Gå til innhold

Meg med dustete iphonespørsmål igjen :P hjeeelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nytt simkort og ny telefon(obviously:P) og fikk det registrert i går. Fikk beskjed om at det tok ca 10 minutter til den kunne tas i bruk men den virker fortsatt ikke. Står "ingen tjeneste"

Akkurat nå har jeg ikke nett på iphonen...men det skal ikke ha noe å si ved oppstart vel?

Og er det noe jeg har glemt som må gjøres for å få tatt den i bruk bortsett fra sim registrering? fikk beskjed om å koble til itunes i går og det gjorde jeg men telefonen fikk bare nytt design, det var alt...

Ja, jeg er håpløs på sånn teknologi. Men vær så snill og gi meg det inn med teskje :fnise:

Anonymous poster hash: 07d4f...455
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Du må skru telefonen av og på ved aktivisering av simkort. Prøvdt det?

AnonymBruker
Skrevet

Du må skru telefonen av og på ved aktivisering av simkort. Prøvdt det?

Prøvd mange ganger :(

Anonymous poster hash: 6dcf7...a71

Skrevet (endret)

Om jeg skjønner rett:

• Du arh ny telefon og nytt simkort
  • Du setter simkortet i telefonen og slår telefonen på
  • Telefonen starter opp og du blir bedt om pin-kode for simkort. Du taster dette inn og telefonen låser seg opp
  • Skjermen vises som vanlig, men du har "ingen tjeneste" og kan ikke ringe eller sende meldinger med telefonen

Hvis dette er tilfelle så ta kontakt med abbonementsleverandøren og forklar problemet. Problemet ligger da i at abonnementet ikke er aktivert

Det er kun ringing, smser og datatrafikk når du ikke er på trådløst nett som er knyttet til abbonementet.

Andre ting som trådløst nett og evt oppgradering gjennom itunes etc. har ikke noe med simkortet å gjøre. Du kan bruke disse funksjonene selv om abbonementet ikke er aktivert. Dette vil heller ikke påvirke statusen på abbonemetet ditt (det er ikke slik at du plutselig får kontakt med nettet fordi du oppgraderer telefonen via itunes).

Det eneste er vel gjerne at du trenger et vilkårlig simkort i telefonen for å starte den opp, jeg har ikke iphone selv, men mener å huske at det er slik på de jeg har vært borti.

Endret av ekkoet
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skjønner rett:

• Du arh ny telefon og nytt simkort
  • Du setter simkortet i telefonen og slår telefonen på
  • Telefonen starter opp og du blir bedt om pin-kode for simkort. Du taster dette inn og telefonen låser seg opp
  • Skjermen vises som vanlig, men du har "ingen tjeneste" og kan ikke ringe eller sende meldinger med telefonen

Hvis dette er tilfelle så ta kontakt med abbonementsleverandøren og forklar problemet. Problemet ligger da i at abonnementet ikke er aktivert

Det er kun ringing, smser og datatrafikk når du ikke er på trådløst nett som er knyttet til abbonementet.

Andre ting som trådløst nett og evt oppgradering gjennom itunes etc. har ikke noe med simkortet å gjøre. Du kan bruke disse funksjonene selv om abbonementet ikke er aktivert. Dette vil heller ikke påvirke statusen på abbonemetet ditt (det er ikke slik at du plutselig får kontakt med nettet fordi du oppgraderer telefonen via itunes).

Det eneste er vel gjerne at du trenger et vilkårlig simkort i telefonen for å starte den opp, jeg har ikke iphone selv, men mener å huske at det er slik på de jeg har vært borti.

Riktig :) Byttet abonnement i går også så kanskje derfor...pleier det å gå litt tregt?

Anonymous poster hash: 6dcf7...a71

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg ringt tilbake til selskapet du har.

Anonymous poster hash: 79ad0...939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...