Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos frisøren i går og fikk endelig en klipp som jeg så langt er superfornøyd med! Tenkte derfor at jeg kanskje også skulle legge litt penger i en god shampoo/balsam/kur for å pleie håret litt ekstra nå i sommer. Har forsøkt å søke litt på nett og det står jo selvfølgelig masse om hvorfor man bør velge “frisørmerker” fremfor “butikkmerker”, men skulle gjerne hatt tips til hvilke merker/produkter som er best for mitt hårJ

Jeg har mørk blondt/brunt hår som er typisk nordisk – fine/tynne hårstrå og helt slett (har aldri hatt behov for rettetang for å si det sånn). Jeg er veldig fornøyd med den naturlige fargen og har de siste årene ikke utsatt håret for noe særlig annet enn føner, stylingprodukter (hårspray/saltvannspudder), sol og “butikkmerker”. Jeg MÅ vaske håret hver dag ellers blir det skikkelig fett. Av stylingprodukter bruker jeg nå stort sett kun Redken Pure Force 20, men kjøpte i går Redken Quick Dry som virker bra også.

Tidligere brukte jeg Define shampoo/balsam, men et eller annet i disse gjorde håret skikkelig fett noen steder. For å få bukt med det problemet prøvde jeg KMS shampoo/balsam (den lyserosa) en periode. Følte imidlertid ikke at den ga håret nok fuktighet og likte ikke lukten så godt heller, i tillegg til at den var litt dyr (jeg var da student). Det siste halvannet året ca. har jeg brukt TresSemme. Denne funker greit – jeg får i hvert fall ikke fett hår med en gang det tørker. I løpet av denne perioden har jeg også prøvd Sebastien Penetraitt og Redken Clear Moisture.

Jeg følte ikke at Sebastien ga håret den fuktigheten/mykheten jeg hadde forventet av en frisørshampoo, men håret ble ikke fett av den.

Med Redken ble håret mitt skikkelig godt og mykt, men jeg følte også at håret så litt fortere fett ut med den. Følte jeg måtte ta i shampoo to ganger per vask for å få håret skikkelig rent.

Jeg ønsker produkter som:

- Gir fuktighet uten at håret ser fett ut

- Gjør at håret ikke blir elektrisk selv etter føning

- Gjør håret mykt

I går vasket frisøren jeg var hos håret mitt med Redken Body Full. Lurer på om denne kanskje kan være bra, men redd for at håret kanskje blir elektrisk av denne? Er det noen som har erfaring med merkene Fudge eller Kérastase? Andre gode merker?

Lurer også på om jeg bør kjøpe i salong eller på nett (om produktene kjøpt på nett er originale – har lest en del som advarer mot dette)?

Blir takknemlig for alle tips jeg får:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spurte du ikke frisøren når du først var der?

Anonymous poster hash: 01117...ed7
  • Liker 1
Skrevet

Beklager, glemte å si at jeg spurte frisøren – jeg gjør stort sett det – men har aldri opplevd en frisør som anbefaler et produkt de ikke selger selv (og salongene jeg har vært i de siste gangene har stort sett hatt enten Redken, Sebastien eller KMS). Derfor tenkte jeg det også kunne være en ide å høre om noen her har andre, gode produkter å anbefaleJ

Denne gangen ble jeg anbefalt Sebastien Penetraitt av frisøren, men den har jeg allerede prøvd. Jeg tror jeg kan finne noe som passer håret mitt bedre.

Skrevet

Jeg liker best matrix. Koster ikke stort for en flaske på beautybuy.com, hvis du vil prøve de ut.

Skrevet

Det eneste som hjelper på mitt elektriske hår er en hårkur fra Redken, som heter "All Soft Heavy Creme" :)

Skrevet

Det eneste som hjelper på mitt elektriske hår er en hårkur fra Redken, som heter "All Soft Heavy Creme" :)

Og håret blir ikke fett av den etterpå?

Skrevet

Og håret blir ikke fett av den etterpå?

Nei, ikke i det hele tatt :) Bruker den en gang i uka.

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt :) Bruker den en gang i uka.

Hvilken shampoo og balsam bruker du da?

Skrevet

Hvilken shampoo og balsam bruker du da?

Redken Extreme

Skrevet (endret)

Redken Extreme

Takk for tips!

Har du også “fint” hår som er slett, ikke farget og har litt lett for å bli fett?

Endret av mac84
Skrevet

Takk for tips!

Har du også “fint” hår som er slett, ikke farget og har litt lett for å bli fett?

Har nok heller motsatt problem: Skadet og slitt hår, som til dels er ganske tørt.

Skrevet

Har nok heller motsatt problem: Skadet og slitt hår, som til dels er ganske tørt.

Hmm, da vil kanskje ikke Redken Extreme gi samme gode virkning på mitt hår...

Skrevet (endret)

Hmm, da vil kanskje ikke Redken Extreme gi samme gode virkning på mitt hår...

Nei, sannsynligvis ikke, meningen med Redken Extreme er at den skal gjenoppbygge slitt og skadet hår, og det virker det ikke som du har? Forhør deg heller med frisøren din om shampooer som hjelper mot fett hår. Har prøvd flere frisørmerker, men Redken er utvilsomt det merket jeg er mest fornøyd med, og de har helt sikkert noe for ditt hår også :)

Men hvis du sliter med elektrisk hår, så kan jeg som sagt anbefale den hårkuren jeg nevnte lenger opp her. Det er den eneste hårkuren som har hjulpet meg mot akkurat det problemet.

Endret av Infinite
Skrevet

Jeg bruker Redken All Soft shampo og balsam, og 1-2 ganger i uken bruker jeg en hårkur som gir fukt fra Sebastian. Bestiller produktene på Blush.no, mye rimeligere enn i frisørsalonger.

Håret mitt er langt, ganske krøllete med fine hårstrå. Har litt tykt hår da, selv om hårstråene er fine siden jeg har mange av de. Har heller ikke farget eller stripet håret mitt. Denne shampoen jeg bruker gjør at håret ligger fint, er mykt og blir ikke brusete/statisk.

Skrevet

Jeg bruker også Redken All Soft, shampoo og balsam.

Bruker hårkur en gang i uka, Elgon Primaria Nourishing Silk Mask.

Får jo litt fett hår (hater det!), men er veldig fornøyd med produktene. Aldri mer butikkshampoo og balsam :laugh:

Har blondt, langt og ubehandlet hår (ikke farget eller slitt).

Skrevet

Jeg heller litt mot Redken. Likte veldig godt hvor mykt håret ble da jeg brukte Clear Moisture, men jeg burde jo greie å finne en som gir samme mykhet OG fungerer godt mot litt fet lugg og frizz lenger ned. Synes også Redken produktene lukter godtJ

Jeg tror nå at det kanskje står mellom Redken Body Full (litt redd for at den gjør håret litt elektrisk etter føning) og All Soft (om ikke den også får luggen til å se litt småfett ut etter noen timer). Tenkte jeg skulle ta turen innom et par salonger senere i dag og høre hvilken forskjellige frisører tror vil passe best.

Eventuelt kan kanskje også Sebastian Professional Volupt funke..

Skrevet

Jeg bruker også Redken All Soft, shampoo og balsam.

Bruker hårkur en gang i uka, Elgon Primaria Nourishing Silk Mask.

Får jo litt fett hår (hater det!), men er veldig fornøyd med produktene. Aldri mer butikkshampoo og balsam :laugh:

Har blondt, langt og ubehandlet hår (ikke farget eller slitt).

Du får fort fett hår med All Soft mener du? Eller får du det av hårkuren?

Skrevet (endret)

Du får fort fett hår med All Soft mener du? Eller får du det av hårkuren?

Får naturlig fort fett, altså gjerne dagen etter jeg vasker håret uavhengig av hvilke produkter jeg bruker.

Men fikk faktisk fortere fett hår av billige produkter. Vasker alltid håret på morningen, og alleredepå kvelden var det fett! Etter jeg byttet til Redken ol. går det ca 30 timer før det blir fett igjen :)

Moroccanoil er også veldig god, ihvertfall hårkuren. Bare ikke ta så mye :)

Endret av Rægs
Skrevet

Får naturlig fort fett, altså gjerne dagen etter jeg vasker håret uavhengig av hvilke produkter jeg bruker.

Men fikk faktisk fortere fett hår av billige produkter. Vasker alltid håret på morningen, og alleredepå kvelden var det fett! Etter jeg byttet til Redken ol. går det ca 30 timer før det blir fett igjen :)

Moroccanoil er også veldig god, ihvertfall hårkuren. Bare ikke ta så mye :)

Ok, da virker det som vi har ganske likt hår. Mitt må dessverre også vaskes hver dag om jeg ønsker å se presentabel ut på jobb :/

Skrevet

Ok, da virker det som vi har ganske likt hår. Mitt må dessverre også vaskes hver dag om jeg ønsker å se presentabel ut på jobb :/

Uff, ja. Men tørrshampoo er helt genialt når man ikke gidder å vaske det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...