Hanna! Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har ingenting imot å date flere samtidig i en tidlig fase. Den første daten pleier jo først og fremst å være vennskaplig. Men etter tredje date eller første kyss (det som kommer først), så dropper jeg enten ham eller de andre. Synes det er god folkeskikk, samtidig som jeg synes det føles praktisk å kunne bli kjent med flere før det. Jeg vet om dere som bare dater én om gangen. Men jeg gir omtrent halvparten som ber meg ut, en sjanse, da kan man bli bedre kjent. Så da kan jeg ikke bare ha én om gangen. Hva tenker dere? Hvor går deres grense før dere bestemmer dere for at det er denne éne personen dere skal fokusere på fremover?
Gjest Knuse Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Jeg er slik at hvis jeg har vært på date med en. Vi avtaler date nummer to, så finner jeg ut at han har avtalt første date med en annen. Da ser ikke jeg vitsen med noe date nummer to. 4
Gjest ashanti Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Jeg syntes det er greit å date flere samtidig i startfasen så lenge man er åpen om det. Men etter (evnt før..) sex og slik bør man kanskje ha funnet ut av ting
Gjest Faerunpedia Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Etter andre eller tredje date synes jeg man bør velge.
Sapientia Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke noe om at man dater flere samtidig i noen fase. Men det er kanskje bare jeg som er gammeldags? 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke noe om at man dater flere samtidig i noen fase. Men det er kanskje bare jeg som er gammeldags? Det er pga nettdatingskulturen at det har blitt sånn. Selv er jeg så "gammeldags" at jeg ikke klarer å se at man kan bli ordentlig kjent med noe når man ikke opplever dem i deres naturlige habitat. - Kunstig og desperat hele greia.. Anonymous poster hash: 2938f...71f 2
Skilpadden Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Nja, for meg føles det galt å date flere samtidig. Selv om man ikke kysser/har sex, så har man jo intensjoner. Om det så er sex eller forhold. Jeg bare klarer ikke å ha disse intensjonene for flere samtidig, for meg blir hele opplegget bare .. falskt
Gjest Leo Nardo Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Hadde jeg vært kvinne hadde jeg kanskje hatt et annet syn på saken, men personlig har jeg en ganske høy terskel for å invitere en kvinne med ut på en date i utgangspunktet og det er heller sjeldent at kvinner inviterer meg ut selv. Terskelen er høy fordi: 1) Jeg inviterer kun ut kvinner hvor jeg føler at det faktisk kan bli et kjæresteforhold ut av det. Og for min del har jeg ikke lyst til å bli kjæreste med noen uten at jeg ser for meg en fremtid med den personen. Så jeg kaster ikke vekk min eller andres tid om jeg ikke virkelig føler at det er noe der og det er heller sjeldent jeg opplever. 2) Jeg har lite tid. Dessuten er jeg velsignet eller forbannet med den egenskapen at når jeg møter noen jeg virkelig liker så glemmer jeg alle andre og har ikke interesse av å møte noen andre uansett. Har ved et par anledninger truffet flere kvinner for første date samtidig, men da har det vært fordi jeg har blitt spurt ut av en annen samtidig som jeg har spurt ut en selv.
kaleidoskop Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har vært på date med to forskjellige på samme uke. Ser ikke noe galt i det. Snakket med begge to på nett, ene spurte om date, og så kom den andre like etterpå, og da ble det slik at det passet med to date den uka. Jeg forteller jo ingen av dem om at jeg også skal møte noen andre. Hvertfall når det bare er første møte og man skal teste ut kjemien. Begynner det å bli et par tre date så tenker jeg det er greit å velge. Enig i det Leo over meg sier, liten tid.
niccoline Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Vel jeg ser ikke helt problemet så lenge man ikke har avklart hvor man står med hverandre, og ikke har kysset eller hatt sex.. Jeg tenker det at for å vite hvor godt man liker den ene så må man også sammenligne litt med andre. Det er å føle litt på hvordan magefølelsen egentlig er for de man dater, og så får man heller la være å dra det til senga ved første date.. Noe jeg har inntrykk av at mange gjør.. Når man er i litt-over-30-årene, så er det faktisk også sånn at utvalget minsker litt. Da er det greit å ikke helt utelukke den ene eller den andre. Noe såklart mannen bare må gjøre også, så lenge ting ikke blir mere seriøst enn klemming og sånt. En første date er jo sjelden mer enn en kaffe også da.. Så ikke akkurat det som grunnlaget for sengehopping ville jeg tro...?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Hadde jeg vært kvinne hadde jeg kanskje hatt et annet syn på saken, men personlig har jeg en ganske høy terskel for å invitere en kvinne med ut på en date i utgangspunktet og det er heller sjeldent at kvinner inviterer meg ut selv. Terskelen er høy fordi: 1) Jeg inviterer kun ut kvinner hvor jeg føler at det faktisk kan bli et kjæresteforhold ut av det. Og for min del har jeg ikke lyst til å bli kjæreste med noen uten at jeg ser for meg en fremtid med den personen. Så jeg kaster ikke vekk min eller andres tid om jeg ikke virkelig føler at det er noe der og det er heller sjeldent jeg opplever. 2) Jeg har lite tid. Dessuten er jeg velsignet eller forbannet med den egenskapen at når jeg møter noen jeg virkelig liker så glemmer jeg alle andre og har ikke interesse av å møte noen andre uansett. Har ved et par anledninger truffet flere kvinner for første date samtidig, men da har det vært fordi jeg har blitt spurt ut av en annen samtidig som jeg har spurt ut en selv. Og hvor kan man møte på deg? Anonymous poster hash: 4c828...625 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Må si jeg er litt misunnelig på dere som er så himla gode på å date Jeg har aldri vært på date, og ser for meg at jeg hadde blitt så nervøs, at den stakkars mannen jeg skulle møte hadde trodd jeg var noe tilbakestående Så jenter, hva skjer på date? Er farene omtrent de samme? Hva gjør dere om dere merker at alt er feil med en gang? Går dere? Hva snakker man om på første date? Bare overfladisk pjatt? Tro om jeg noen gang tør rote meg ut i den verdenen Vil gjerne, men tør ikke.Anonymous poster hash: 4c828...625
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Må si jeg er litt misunnelig på dere som er så himla gode på å date Jeg har aldri vært på date, og ser for meg at jeg hadde blitt så nervøs, at den stakkars mannen jeg skulle møte hadde trodd jeg var noe tilbakestående Så jenter, hva skjer på date? Er farene omtrent de samme? Hva gjør dere om dere merker at alt er feil med en gang? Går dere? Hva snakker man om på første date? Bare overfladisk pjatt? Tro om jeg noen gang tør rote meg ut i den verdenen Vil gjerne, men tør ikke.Anonymous poster hash: 4c828...625 Se der! Tom autokorekt gjorde om datene til farene haha ... Anonymous poster hash: 4c828...625
Gjest Faerunpedia Skrevet 27. mai 2014 #14 Skrevet 27. mai 2014 Må si jeg er litt misunnelig på dere som er så himla gode på å date Jeg har aldri vært på date, og ser for meg at jeg hadde blitt så nervøs, at den stakkars mannen jeg skulle møte hadde trodd jeg var noe tilbakestående Så jenter, hva skjer på date? Er farene omtrent de samme? Hva gjør dere om dere merker at alt er feil med en gang? Går dere? Hva snakker man om på første date? Bare overfladisk pjatt? Tro om jeg noen gang tør rote meg ut i den verdenen Vil gjerne, men tør ikke.Anonymous poster hash: 4c828...625 Dating er en tilvenningsak, jeg var også nervøs første gang. Hvis jeg merker at det er feil, prøver jeg å avslutte daten etter ikke så lang tid. Å gå synes jeg er uhøflig. Fins ikke noen regel på hva man snakker om, i begynnelsen er det kanskje litt spørring om interesser, jobb etc og så flyter samtalen vanligvis av seg selv. Og et glass vin eller to er ofte gode hjelpemidler hvis man er nervøs første gang. Kastdeg ut i det, du har jo ikke noe å tape.
kaleidoskop Skrevet 27. mai 2014 #15 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har vært på noen dater, men jeg "hater" å date, synes det er kjedelig. Missforstå meg rett nå, jeg går jo på det fordi jeg vil møte noen. Men hvis jeg var på en date jeg merket det ikke ble noe mer av, føler jeg noen ganger at tiden var bortkastet. Jeg tenker at jeg i utgangspunktet skal sette av et par timer, hvis det da er litt dårlig prat og pinlig stillhet så takker jeg for meg og sier jeg skal rekke noe. Hvis det er hyggelig kan jeg gjerne sitte i flere timer. Men det tar jeg der og da når det kommer. For min del hjelper det med litt alkohol, da slapper hvertfall jeg litt mer av. Praten går litt lettere, men pass på å ikke drikk seg dritings, det er ikke så sjarmerende Har "lært" litt underveis. Alle liker å prate om seg selv, så spør han/henne spørsmål om dem selv. Men gjerne litt mer kontrekt, ikke sånn "fortell om deg selv". Da er det lettere for den andre å svare, tenkt gjerne ut noen spørsmål på forhånd hvis du synes det er vanskelig. Og når vedkomende begynner å prate, vis interesse og kom med oppfølging på spørsmålet. Jeg har vært på date der jeg bare ble bombandert med ene spørsmålet etter andre. Det var ikke en date, men et forhør. "Hvilken farge liker du? Bader du på sommeren? Hva er din favorittsjokolade? Liker du filmer?" Null sammenheng... Mulig han var nervøs, men det ble med den ene daten...
Gjest Evel Skrevet 27. mai 2014 #16 Skrevet 27. mai 2014 Når jeg dater, dater jeg konsekvent kun en om gangen inntil jeg vet om det er noe å satse på eller ikke. Og om han jeg skal date treffer flere enn meg, er det full stopp fra min side. Da går jeg videre i livet. Jeg føler meg så gammel nå at jeg gidder ikke dette styret med å date flere på en gang. 1
kaleidoskop Skrevet 27. mai 2014 #17 Skrevet 27. mai 2014 Jeg går ikke bevist på date med flere bare for å gjøre det. Men skulle det dukke opp et par forespørsler, så hvorfor ikke... Skjønner godt dere som ikke gjør det, men for min del så er det også fordi jeg er såpass gammel at jeg ikke vil kaste bort tiden. Jeg har vært på så mange dates, og de fleste har det bare blitt med den ene gangen at jeg vil ikke kaste bort en god date det kanskje kunne blitt noe med, mens jeg er "stuck" med han som ikke var noe mach...
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #18 Skrevet 28. mai 2014 Når jeg dater, dater jeg konsekvent kun en om gangen inntil jeg vet om det er noe å satse på eller ikke. Og om han jeg skal date treffer flere enn meg, er det full stopp fra min side. Da går jeg videre i livet. Jeg føler meg så gammel nå at jeg gidder ikke dette styret med å date flere på en gang. Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Jeg tenker sånn jeg også. Gidder ikke å date noen som dater flere samtidig. Eller, gidder ihvertfall ikke å date flere samtidig selv, det blir bare helt feil. Og jeg er 24... Anonymous poster hash: f558e...b37
Gjest Evel Skrevet 28. mai 2014 #19 Skrevet 28. mai 2014 Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Jeg tenker sånn jeg også. Gidder ikke å date noen som dater flere samtidig. Eller, gidder ihvertfall ikke å date flere samtidig selv, det blir bare helt feil. Og jeg er 24... Anonymous poster hash: f558e...b37 Jeg er 40+. Jeg tror det er mange som føler det slikt. Jeg har aldri hatt noe ønske om å delta på alle slags former for dating som har vært populært, sånn som speed dating, nett dating og slikt. Så jeg velger å gjøre det så enkelt som mulig. Enten så dukker det opp en mann som jeg blir kjent med, eller så gjør det ikke det. Men dukker det opp en mann og vi finner tonen, så er han en stor bonus i mitt liv. Du har hele livet foran deg, nyt det så godt du kan! 1
Gjest Leo Nardo Skrevet 28. mai 2014 #20 Skrevet 28. mai 2014 Og hvor kan man møte på deg? Anonymous poster hash: 4c828...625 På lesesalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå