AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Jeg skal selge leilighet. Leiligheten har en smal brannbalkong med ettermiddagssol og fantastisk utsikt. Jeg vil derfor gjerne fremheve denne på prospektet og på visning. Balkongen er ca. 65 cm x 5 meter. Tanken var å låne et smalt balkongbord og to smale stoler til visningen. Hvis stolene står på skrå, og bordet i midten, får jeg virkelig fremhevet potensialet. Da kan jeg henge et pledd over ryggen på den ene stolen, og sette en fin lykt på bordet. Jeg tenker også kanskje å sette opp en smal benk i enden av balkongen, og sette opp blomsterkasser utenfor gelenderet. Er det noen her inne som har solgt leilighet med brannbalkong? Valgte dere å "gjøre noe ut av den" på visningen? Anonymous poster hash: 79328...065
Rotemor Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har ikke solgt en leilighet med en slik balkong Men generelt er det nyttig å vise potensiale til et salgsobjekt. Særlig dersom det ikke er opplagt. Ahlens har fint kafèsett til 399,- som kan passe, forresten 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har ikke solgt en leilighet med en slik balkong Men generelt er det nyttig å vise potensiale til et salgsobjekt. Særlig dersom det ikke er opplagt. Ahlens har fint kafèsett til 399,- som kan passe, forresten Tusen takk for innspill, Rotemor! Jeg antar at megleren også kan gi meg noen tips, men det er greit å ha tenkt gjennom ting litt på forhånd. Anonymous poster hash: 79328...065 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Balkongen er 65 cm dyp... 65 cm.... Og du skal pimpe den opp med et kafesett?? Hvem tror du får plass til beina på en slik balkong?? Villedende markedsføring. Du driter deg loddrett ut ved å gjøre noe slikt. En meter hadde kanskje gått, men 65 (!) cm??Anonymous poster hash: d1ee7...919 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Kanskje du burde ha bare én stol sammen med bordet? Ellers kan du sette en fatboy junior på skrå sammen med et lite bord, slenge noen puter opp mot veggen eller noe annet "mykt" for øyet. Har du vurdert å ha en lyslenke langs gelenderet? Ser mange har det, ser veldig koselig ut. Ellers er det sikkert enklere med potteplanter på selve balkongen enn å bruke timesvis på å potte om planter til flere kasser? Anonymous poster hash: e83b1...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Balkongen er 65 cm dyp... 65 cm.... Og du skal pimpe den opp med et kafesett?? Hvem tror du får plass til beina på en slik balkong?? Villedende markedsføring. Du driter deg loddrett ut ved å gjøre noe slikt. En meter hadde kanskje gått, men 65 (!) cm??Anonymous poster hash: d1ee7...919 Jeg og samboer har ofte sittet og spist middag på den balkongen med et cafésett selv. Han er 195 cm høy, og har relativt lange bein. Vender man begge stolene mot bordet, eller setter dem litt på skrå, er det ikke noe problem i det hele tatt! Det bør legges til at de fleste av naboene i borettslaget pleier å gjøre det samme, og de har tilsvarende dybde på sin balkong. De som kommer på visning har selvfølgelig mulighet til å prøvesitte, så jeg skjønner ikke hvorfor du mener dette er villedende markedsføring? Alle kan jo se at det ikke er plass til noen stor loungesofa med tilhørende parasoll, men i enkelte områder i Oslo er slike balkonger ganske ettertraktede. Anonymous poster hash: 79328...065 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Kanskje du burde ha bare én stol sammen med bordet? Ellers kan du sette en fatboy junior på skrå sammen med et lite bord, slenge noen puter opp mot veggen eller noe annet "mykt" for øyet. Har du vurdert å ha en lyslenke langs gelenderet? Ser mange har det, ser veldig koselig ut. Ellers er det sikkert enklere med potteplanter på selve balkongen enn å bruke timesvis på å potte om planter til flere kasser? Anonymous poster hash: e83b1...dc6 Takk for svar! Puter var en kjempeidé, og vi kommer helt sikkert til å sette opp en lykt eller girlander. Anonymous poster hash: 79328...065
Glitnir Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Tja, jeg tenker også det blir villedende. Trodde nemlig at dedikerte brannbalkonger ikke kunne brukes på den måten - altså at det ikke kan stå møbler der og at opphold ikke er tillatt. Den skal jo være fri nettopp for krisesituasjoner. Endret 29. mai 2014 av Glitnir 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Tja, jeg tenker også det blir villedende. Trodde nemlig at dedikerte brannbalkonger ikke kunne brukes på den måten - altså at det ikke kan stå møbler der og at opphold ikke er tillatt. Den skal jo være fri nettopp for krisesituasjoner. Anonymous poster hash: 79328...065 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Tja, jeg tenker også det blir villedende. Trodde nemlig at dedikerte brannbalkonger ikke kunne brukes på den måten - altså at det ikke kan stå møbler der og at opphold ikke er tillatt. Den skal jo være fri nettopp for krisesituasjoner. Joda, den kan brukes, men møblene skal ikke stå utslått permanent. I borettslaget mitt er det helt greit å sitte ute på brannbalkongen og spise, bare man slår sammen møblene og setter dem vekk etterpå. Vi snakket med styreformannen om dette den gangen vi flyttet inn. Igjen, jeg ville aldri ha fremstilt det som om balkongen kunne brukes dersom det ikke var mulig. Vi har hatt veldig stor glede av den selv! Anonymous poster hash: 79328...065
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Joda, den kan brukes, men møblene skal ikke stå utslått permanent. Anonymous poster hash: 79328...065 Da mener jeg det er misvisende å ha dem der på visning. Anonymous poster hash: b11c8...fe2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå