AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Hei Det er maur på terrassen min her. Hva gjør jeg? Ønsker både kjerringråd og andre råd... Best å kjøpe noe form for maurmiddel? Jeg vil ha noe som tar livet av dem så fort som mulig. Anonymous poster hash: 167f5...6f9
Leini Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Hadde maur på jobben, og fikk tak i en som jobbet med dette. Han la ut en type gift, og med streng beskjed om å ikke vaske det vekk eller drepe maur i nærheten, siden det var om å gjøre at de(maurene) tok med giften tilbake til tua. Det fungerte fantastisk! 2 dager og ikke en eneste liten maur etterpå. Finnes garantert maurmiddel på felleskjøpet ol.
Minya Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Det kommer også helt an på hvilke maur du har der. Er det sånne små sukkermaur eller skogsmaur, funker metoden til Leini ganske bra. Du kan også strø kanel rundt omkring, da det er like giftig for mauren. Men har du stokkmaur, så bor de i treverket enten i, under eller rundt terrassen, og da har du et vesentlig større problem som ikke nødvendigvis lar seg løse uten å sprøyte gift over alt, og så bytte ut det skadde trevirket.
Gjest Corto Maltese Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Hvordan kan du være så kaldblodig og ønske og drepe uskyldige maur som ikke ønsker deg noe vondt?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Åssen er det med kanel? De bare holder seg unna?Anonymous poster hash: 7803a...3f5
Minya Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Nei, de spiser det fordi det lukter søtt, tar med hjem til tua og fórer dronningen med det, og etter noen timer, dør de av forgiftning. Fungerer i praksis som vanlig maurkverk. Teoretisk sett kan mennesker også dø av kanelforgiftning, men vi må spise såpass store mengder av det at det blir ekstremt ubehagelig før vi kommer så langt. 1
Gjest Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Du kan prøve å blande melis og bakepulver for å se om problemet forsvinner av det. De elsker melisen, dør av bakepulveret.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Hvordan kan du være så kaldblodig og ønske og drepe uskyldige maur som ikke ønsker deg noe vondt? DU kan godt få mine som fant veien inn i gangen. Har ikke sett noen på to uker, og nå skal de som kommer inn i stuen oppe til pers. Ikke noe gøyt å sitte og så kravler en maur over hånden. Må bare få ryddet vekk ting langs veggen. Har strødd en del ute på platningen. Ser ut som de som kom inn på kjøkkenet er vekke og. Ulempen med å bo på landet. Anonymous poster hash: e06e6...c88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå