AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Mannen og jeg har vært sammen i 12 år og har to barn på 8 og 4 år. Mannen driver for seg selv, og har store problemer med å ta seg fri (hans ord, det er fult mulig, han er bare kjip). Vi har aldri vært på ferie som en familie, annet en fire dager. Ikke mye til til å få feriefølelsen.. Før barna kom var vi på sydentur to ganger, en uke begge gangene. Vi har vært flinke på langhelger, og er en aktiv familie som finner på mye. Jeg har ferie med barna, og har tatt de med på turer i inn og utland mens han har vært på jobb. Problemet mitt er at jeg lengter etter en familietur, gjerne to uker. Så lenge har vi aldri vært sammen og hatt fri- noen sinne. Det meste vi har hatt på 12 år er 7 dager, og da har det alltid vært telefoner og litt jobbing på mannen. Jeg mener vi trenger å være sammen som en familie, slappe av og kose oss. Vi har svært god økonomi, men likevel sitter det langt inne for han og betale for sånt "tull" som han sier. Jeg er ingen storforbruker av pengene våre, men han selv unner seg både luksusbiler, dyre gutteturer (langhelger) og flott båt mm, som egentlig bare gagner han. En langhelg for bare han alene kan gjerne koste 30 000, og jeg sier ikke noe på det, for vi har jo råd, men likevel kan han ikke ta seg tid eller råd til familien. Egentlig spiller ikke pengene noen rolle, kunne gjerne leid en enkel hytte og bare vært sammen og hatt fri. Selv er jeg kjempeglad i å reise, før jeg traff han var det min store lidenskap pg jeg har besøkt mange land. Har vært flere steder med barna, men skulle ønske han også kunne forstå hvor viktig det er for familien og for meg. I går snakket vi om det, og han mente at jeg skulle bare vist hvor heldig jeg var, og at det ikke er synd på meg (har ikke påstått det). Etter 12 begynner jeg å bli litt lei. Anonymous poster hash: b4c49...57a
Gjest Whitestripes Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Synd på deg? Hva slags argument er det? Spør han hvorfor han ikke ønsker og har lyst til å være på ferie med familien sin. Hva slags forhold har han til barna deres? Er jobb den eneste verdien han har i livet sitt? 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Han er veldig opptatt av barna, og er mye sammen dem. Han er ikke vant til å feriere, gjorde det aldri som barn. Han er mer en fornøyd med de småturene vi tar, og mener det bør være godt nok. Han synes at jeg maser, og at to uker på Kreta ikke er verd prisen i det hele tatt, selv om vi har råd. Rent forbruk er ivanskelig for han, selv om han er med på gutteturer sine, hvor prisen ikke spiller noen rolle, for da er han sammen gutta, og må få kose seg. Vi bruker sikkert nærmere 20 000 på mat/restaurant i mnd, men det er betalingen litt her og der, og ikke noe han tenker på som overdrevent. Det en å betale en engangsum for noe unødvendig, han er vanskelig å få med på. Også er jobben veldig lett å skylde på, kan ikke være borte så lenge, de ansatte koster penger Osv Osv.Anonymous poster hash: b4c49...57a
sunsethour Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Det kan ha med familiekultur og vaner å gjøre da, pluss at det er vanskelig å reise fra jobben/ta seg helt fri. Jeg er selv fra en slik familie hvor det aldri har vært noen kultur for lange ferier eller reise noe utenfor "hjembygda". Det ble lagt større vekt på å ha sommerjobb og være tilgjengelig for jobben enn å ta seg flere ukers fri og ikke minst var det altfor dyrt. Jeg har lært meg dette i voksen alder, og vet andre i slekta og har blitt påvirket av ektefeller mm. Om du får han med en gang kanskje han får øynene opp, og kanskje vektlegg at det er mange ting man kan gjøre på ferie utenom å ligge på ei strand hvis han ikke er typen til det. Han kan velge selv:-)
Missblack Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Du burde sette deg ned og fortelle han det du forteller oss her! Kanskje du har gjort det, men gi det en sjanse til. Forklar at dere (som han vet) har god råd, og at han bruker masse penger på gutteturene sine og at du virkelig har veldig lyst til å dra på en familiefere! Når han ikke har noe problem med å bruke 30 000 på en langhelg med vennene så ser jeg ikke helt hvorfor det skal være et problem å bruke slike summer på en ferie med familien. Da høres det ikke ut som at det går på penger, at han er for opptatt med jobb og slikt, heller at han ikke liker familieferie av en eller annen grunn. Fortell ham hvor mye du hadde satt pris på en ferie, og at du mener det vil bedre familieforholdet og at f.eks han kan bestemme reisemål (så lenge det er syden, så lenge det er storby etc..) Få frem at dette er noe du virkelig hadde satt pris på at dere gjorde sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå