AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Min datter (blir 8 år i august) har lyst til å lære seg å spille gitar. Noen her som vet hvilken alder som er mest ideel når det gjelder gitarkurs? Usikker på om hun er litt liten enda, eller om det ikke spiller noen rolle. Erfaringer rundt dette? Anonymous poster hash: 86787...324
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Begynn så snart som mulig! Det finnes mange gitarer i barnestørrelse. Tror hun er i ideell alder nå. Jeg begynte å spille instrumenter i 6-års-alderen, og ser for meg å tilby mine egne barn samme mulighet (så får vi se om de er interesserte...) Anonymous poster hash: b1d8b...4d5
Gjest Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Den ideelle alderen er vel når iveren er til stede. En barnegitar koster ikke all verden - men gud for en glede det er å spille et instrument!
Pawn Hearts Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Åtte er en bra alder, så det er ingen grunn til å vente. Kjøp en gitar med passe størrelse. Jeg ville absolutt valgt nylonstrenger, siden stålstrenger kan bli litt for tøff kost for uherdede barnefingre.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Tusen takk for svar og tips vedr. nylonstrenger :-) Da melder jeg henne på. Hun går i kor allerede, så sang og musikkgleden er tilstede. Tror den forsterkes når hun etterhvert både kan synge å spille samtidig :-))) Jeg bør vel gå i en musikkforretning for å få en skikkelig juniorgitar. Ser at det er andre forretninger som selger det av og til også, men det er mer dagligvarehandel, så ikke sikkert det er like bra..... Anonymous poster hash: 86787...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå