Gå til innhold

Forsikring katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal få katt (blandingsrase) og ønsker å forsikre den mtp dyrlegeutgifter hvis den blir syk eller skadet. Hvor har dere katteeiere forsikring, hva koster det og hva dekker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forsikring i Agria, årlig forsikringspremie varierer utifra hvor mye du har forsikret katten for, i vårt tilfelle er det 50 000 og premien er på rundt 3000 kroner i året.

Den dekker alt untatt død, for poenget med dødsforsikring er å få tilbake beløpet du betalte for katten til å begynne med.

Siden vi adopterer katter gjennom FoD, koster det ikke all verden, så det har ikke noe for seg for oss å forsikre mot død.

Medisiner, prøver, tester og all mulig behandling i tilfelle sykdom og skader blir dekket, og vi betaler totalt 14% av totalbeløpet ved den aktuelle skaden eller sykdommen som egenandel.

Sparte nylig nesten 10 000 på minstemann da han spiste en smertestillende tablett han ikke skulle ha spist. Tre dager med motgift, blodprøver, etterkontroll og medisiner kostet oss totalt i underkant av 2000 med forsikring. Har ikke papirene foran meg så de nøyaktige tallene husker jeg ikke, men det er omtrentlige tall.

Du kan gå inn på Agria sine nettsider og få et overslag over hvor mye det kommer til å koste.
Du kan velge årlig forsikringsbeløp, altså hvor mye penger du kan bruke på katten i akutt medisinsk forbindelse per år uten at det koster deg mer enn noen prosent av totalsummen, du får oppgitt hvor mye du må betale i prosentandel ved en eventuell skade eller sykdom, og hvor mye du må betale per år.
Du kan også velge hvor mange ganger i året du skal betale premie, jeg har valgt to ganger i året for å dele summen litt.

Forsikringen blir noe dyrere om katten er eldre enn ti(?) år ved forsikringens oppstart, og den dekker ikke skader eller kroniske sykdommer som har oppstått FØR katten ble forsikret, derfor er det ganske lurt å forsikre allerede før de blir kastrert som kattunger.

Forsikringen dekker ikke årlige vaksinekontroller og helsesjekker, eller ormekurer, men disse er heller ikke spesielt dyre.

Gjest Anubiel
Skrevet

Jeg har i Agria til 210 kroner måneden. Det er veterinærforsikring, medisinforsikring og livsforsikring. Det er ganske komplisert å gå inn på hva som dekkes eller ikke dekkes. For eksempel dekker min forsikring ikke kastrering eller behandling på grunn av FORL, men dekker behandling dersom katten blir påkjørt, plutselig syk osv. osv. Du må egentlig bare lese vilkårene hos de forskjellige selskapene.

Prisen vil jo avhenge av flere forhold, for eksempel type katt, hvilken dekning du velger, hvilken egenkapital du velger osv. Noen steder får du også rabatt dersom dyret er chippet.

Tror de fleste selskaper har kalkulatorer som gir deg en grei prisoversikt.

Skrevet

Takk, skal sjekke ut Agria. :)

Skrevet

Jernbanepersonalets bank og forsikring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...