Gå til innhold

Huseier låser ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leier en sokkelleilighet, og låser alltid ytterdøra når vi går. Fra huseier og ned til vår bod, er det en dør, uten lås. Fra boden og inn til oss, er det en dør med lås, men det er en hektelås og en annen lås, døra er bare å sparke inn...

Huseieren nekter å låse ytterdøra si.Han kan også dra fra huset med ytterdøra på vidt gap en hel dag. Har han den igjen, er den ikke låst. Jeg tror ikke han har nøkkel engang.

Hvis han ikke låser, hvordan er det med vår innboforsikring? Ekkelt å tenke på at det kan gå folk rett inn her og. Vi låser jo dør til boden, men hvem vet hvor godt det holder. Det er endel innbrudd her vi bor også.

Har vi krav om at han skal låse, eller er det bare å finne en ny leilighet?

Anonymous poster hash: a8fd4...976

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge døren inn til din leilighet er låst så har vel du ditt på det tørre. Snakk med selskapet ditt.

Går man fra uløste dører inn til sin leilighet så kan man få stor avkorting i tilfelle tyveri

Anonymous poster hash: d353f...c21
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt skummelt med tanke på at du ikke vet hvem som har tilgang til leiligheten din. Jeg mener, det er jo kun huseier som har nøkkel og skulle det forsvinne noe dyre bilder eller noe sånt står du jo på bar bakke.

Anonymous poster hash: 5162c...c50
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er jo litt skummelt med tanke på at du ikke vet hvem som har tilgang til leiligheten din. Jeg mener, det er jo kun huseier som har nøkkel og skulle det forsvinne noe dyre bilder eller noe sånt står du jo på bar bakke.

Anonymous poster hash: 5162c...c50

TS har nøkkel til sin leilighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker vel mest på innbruddstyvene.

AnonymBruker
Skrevet

Leier en sokkelleilighet, og låser alltid ytterdøra når vi går. Fra huseier og ned til vår bod, er det en dør, uten lås. Fra boden og inn til oss, er det en dør med lås, men det er en hektelås og en annen lås, døra er bare å sparke inn...

Huseieren nekter å låse ytterdøra si.Han kan også dra fra huset med ytterdøra på vidt gap en hel dag. Har han den igjen, er den ikke låst. Jeg tror ikke han har nøkkel engang.

Hvis han ikke låser, hvordan er det med vår innboforsikring? Ekkelt å tenke på at det kan gå folk rett inn her og. Vi låser jo dør til boden, men hvem vet hvor godt det holder. Det er endel innbrudd her vi bor også.

Har vi krav om at han skal låse, eller er det bare å finne en ny leilighet?

Du kan ikke kreve at han låser sitt hus. Det får bli mellom han, forsikringen og eventuelle tyver. Så om du føler deg utrygg så bør du nok flytte.

Men slik jeg forstår deg så er din ytterdør låst? Og så finnes det en bakdør som går først via huseier og så innom en bod og derfra en låst dør inn til din leilighet?

Det er slik at den enkleste veien inn i et hus ofte er gjennom et (knust) vindu. At tyver skal starte å sparke ned en dør i en invendig bod er relativt søkt. Og uansett så er den låst. At det er lett å sparke den inn er inget poeng: det er mye lettere å knuse et vindu.

Anonymous poster hash: 0b598...1aa

Skrevet

Jeg ville krevd at han satt inn en skikkelig dør inn til boden, dersom han på død og liv skal la døren være åpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...