde det ikke vært deres ansvar.

At dere faktisk har muligheten til å velge selv, er en ekstraservice, ikke noe som noen er pålagt å si ja til. Det er klart det blir raskere forvirring når det er flere parter som skal samordne.

Det er vel heller ingen overraskelse at prester har ferie som alle andre?

Når det er sagt, så skjønner jeg fryktelig godt at du er stresset.

Men du trenger ikke å være bekymret om samtalen med presten kommer veldig sent. Ingen prest bruker en uke på å skrive den talen likevel. Jeg vil tro at det trengs maksimum tre timer tilsammen (hvis jeg tar godt i), og da er samtaletiden inkludert.

Rent praktisk går nok dette går helt fint, det er vel det ekstra stresset/bekymringen for dere som er det verste.

Lykke, lykke til!

Skrevet

Jeg hadde kontakt med presten for ca 4 uker siden angående salmer og soloinnslag og fikk godkjent det. Da sa han at han skulle ringe tilbake ang. samtalen når han kom tilbake, for den helgen var han i Ålesund.

Jeg har vært i god tro om at han faktisk kom til å ringe tilbake, men det har han altså ikke gjort, til forskrekkelse for oss og for damen på kontoret.

Jeg har hans mobilnummer, men han har tydeligvis ikke med mobilen på pilegrimsvandring.

Skjønner at presten ikke bruker lang tid på denne talen, men for oss hadde det vært godt å vite at alle VET at de skal jobbe den dagen.

Vi skjønner at å gifte seg i en annen kirke er såkalt ekstraservice, men det er noe alle blir tilbudt i dag. Når de har ett slikt tilbud, forventer jeg at de koordinerer det også, slik at ikke vi skal drive å ringe mellom 4 forskjellige menigheter selv.

Og at prester også har ferie skjønner jeg da vel, men den menigheten vi tilhører booket vi for ett år og 8 måneder siden. Da visste de at presten hadde ett opdrag i en annen kirke på denne datoen, og alikavel legger de ferien hans da. Det skjønner jeg ikke.

Tenk om jeg skulle fått ett nytt barn i barnehagen og "glemt" det eller ikke fulgt opp barn og foreldre. Det hadde blitt huskomhei det.

Og, jeg har sendt mailer til kirken, men ingen svarer på dem.

Skrevet

Kontakt bispedømmekontoret du hører til.

Skrevet
Kontakt bispedømmekontoret du hører til.

Er det det samme som Menighetskontoret til den menigheten vi tilhører?

Og hva foreslår du jeg skal si?

Skrevet

Hørtes utrolig rotete og irriterende ut! Man må jo kunne gå ut fra at når en person sier at han/hun skal ringe tilbake så gjør han/hun det!

Ikke bestandig så lett å ringe heller gang på gang uten å føle at man maser...

Håper virkelig at du får kontakt med presten snart. Det er ikke noe moror å gå en og en halv uke før en så stor begivenhet uten å vite om det blir noen begivenhet, nei...

:klem: Går nok bra, MissG!

Skrevet
Hørtes utrolig rotete og irriterende ut! Man må jo kunne gå ut fra at når en person sier at han/hun skal ringe tilbake så gjør han/hun det!

Ikke bestandig så lett å ringe heller gang på gang uten å føle at man maser...

Håper virkelig at du får kontakt med presten snart. Det er ikke noe moror å gå en og en halv uke før en så stor begivenhet uten å vite om det blir noen begivenhet, nei...

:klem: Går nok bra, MissG!

Tusen takk for forståelsen :-) Det ordenr seg nok til slutt, men jeg blir så innmari stressa og irritert på sånt som jeg kaller inkompetanse.

Skrevet

Er det det samme som Menighetskontoret til den menigheten vi tilhører?

Nei, det er kommunekontoret som har ansvaret for alle menighetskontorene i hele kommunen du bor i. De har plikt til å hjelpe dere.

Og hva foreslår du jeg skal si?

Legg frem problemstillingen der. De har som sagt plikt til å hjelpe dere.

Skrevet

Jeg er ikke overrasket over at et menighetskontor kan rote til ting, desverre. Der jeg hoerte til hadde de klart aa ikke foere at jeg var utmeldt av Statskirken i tillegg til aa ha rotet bort papirene jeg hadde sendt dem. Kan tro jeg ble forbannet! De ville jeg skulle melde meg ut paa nytt (dette var noen aa etter at jeg hadde sendt utmeldelse), men da ble jeg skarp og sa at de kunne da ikke belaste meg for deres rot. Saa ble vi enige om at de skulle ordne det. Tiden gikk saa uten at jeg hoerte noe, og etter et par-tre maaneder ringte jeg dem for aa hoere hva som skjedde, og da viste det seg at de fortsatt ikke hadde gjort noen ting! Men telefonsamtalen hjalp ihvertfall, ikke lenge etter fikk jeg bekreftelse paa at jeg var utmeldt i posten.

At rot ogsaa skjer naar dere skal gifte seg synes jeg er helt tragisk. Huff. Haaper ting ordner seg veldig snart! :trøste:

Skrevet

Legg frem problemstillingen der. De har som sagt plikt til å hjelpe dere.

Er det bare med andre ord å ringe kommunen? Hmm, det må jeg kanskje gjøre.

Jeg kjenner jeg blir helt matt av inkompetente menigheter i allefall. Skulle tatt seg ut at en annen bedrift hadde slik kundepolitikk.

Skrevet
Jeg er ikke overrasket over at et menighetskontor kan rote til ting, desverre. Der jeg hoerte til hadde de klart aa ikke foere at jeg var utmeldt av Statskirken i tillegg til aa ha rotet bort papirene jeg hadde sendt dem. Kan tro jeg ble forbannet! De ville jeg skulle melde meg ut paa nytt (dette var noen aa etter at jeg hadde sendt utmeldelse), men da ble jeg skarp og sa at de kunne da ikke belaste meg for deres rot. Saa ble vi enige om at de skulle ordne det. Tiden gikk saa uten at jeg hoerte noe, og etter et par-tre maaneder ringte jeg dem for aa hoere hva som skjedde, og da viste det seg at de fortsatt ikke hadde gjort noen ting! Men telefonsamtalen hjalp ihvertfall, ikke lenge etter fikk jeg bekreftelse paa at jeg var utmeldt i posten.

At rot ogsaa skjer naar dere skal gifte seg synes jeg er helt tragisk. Huff. Haaper ting ordner seg veldig snart! :trøste:

Håper jeg også. Herregud, dette går meg så til de grader på nervene. Å gifte seg er noe stort for brudeparet, også føler man at man ikke blir tatt på alvor i Kirken.

Skrevet

Nei, ikke kommunen, men bispedømmekontoret i den kommunen du bor i. Slå det opp i telefonkatalogen, eller gå inn på www.kirken.no

Klem....

Skrevet
Nei, ikke kommunen, men bispedømmekontoret i den kommunen du bor i. Slå det opp i telefonkatalogen, eller gå inn på www.kirken.no

Klem....

Rotehue?? Jeg??? Neida........ :oops:

Skrevet

Mail herved oversendt til kontoret.

Du roter ikke med MissG ustraffet :ler:

Skrevet

Du faar holde oss oppdaterte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...