Gjest Reza08 Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Om du føler at du har noen utfordrende kollegaer på jobben eller medstudenter på skolen, har du her muligheten til å dele erfaringer. Beskriv hvordan du opplever de ulike personene.
Nuttery Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har en kollega på jobben som er bestevenn med sjefen og derfor tror at hun også har autoritet nok til å være sjef når sjefen ikke er der. Så hun går og er frekk mot alle ekstrahjelpene, bosser rundt, er frekk og nedsettende.. Og når sjefen brått kommer er hun verdens hyggeligste menneske :D Fantastisk.
Nautika Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har en kollega som i enhver samtale skal vinkle den inn mot han selv, noe han har opplevd eller en eller annen fjern slektning av han. Tipper jeg vet mer om hans søskenbarn enn om mine egne. Som om ikke det er nok så slutter han aldri å prate, smatter når han spiser og er generelt høylydt i alt han gjør... Telefonsamtaler med skrikestemme i åpent landskap 1
Gjest fotballflue Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Jobber sammen med ei som avbryter alle når vi snakker. Jeg får aldri sagt ferdig det jeg skal si, da hun gjetter selv hva de siste setningene skal være, som hu som regel tar feil av. Jeg fortsetter å prate for å vise at nå er det jeg som prater, men hun overdøver meg, så det er helt umulig. og jeg må alltid si når hun er ferdig "nå er det jeg som snakker/kan jeg få snakke ferdig før du konkluderer med hva jeg skal si?". Skjer flere ganger om dagen, fryktelig irriterende.
Eudyptula Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Hun som alltid, når jeg spør om hennes selvstendige, faglige vurdering, er enig med meg. 1
Gjest lurven Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 han som beskyldte meg for å ha sniffa han i rumpa mens han sov
Sillicious Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Vi har verdensmesteren, en som er best i alt og snakker alltid kUN om segselv. Skryter av alt han har osv. Også rævsleikeren da, som snakker drit om sjefen bak ryggen hans, om sjefen kommer gående så reiser han seg rett opp som om at det var kongen som kom gående.
Pusemamma Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har en kollega på jobben som er bestevenn med sjefen og derfor tror at hun også har autoritet nok til å være sjef når sjefen ikke er der. Så hun går og er frekk mot alle ekstrahjelpene, bosser rundt, er frekk og nedsettende.. Og når sjefen brått kommer er hun verdens hyggeligste menneske :D Fantastisk. Lurer på om dette er min x kollega. Hun var likedann
Gjest løppen Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Jeg har en kollega som fungerer som arbeidsplassens egne "se og hør", hun legger ut i det vide og det breie om sine egne fortolkninger av folk og hendelser i kommunen, og om man sier "Er du sikker på dette" svarer hun med "ja jeg har hørt det fra kona, til broren, til naboen til fetteren min" eller noe i den duren, og at "de er til å stole på" de hun har hørt det fra. Og hver gang det er noe som har hendt som det er en notis om i lokalavisa er hun i full gang med rundspørring for å finne ut hvem, hva og hvordan - og om ingen veit så legger hun ut om hvem hun tror det var, og hvordan det mest sansynligvis er - uten at hun har den minste peiling. Slik er det hver dag, både i pauser og mens vi faktisk jobber. Rett og slett største slarvekjerringa jeg har møtt, og aldri har hun et positivt ord å si om noen eller noe. Er til å bli smårar av til tider... Endret 28. mai 2014 av løppen 1
Chloe- Skrevet 28. mai 2014 #11 Skrevet 28. mai 2014 Hun som har jobbet der kortest, men alikevel er ekspert på alt. Spesielt foran "mine" kunder. Satt på spissen: Kunde: Nå er jeg så forbanna for noe som ikke er deres feil. Meg: Beklager. Dette skal vi naturligvis kompensere opptil viss sum. *smile* Kollega: Helt klart vår feil! Og så kan vi gi deg dette og dette og dette. Meg: Nei, desverre er ikke det del av policien vi har hatt i ti år, dessuten er det ikke vårt firma sin feil. Kunde: HØR PÅ KOLLEGAEN DIN. HUN VET MYE BEDRE ENN DEG. Veldig vanskelig å fremstå som serviceinnstilt når hun bare står å babler vås.
Emäntä Skrevet 28. mai 2014 #12 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har også en slitsom kollega. Han tror han vet alt og skryter av alt det spennende som skjer i livet hans. Alt skal handle om han hele tiden. Han er nyest av alle, men er den som er best likt hos ledelsen fordi han smisker med dem hele tiden.
Gjest fotballflue Skrevet 28. mai 2014 #13 Skrevet 28. mai 2014 Har også en kollega, som alltid skal kommentere hva jeg spiser. Hvis jeg tar rundstykke en dag istedenfor salat, sier hun i en nedlatende tone "du klarte ikke holde deg unna rundstykkene i dag nei?". Ikke at det er irriterende alene, men når hun sitter der og gafler i seg 3 karbonader, to rundstykker og kaker, i forhold til mitt ene rundstykke med en liten skinken på, så blir jeg irritert på at hun skal kommentere MIN mat. 1
Emäntä Skrevet 28. mai 2014 #14 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Har også en kollega, som alltid skal kommentere hva jeg spiser. Hvis jeg tar rundstykke en dag istedenfor salat, sier hun i en nedlatende tone "du klarte ikke holde deg unna rundstykkene i dag nei?". Ikke at det er irriterende alene, men når hun sitter der og gafler i seg 3 karbonader, to rundstykker og kaker, i forhold til mitt ene rundstykke med en liten skinken på, så blir jeg irritert på at hun skal kommentere MIN mat. Det der kjenner jeg meg så igjen i. Husker veldig godt en gang jeg skulle kjøpe en vaffel i kantinen og da jeg sa jeg ikke ville ha smør på, spurte kollegaen min meg om jeg ikke kunne ha smør på vaffelen fordi jeg var redd for å legge på meg. Jeg ble helt sjokkert, så jeg svarte tilbake at om jeg hadde vært redd for å legge på meg hadde jeg vel ikke stått der å kjøpt vafler. Endret 28. mai 2014 av Emäntä 5
Gjest Whitestripes Skrevet 28. mai 2014 #15 Skrevet 28. mai 2014 1. Sjefen, ufeilbarlig, tar likevel stadig feil, men kan ikke innrømme det. 2. Hypokonderen. Kun snakk om sykdom/plager, og ikke noe er for lite til å bekymre seg over. I tillegg faglig inkompetent. 3. Hun som blir fornærmet for alt.
Blackbird Skrevet 28. mai 2014 #16 Skrevet 28. mai 2014 Kollegaen som ALLTID på personalmøter har med en lang liste over punkter hun skal ta opp. Det hun skal ta opp (gjerne flisespikkeri om våre rettigheter på arbeidsplassen og evt urettferdighet i forhold til hvordan enkelte av disse tingene blir håndhevet) har hun gjerne sjekket opp i lovverket og snakket med folk som "vet noe om dette" på forhånd. Hun er verdens søteste til vanlig men når hun setter i gang så skifter hun personlighet og gneldrer ut det hun har på hjertet i en aggressiv fremføring og det er HELT umulig å komme imellom før hun er "ferdig"! Og selv om avgjørelsen har blitt tatt i plenum så bøyer hun seg ikke for flertallet og syns det et urettferdig om ting ikke går i hennes favør, noe som betyr at temaet kommer opp - igjen og igjen... 1
Chifru Skrevet 28. mai 2014 #17 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Kollegaen min som er ekspert på alt, for vedkommende har trossalt jobbet på plassen i 3 år. Vedkommende overdøver alle som snakker, uavhengig om h*n plutselig bare "bryter" seg inn i en samtale mellom to andre. Private samtaler med virkelig utestemme når vi har overlapping om pasientene våre. Påpeker hva andre spiser, selv om h*n spiser stoore middagsporsjoner i lunsjen rett etter slankeop. Vrir alt om til seg selv uansett hva det er snakk om. "Ja, jeg husker det samme skjedde med datteren min. Jeg er så generøs å deltar på vollyball-kiosken deres bla bla bla". Snakker både på inn og utpust i lange baner om hvordan h*n har det med personlig hyigene saker, under felles lunsj. Er sjeldent noe koselig, har flere ganger måtte kaste lunsjen min pga mangel på matlyst etter samtaleemnet til vedkommende. Sitter og trykker på telefonen sin, chatter, spiller candycrush i steden for å hjelpe gamle pleietrengende damer som ikke kan bevege seg av toalettet selv. (Når det er h*nnes pasient å ta seg av) Baksnakker hver eneste vikar når de ikke er til stede, men straks de har vakt sammens med h*n, er det ingen som er bedre enn akkurat denne vikaren. Klarer aldri å ta til seg kritikk, eller eventuelle problemer vedkommende har forårsaket. Skylder heller på vikarer som ikke har vært på jobb engang, eller starter en kjempestor krangel med vedkommende som kommer med kritikk. Elsker jobben min, men er MØKK lei vedkommende, som også har 100% stilling. EDIT: Skrivefeil. Endret 28. mai 2014 av spitfirex
Chifru Skrevet 28. mai 2014 #18 Skrevet 28. mai 2014 Kollegaen som ALLTID på personalmøter har med en lang liste over punkter hun skal ta opp. Det hun skal ta opp (gjerne flisespikkeri om våre rettigheter på arbeidsplassen og evt urettferdighet i forhold til hvordan enkelte av disse tingene blir håndhevet) har hun gjerne sjekket opp i lovverket og snakket med folk som "vet noe om dette" på forhånd. Hun er verdens søteste til vanlig men når hun setter i gang så skifter hun personlighet og gneldrer ut det hun har på hjertet i en aggressiv fremføring og det er HELT umulig å komme imellom før hun er "ferdig"! Og selv om avgjørelsen har blitt tatt i plenum så bøyer hun seg ikke for flertallet og syns det et urettferdig om ting ikke går i hennes favør, noe som betyr at temaet kommer opp - igjen og igjen... Kjenner veldig godt til slike personer i min egen jobb.
Melkebarten Skrevet 28. mai 2014 #19 Skrevet 28. mai 2014 Hun som har jobbet der kortest, men alikevel er ekspert på alt. Spesielt foran "mine" kunder. Satt på spissen: Kunde: Nå er jeg så forbanna for noe som ikke er deres feil. Meg: Beklager. Dette skal vi naturligvis kompensere opptil viss sum. *smile* Kollega: Helt klart vår feil! Og så kan vi gi deg dette og dette og dette. Meg: Nei, desverre er ikke det del av policien vi har hatt i ti år, dessuten er det ikke vårt firma sin feil. Kunde: HØR PÅ KOLLEGAEN DIN. HUN VET MYE BEDRE ENN DEG. Veldig vanskelig å fremstå som serviceinnstilt når hun bare står å babler vås. Hun er jo rett og slett farlig og ha på jobb, dere taper jo penger så det står etter.
Nautika Skrevet 2. juni 2014 #20 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har en kollega som i enhver samtale skal vinkle den inn mot han selv, noe han har opplevd eller en eller annen fjern slektning av han. Tipper jeg vet mer om hans søskenbarn enn om mine egne. Som om ikke det er nok så slutter han aldri å prate, smatter når han spiser og er generelt høylydt i alt han gjør... Telefonsamtaler med skrikestemme i åpent landskap En liten oppfølger til denne: I dag var det en av kollegaene som hadde mistet et familiemedlem, og da presterer denne fjompen å ta over hele samtalen med at svigermora hadde vært innlagt på sykehus forrige uke, men at det gikk bra med henne nå. Hvordan svigermora alltid hadde vært sprekere enn søsknene osv Er det mulig å ha mindre sosial intelligens?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå