Gå til innhold

Forsikring til 2 hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund og skal skaffe meg en til.

Jeg må forsikre hundene mine og er litt usikker på hva jeg trenger og hvor mye det koster. Vet ikke om alder og størrelse har noe å si.

Hva slags forsikring har du og hvor mye koster den?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De største er Agria, Gjensidige og DNB. Jeg har Agria og er fornøyd med dem. Premien er relativt dyr, men de har direkteoppgjør med min veterinær, de betaler uten å mukke, og hunden min er fortsatt like forsikret når hun blir over 10 år.

Du kommer forresten til å høre negative opplevelser med ALLE forsikringsselskap... Så det er ingen vits å høre på.

Det du må tenke på er blant annet om du vil ha forsikring etter fylte 10 år, livsforsikring, dekningsgrad, egenandelsperiode, tannforsikring, medisinforsikring, rehabilitering, osv. Og så er det bare å innhente tilbud fra selskapene.

Anonymous poster hash: e5c99...091

AnonymBruker
Skrevet

De fleste forsikringsselskap forsikrer som regel ikke hunder som ikke har vert forsikret før etter fyllte 7 år. Men de fleste forsikringer dekker mindre etter dette også.

Det letteste er nok å gå inn på hjemmesidene til de forskjellige selskapene og sjekke hva de dekker.

Prisen kommer ann på dekningsgrad, alder, verdien på hunden og egenandel. Det er lurt å forsikre valpen så fort som mulig hvis tidligere eier ikke har hatt forsikring. Etter fyllte 4 mnd dekker de f.eks ikke hoftefeil.

Vi betaler ca 200 kr i mnd for vår blandingstispe hos gjensidige.

Anonymous poster hash: 1bcee...79e

Skrevet

Koster det dobbelt for to hunder da? Har gått inn på agria, men finner ikke noe om tannforsikring. Det har jeg lyst på, siden hunden min har tannstein (men dekker kanskje ikke det?)

AnonymBruker
Skrevet

Koster det dobbelt for to hunder da? Har gått inn på agria, men finner ikke noe om tannforsikring. Det har jeg lyst på, siden hunden min har tannstein (men dekker kanskje ikke det?)

Ja to hunder betyr to forsikringer, altså det dobbelte. Du må ha flere hunder enn to for å få evt. rabatter hos Agria.

Anonymous poster hash: c19cb...0ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler 3000 i året for chihuahuaen, 1800 for jacken og 1400 for blandingen (ureg jack) hos Agria.

Gjensidige skulle ha 16000 i året for alle 3 *hoho*

Anonymous poster hash: 206eb...c40
AnonymBruker
Skrevet

Husk at du får mindre dekket når du forsikrer voksen hund, og tilstander hunden allerede har dekkes naturligvis ikke.

Hvis den nye hunden du skal skaffe deg er valp, sørg for å forsikre den med én gang, så du ikke får unødige avkortinger i forsikringen på den.

Anonymous poster hash: e5c99...091

AnonymBruker
Skrevet

Husk at for å sammenligne selskaper må man jo sammenligne på like vilkår. Jeg har Gjensidige og ble anbefalt Agria fordi de var "mye billigere". Da jeg forsøkte dem, var de i utgangspunktet mye billigere, men når jeg gikk inn og la inn de korrekte opplysningene, samme dekningsgrad for veterinærutgifter, livsforsikring etc. så endte Agria opp med å bli dyrere.....

Anonymous poster hash: 83814...91a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...