Gjest Vondt i magen Skrevet 16. juni 2004 #1 Skrevet 16. juni 2004 Jeg drikker veldig sjelden kaffe men på jobben har vi sånn espressomaskin (som vi heller hele bønner i) med melke steamer. Jeg lager max 1 eller 2 av disse i uken. Men hver gang jeg drikker en cafe latte laget her får jeg vondt i magen å må nr2 på do! (Skikkelig klakserolje jo...) Hvorfor er det sånn? Er jeg allergisk mot den kaffen? Det hender - veldig sjelden at jeg kjøper kaffe på kaffebar ute (max en gang eller 2 i mnd) men da opplever jeg ALDRI dette. Den sorten vi bruker på jobben heter CLASSIC ESPRESSO og er fra Kaffebrenneriet.
Gjest Vondt i magen Skrevet 16. juni 2004 #3 Skrevet 16. juni 2004 Tror ikke det er melken jeg reagerer på. Drikker melk ellers og merker ikke noe. Merker heller ikke noe når jeg kjøper kaffe ute med melk i...bare her på jobben :oops:
aline Skrevet 16. juni 2004 #5 Skrevet 16. juni 2004 Det kan være kofeinen eller garvesyra du reagerer på, men da skulle du jo egentlig reagert hver gang. Noe kaffe kan jo være værre en andre kanskje? mhht syra ihvertfall? jeg blir dårlig i magen av kaffe, men det gjelder all kaffe.
Gjest Meg igjen! Skrevet 16. juni 2004 #6 Skrevet 16. juni 2004 Takk for forslag. Det er ikke en trakter. Det er en sånn espressomaskin som knuser bønner etc. Jeg vasker den selv og det hjelper ikke om den er nyvasket eller om det er snart tid for vask igjen. Så det er derfor jeg lurer på om det muligens går ann å være "alergisk" mot noen typer kaffe. Er det noen ting det feks er mer av i enkelt bønnetyper enn andre? Jeg har jo ikke peiling så jeg bare spør.
Gjest Lizbet Skrevet 16. juni 2004 #7 Skrevet 16. juni 2004 Høres ut som kaffeen er for sterk for magen din.
smofie Skrevet 16. juni 2004 #8 Skrevet 16. juni 2004 har det helt likt!hm, veldig rart..begynte for 2, år siden.skjønner ingenting jeg :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2004 #9 Skrevet 16. juni 2004 Jenter... husk at kaffe inneholder VELDIG mye syre som er fryktelig fryktelig skadelig for tarmen! Ikke glem dette! Så vær forsiktig med kaffe-drikkingen! Jeg lager kaffe ca 3-4 ganger i uken, men jeg har da ca 20 % økologisk kaffe og 80 % melk, helst soyamelk. Da går det fint. Om jeg drikker vanlig kaffe på restaurant e.l. så hender det jeg får vondt i magen..
Gjest Vondt i magen Skrevet 16. juni 2004 #10 Skrevet 16. juni 2004 Ja det kan hende den er for sterk. Jeg pleier bare å ha 1 espresso "shot" og melk i resten av det store glasset med melk da men det er kanskje alt som trengs. Jeg drikker som sagt veldig lite kaffe..og aldri svart....max 1-2 latte i uken.
nyibyen Skrevet 17. juni 2004 #11 Skrevet 17. juni 2004 Jeg trodde det var helt vanlig, jeg! Både jeg og hun jeg bor sammen for tiden må nr.2 når vi drikker kaffe (særlig om morgenen). Jeg ser på det som en positiv ting! Blir iallefall ikke forstoppet eller noe..
nat26 Skrevet 17. juni 2004 #12 Skrevet 17. juni 2004 Jeg får så vondt i magen når jeg drikker filterkaffe,magen min tåler ikke det,vet ikke hva jeg reagerer på?Men pulverkaffe får jeg ikke vondt av i hvertfall.
Gjest Anki Skrevet 17. juni 2004 #13 Skrevet 17. juni 2004 Det er vel forskjellig styrke på kaffe, man kan få alt fra mild til kraftig, og espresso er jo veldig konsentrert og kraftig... Det er allment kjent at kaffe setter tarmbevegelsene i gang, og jeg har fått anbefalt av min lege å ikke drikke kaffe pga. problemer med magen. Er selv allergisk mot melk, og tåler ikke kaffe så veldig godt heller... Men savner en kaffe latte innimellom ja! :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå