Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et veldig kjipt problem. Føler det er galt av meg bare å skrive om det her. Jeg begynte i ny jobb for ca. to år siden. Da var jeg singel og ble forelska i en av de som jobber der. Trodde han også var singel, vi småflørta endel. De andre ertet oss litt for det. Hørte ikke før etter tre måneder at han hadde samboer. Hadde kanskje ikke fått følelser for han hvis jeg visste det. Jeg jobber der fortsatt og det ble litt bedre etterhvert, greide å gi litt slipp på tankene om han da jeg ble sammen med kjæresten. Har vært sammen med han i snart ett år nå. Men i det siste har tankene og følelsene kommet tilbake. Er forferdelig å ha det sånn. Jeg elsker kjæresten min, han betyr utrolig mye for meg. Vi har det veldig bra sammen. Har prøvd å fortrenge og skyve bort tankene om han andre. Jeg greier det bare ikke. Har dårlig samvittighet ovenfor kjæresten selv om jeg ikke har gjort noe galt, sliter veldig på meg.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Anonymous poster hash: 027cc...151

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har det litt slik som deg.. Flørtet en del med en fyr for noen år tilbake da jeg var singel. Var ganske betatt av han, men tenkte det ikke ble noe av da han er en del år eldre enn meg, og dessuten fikk han seg dame ganske rett etterpå. En stund etterpå møtte jeg kjæresten min, og vi har nå vært sammen i litt over to år. For en uke siden møtte jeg han jeg flørtet med for tre år siden på en fest og pratet litt med han, og da fortalte han meg at han alltid hadde hatt følelser for meg. Han er nå singel, og jeg klarer ikke helt fortrenge det.... Jeg elsker kjæresten min over alt på jord jeg også, og blir helt kvalm av å måtte tenke på han andre... Så hiver meg på denne tråden. :( Vet heller ikke hva jeg skal gjøre..

Anonymous poster hash: b17d1...9de
AnonymBruker
Skrevet

Håper vi får noen gode råd her begge to da :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er naturlig å få følelser for ulike personer i løpet av livet, men det er litt plagsomt mens det står på, hvis man egentlig ønsker å være hos den man er sammen med.

Jeg har vært i en lignende situasjon (tror de fleste av oss har det), og for meg hjalp det veldig å bruke visualiseringsteknikker. Jeg så liksom for meg hvordan det hadde vært hvis jeg hadde fulgt lysten og gjort noe med denne forelskelsen, og så at kjæresten min hadde funnet ut av det, hvor lei seg og såret han hadde blitt, at øynene hans ikke hadde sett på meg med kjærlighet lenger men med skuffelse og sorg, at han hadde flyttet ut og jeg måtte bo igjen alene, at han etterhvert fant en annen jente som han gikk lykkelig rundt med i byen, osv osv... Jeg lagde meg rett og slett bilder i hodet av alle de vonde konsekvensene, og da ble det egentlig veldig tydelig at det var kjæresten min jeg var glad i og at det ikke hadde vært verdt å risikere ham for en fyr jeg var betatt av i øyeblikket.

Jeg holdt meg unna denne fyren så godt jeg kunne, og følelsene dabbet gradvis av. Nå vet jeg ikke hvor mye du må omgås denne fyren til daglig siden dere tross alt jobber sammen, men ihvertfall holde kontakten kun profesjonell og til et minimum, uten å være uhøflig mot ham selvsagt? Hvis det er en deltidsjobb du lett kan erstatte med en annen jobb, så kan det kanskje være en løsning å si opp om det ikke bedrer seg?

Jeg er ihvertfall fremdeles sammen med kjæresten min og vi er veldig lykkelige. Kom nettopp hjem fra en lang reise sammen og har blitt helt som nyforelsket faktisk. ;) Den andre fyren er kun et vagt minne, og det virker ganske fjernt at jeg var så betatt av ham. Det trenger altså ikke ødelegge for noenting om man bare er bestemt på at man ikke skal dyrke følelsene ytterligere :)

Anonymous poster hash: fc43b...cff
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal prøve det du sa. Jeg jobber desverre i en liten bedrift der vi ser hverandre hele dagen. Skulle gjerne slutta hvis jeg hadde mulighet til det, men blir vanskelig. Og er redd jeg ikke får jobb igjen fort nok eller en som er så bra. Er også veldig godt miljø der, så hadde vært trist å slutte. Takk for tips :)

Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
AnonymBruker
Skrevet

Det som kunne ha vært er alltid bedre enn det som er. Fordi i det som kunne ha vært ser du det positive - kjemien, spenningen, det som er nytt og kult i starten av et forhold, du har drømmer, du ser for deg ting - men dette er ikke realiteten. Det som er - ja, det er. Du kan kanskje se negativt på det trygge, det faste, det vanlige. Derfor er det som kunne ha vært bedre enn det som er. Det er derfor vi befinner oss småbetatte av mennesker, selv om vi elsker partneren vår. Vi er sånn vi mennesker. Drømmer, har fantasier, leter alltid etter noe bedre. Men enkelte ganger må man vel bare kunne se det positive i det som er. Og kanskje til og med ta den betattenergien man har over til partneren, for ja - vi liker å få positiv oppmerksomhet.

I de to tilfellene som beskrevet over tipper jeg at TS har nå havnet i den "gode, lune, trygge" delen av forhol - og da er det som regel at hjernen begynner å fantasere litt og lengte. Før den energien over på partneren din. Kanskje vil du se fin ut for ham på jobb? Dress deg opp, føl deg fin - så vil den ekstra selvtilliten det gir gå ut over partneren din for å nyte. Så lenge du skjønner det bare er en fantasi, ikke har planer om å dra det for langt, så skader det ike.
For AB over er det det samme - det som kunne ha vært er bedre enn det som er. Dere fikk aldri prøvd. Men lurer riktignok på om gutten som nylig har blitt singel også bruker de rette ordene for å få det "slik han vil" (kan være lurt å tenke på)

Anonymous poster hash: c3699...1ad
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ting til jeg lurer på. Kan/burde jeg si noe til han jeg er sammen med? Tenker kanskje at det går over lettere da. Eller blir det bare forferdelig for han? Er trygg på at det ikke blir slutt, men vil ikke at han skal ha det vanskelig pga det her.

Skrevet

Det er en ting til jeg lurer på. Kan/burde jeg si noe til han jeg er sammen med? Tenker kanskje at det går over lettere da. Eller blir det bare forferdelig for han? Er trygg på at det ikke blir slutt, men vil ikke at han skal ha det vanskelig pga det her.

NEI. For all del ikke si noe. Det vil bringe absolutt ingenting godt med seg, annet enn en såret kjæreste og skade på forholdet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte som TS, bortsett fra at den jeg har følelser for er min ekskjæreste..

Anonymous poster hash: 0d475...302
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet. Alle har rare tanker i hodet sitt til daglig. Forskjellen er at noen er flinke til å la tankene komme og gå, uten å gi de for mye makt. Prøv å akseptere tankene og følelsene dine, og at det kun er et fantasibilde du har laget deg. Virkeligheten er ofte mye annerledes enn tanker og følelser vil ha det til.

Anonymous poster hash: baadf...3ae
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"The one that got away" - Folk flest trenger bekreftelse, eller en avslutning før man klarer å gi slipp på følelsene sine.

Ofte er de sterke følelsene bare noe vi selv har skapt, og de trenger så absolutt ikke være reelle.

Jeg har det samme med en kar jeg møtte for 6 år siden, men for en tid tilbake (noen år siden) når vi møttes igjen så var det ikke spesielt mye sommerfugler eller spenning. Alt var bygd opp på en tanke på "hva om". Etter den kvelden følte jeg ikke så mye for han før det gikk noen måneder og tankene mine begynte å svirre igjen.

Jeg har hatt en samboer i tre år, og jeg elsker han mer enn alt, men jeg føler nok at jeg alltid kommer til å være ekstra svak for en annen kar der ute, men jeg vet at det bare er tankene som lurer meg i blant.

Anonymous poster hash: 4f71f...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner som tenker at "Gresset er grønnere på andre siden", selv når de er i et forhold. Er dette så vanlig?

Jeg er mann og har aldri hatt noe fantasi eller følelser for andre kvinner alle år i forholdet jeg er i. Kanskje jeg har noen gener som gjør meg mer trofast? :)

Anonymous poster hash: baadf...3ae
AnonymBruker
Skrevet

Det går over. Har skjedd med meg også, og det gikk over. :)

Anonymous poster hash: 8807c...bd3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Da skal jeg ikke si det til han. Vil jo ikke ødelegge forholdet pga noe sånt. Skal prøve å jobbe med å bli kvitt de kjipe tankene. Selv om det er vanskelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...