Gå til innhold

Trixie Filippo klorestativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet dette klorestativet over nettet, så jeg har ikke mulighet til å se på det irl selv, men er det noen av dere som eier et slikt stativ som kunne vært behjelpelige med å finne noen mål?

Klorestativet det er snakk om er dette:
filippo.jpg

Målene jeg trenger er ikke oppført på kjøpsiden, og etter å ha sendt mail til kundeservice som igjen sendte mail direkte til produsenten, sitter jeg fortsatt igjen som et stort spørsmål, da det visstnok var fryktelig vanskelig å svare på noe så enkelt.

Jeg trenger å vite bredden fra den enslige sisalstolpen foran til de to sisalstolpene bak. Total bredde altså, fra sisal til sisal. Evt diameter rundt alle tre sisalene, alt ettesom, siden det kan se ut som sisalene står i en sirkel. Hva vet jeg.

Greia er at stativet, om vi kan kjøpe det, skal stå mellom to fastmonterte bordplater- at bunnplaten er bredere har ingenting å si, da det ikke er bein under disse bordplatene, men mellomrommet mellom platene er ikke bredere enn 64cm, og det hjelper da ingenting å vite dimensjonene på bunnplaten siden den er vesentlig bredere og det ikke er noen som helst måte å regne seg frem til hvor langt innpå platen sisalene er festet.
Det er viktig for oss å finne ut disse målene, da det ikke er noe poeng å kjøpe stativet, få det tilsendt, montere det, for så å se at stativet ikke går inn der det skal stå. Og da starte den lange prosessen med å returnere stativet igjen som ikke nødvendigvis går smertefritt.

Noen som eier, kjenner noen som eier eller har peiling på hvor bredt stativet er ved sisalene? Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe med mål på dette stativet, men vil bare dele et tips dersom nevnte stativ skulle vise seg å ikke kunne passe.

Da kan du bygge ditt eget stativ med deler fra Kattens No.1

Delene selges enkeltvis, så du konstruerer ditt helt eget stativ.

Deler kan kjøpes hos Stargate, - som forøvrig også selger Trixie stativer, så det er ikke umulig at du kan få mål av dem dersom de har den modellen du ser på tilgjengelig.

Bla litt i menyen deres, den er ikke helt rett frem, men jeg kan kanskje hjelpe... jeg kjøper alle mine reservedeler til vårt stativ hos dem :)

Skrevet

Takk Lille-pus!

Sender en mail til Stargate og spør om de kan finne det elusive målet for meg.

Forsøkte på en annen nettside som selger det noget billigere, men der ble mailen sendt mellom dansker, svensker og nordmenn, slik at svaret jeg endte opp med var hvilken dimensjon bunnplaten hadde.
Noe som er høyst irrelevant da det er bedre plass på gulvet enn det er der sisalstolpene stikker opp. -.-
Samt en liste på tysk av totale mål på alle delene, men ingen mål på hvor langt fra kanten sisalen var festet, eller bredden uten å regne med noe annet enn sisalen.

Hurra for språkforståelse innad i en bedrift liksom...

Skrevet

Fikk et veldig godt svar fra den søte damen bak spørsmålsmailen til Stargate ihvertfall.

Hun sendte meg en pdf-fil med totale mål på hele røkla, inkludert mål på hver enkelt bit i alle dimensjoner, og en søt oppfordring til å måle på tegningen da den ble skrevet ut i 1:10.

Etter mye måling og omregning fra mm til cm, så står jeg igjen med et svært oppmuntrende resultat;

Det målet jeg var mest interessert i ser ut til å være maks 52-53 cm, noe som passer svært godt inn i det 64,5 cm mellomrommet hvor stativet skal stå.

Nå må jeg bare overtale HrMinya til å kjøpe stativet på Stargate og ikke på animail der stativet var billigere, men de ikke klarte å svare på et så enkelt spørsmål etter at mailen var sendt rundt til fire andre som kom med svar på et helt annet spørsmål :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...