Gå til innhold

Elliot Rodger - ikke avvisning som er problemet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av enkelte menn som spyr ut sitt hat over diverse internettfora, også her, og klager over at det er kvinners avvisning som gjør at menn tyr til vold, enten mot andre eller mot seg selv i form av selvmord.

Ingen vet i hvilken grad Elliot Rodgers mentale tilstand spilte inn på hans handlinger. Det vi vet er at hans holdninger og hat var direkte relatert til det han gjorde, et hat mot kvinner fordi han selv har blitt avvist.

Denne holdningen til kvinner som seksualobjekter og ansvarlige for menns velvære er så ufyselig at det er til å grine av. Likevel er der mer snakk om hvordan kvinner kan beskytte seg mot voldtekt enn oppdragelse av menn med tanke på å behandle kvinner med respekt.

Ikke alle menn mangler respekt for kvinner, men alle kvinner har opplevd at menn har utvist manglende respekt. Noen sa en gang at menns største frykt er å bli utledd av kvinner, mens kvinners største frykt er å bli drept eller voldtatt av en mann.

Anonymous poster hash: eb03a...e06
  • Liker 31
Videoannonse
Annonse
Gjest Evans
Skrevet

Jeg er så lei av enkelte menn som spyr ut sitt hat over diverse internettfora, også her, og klager over at det er kvinners avvisning som gjør at menn tyr til vold, enten mot andre eller mot seg selv i form av selvmord.

Ingen vet i hvilken grad Elliot Rodgers mentale tilstand spilte inn på hans handlinger. Det vi vet er at hans holdninger og hat var direkte relatert til det han gjorde, et hat mot kvinner fordi han selv har blitt avvist.

Denne holdningen til kvinner som seksualobjekter og ansvarlige for menns velvære er så ufyselig at det er til å grine av. Likevel er der mer snakk om hvordan kvinner kan beskytte seg mot voldtekt enn oppdragelse av menn med tanke på å behandle kvinner med respekt.

Ikke alle menn mangler respekt for kvinner, men alle kvinner har opplevd at menn har utvist manglende respekt. Noen sa en gang at menns største frykt er å bli utledd av kvinner, mens kvinners største frykt er å bli drept eller voldtatt av en mann.

Hear, hear! Helt til vi kommer til siste avsnitt.

Det er et få tall av menn som mangler respekt for kvinner, men de som mangler respekt syns godt: Både på internett og ved at de fort kan havne i dystre voldstatistikker. Jeg vil heller se det som de aller fleste menn er snille, men så er det noen slemme.

Videre tror jeg de færreste til daglig går rundt og redd for å bli voldtatt eller drept. Noen lever i en reell frykt for dette, enten i Norge eller utlandet. Men i Norge går nok de færreste rundt og er redd for dette - eller for menn generelt. Og det er bra at vi har et samfunn hvor vi i all hovedsak er trygge. Jeg tror heller ikke menn går rundt og er redd for å bli ledd ut, eller mishandlet av kvinner.

Som regel er jo menn snille mot kvinner og kvinner er snille mot menn. Jeg syns ikke vi skal svartmale ett kjønn og legge skylden på dette: hverken det kvinnelig eller mannlige kjønnet fortjener ensidig svartmaling og kan klandres for alt som det andre kjønnet opplever.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke å legge skylden på ett kjønn (menn), men å legge skylden på de (enkelte menn) som legger skylden på ett kjønn (kvinner).

• Liker 4
Gjest gnækvåg
Skrevet

Det vi vet er at hans holdninger og hat var direkte relatert til det han gjorde, et hat mot kvinner fordi han selv har blitt avvist.

Heia. Vær lesbiansk så mye du vil men Eliot Drepte 5 menn av 7 ofre. Man burde ikke være overaskter av detter skjer i mannshaternasjonen USA og jeg tro barbariske handlinger som omskjæring forårsaket tragedien. PS/ Hokjønn er bl.a til som seksualobjekter og for hankjønn sin velvære. Nothing new here. :gjespe:

AnonymBruker
Skrevet

Heia. Vær lesbiansk så mye du vil men Eliot Drepte 5 menn av 7 ofre. Man burde ikke være overaskter av detter skjer i mannshaternasjonen USA og jeg tro barbariske handlinger som omskjæring forårsaket tragedien. PS/ Hokjønn er bl.a til som seksualobjekter og for hankjønn sin velvære. Nothing new here. :gjespe:

Dette har jeg nevnt før. Menn som er omskjært blir gale i hodet. Ikke absolutt alle, men de fleste. Ser jo det med all kriminaliteten i USA. Det er fordi de er omskjært.

Anonymous poster hash: 0929d...550

AnonymBruker
Skrevet

tumblr_n5if0adjRm1ropm1ro1_400.png

Jeg synes det er skummelt at vi har gått fra dette til hva som skjer i år.

Anonymous poster hash: c0f11...d19
  • Liker 3
Gjest gnækvåg
Skrevet

Dette har jeg nevnt før. Menn som er omskjært blir gale i hodet. Ikke absolutt alle, men de fleste. Ser jo det med all kriminaliteten i USA. Det er fordi de er omskjært.

Fyren virker homofil (benektet) forresten, og svært narsisistisk.

AnonymBruker
Skrevet

Så feil som det kan få blitt.

Hvite menn i USA langt oftere er omskjært enn svarte. Likevel står svarte for langt storre andel av kriminaliteten. Hvis omskjæring ledet til kriminalitet eller galskap burde hvite begått flere ugjerninger og svarte mindre, men det er motsatt.

Anonymous poster hash: 3879c...5d3

AnonymBruker
Skrevet

Slike som deg drar KG-forumet lengre,og lengre ned.

Useriøse, ubegrunnede synsinger, faktafeil, ulogisk babbel.

Helt utrolig.

Er du en slik som sitter med en sølvfoliehatt og søker opp konspirasjonsteorier dagen lang?

Anonymous poster hash: ae771...216

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva får deg til å skrive dette? Elliot Rodger hadde asberger syndrom, store pernsonlighetsforstyrrelser og depresjoner. Han var isolert og ensom, avvist som både venn og kjærlighetspartner og var desperat og helt i "sin egen verden". Det er en kjent sak at personer med asberger sliter med sosiale relasjoner. Selvfølgelig spilte hans mentale helse en rolle i handlingene han utførte, det er en no-brainer.

Hat forekommer forøvrig like mye mot menn som mot kvinner og spesielt på nettforaene. Nettet får fram det verste i folk og det er kvinneguiden ofte et eksempel på.

Hele innlegget ditt er bare vrøvl fra ende til annen. "Menn er svin og kvinner er ofre".

Anonymous poster hash: f65de...e6d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Likevel er der mer snakk om hvordan kvinner kan beskytte seg mot voldtekt enn oppdragelse av menn med tanke på å behandle kvinner med respekt.

Er det noe som har potensiale til å senke respekten for kvinner er det alt tullpratet om at det er menn på gruppenivå som er problemet, og at menn nesten må stå til kollektivt ansvar for hva noen få menn gjør. Voldtektsforbrytere er lavest på rangstigen i fengsler, det sier litt, dette har ingenting med menns holdninger på gruppenivå å gjøre. Det er jo også påfallende at 70% av voldtektsforbrytere i f.eks USA er oppdratt av alenemødre. Slår en gutt en jente bryter helvete løs, slår vedkommende en annen gutt blir det litt tilsnakk. Er det noen gutter oppdras til å respektere, så er det jenter og kvinner.

Endret av meh
  • Liker 1
Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Wow. Denne tråden gikk til helvete i rekordfart :fnise:

Men startinnlegget er veldig interessant, jeg sitter jo her på KG og tenker det samme hver gang en misogynist kommer med det sedvanlige oppgulpet sitt. Det virker som det er så mange av dem, og de fremstår så hatefulle.

Jeg frykter jo ikke at de alle er massemordere, hatet må nok ha drahjelp av en sinnsykdom (eller sykdommen næres av hatet) for at man skal bli en Rodger eller Behring Breivik. Men jeg synes faktisk det er skremmende at folk som leser disse manifestene sier de kjenner seg igjen i følelsen av berettighet ovenfor kvinnekjønnet, mannens offerrolle når han ikke får det han har krav på fra kvinnen, den skaden han har lidd av å bli oppdratt i et feminisert samfunn osv.

Det er grunnleggende misogynistiske ideer.

Dessverre finner galningene som mener kvinnen er Fienden hverandre, de finner et fellesskap i hatet, og fyrer opp under hverandres fordommer. Og noen få av dem vil være skrudde i hodet og drepe helt eller delvis pga den kvinnehatende propagandaen de dyrker som det var religion.

Og noen flere av dem vil mislike kvinner mer og mene de har veldig god grunn til det. En berettigelse til å hate halve jordens befolkning. De sitter her hver eneste dag på Kvinneguiden og kommer med nye begrunnelser for hvorfor kvinner er grusomme dyr.

Det må tas på alvor, det skader likestillingen. Og da mener jeg for begge kjønn.

Dere menn som virkelig brenner for likestilling og har noen valide punkter hvor dere mener man bør kjempe menns rett burde snart stå sammen og organisere dere rundt en type mannsbevegelse. Sakene deres drukner jo i et hav av misogyni. Og dere anklager feminister for å være mannshatere - selv de mest skrudde feministene i historien fremstår jo som Moder Theresa i forhold til hva en random "mannsforkjemper" kan finne på å lire av seg i kommentarfeltet under en harmløs sak på vg.no.

• Liker 15
Skrevet

Han hatet jo menn like mye, uten at vi har avvist han eller fornektet han noe. Hvorfor overser du det? Det er ikke like viktig kanskje?

Det er kvinner som trenger å oppdras til å respektere menn, ikke omvendt. Det er kvinner som føler seg berettiget til å stille betingelsene til omgivelsene, noe som skaper misnøye og kvalme i menn-kvinnerelasjoner. Menn er faktisk ikke de som trenger å ta seg sammen, men kvinner må oppdras til å gjøre seg fortjent til den respekten menn oppdras til å ha for dem.

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Han hatet de menn som vi tåpelige kvinner valgte foran han, fordi han hadde førsterett på oss siden han var bedre enn alle andre.

Nå var han en syk narsissist, men det er ikke sjelden jeg ser lignende anklager her om at kvinnemennesker "gir sex" til "feil" menn, imens de selv som er århundrets catch ikke får det de har krav på.

• Liker 16
Skrevet

Er det noe som har potensiale til å senke respekten for kvinner er det alt tullpratet om at det er menn på gruppenivå som er problemet, og at menn nesten må stå til kollektivt ansvar for hva noen få menn gjør. Voldtektsforbrytere er lavest på rangstigen i fengsler, det sier litt, dette har ingenting med menns holdninger på gruppenivå å gjøre. Det er jo også påfallende at 70% av voldtektsforbrytere i f.eks USA er oppdratt av alenemødre. Slår en gutt en jente bryter helvete løs, slår vedkommende en annen gutt blir det litt tilsnakk. Er det noen gutter oppdras til å respektere, så er det jenter og kvinner.

Skal bare nevnes at menn i fengsel voldtas stadig vekk. Mange kvinner godter seg med tanken på at mannlig seksuallforbryter blir voldtatt i fengsel som hevn. Disse mennene som voldtar andre menn i fengselet får ikke like lav status som mennene som sitter inne for voldtekt av barn eller kvinner, så er det egentlig voldtekten som er så alvorlig i samfunnets øyne, eller er det æreskrenkelsen av den aktuelle kvinnen? For menn som blir voldtatt er fortsatt en vits, så det er nok sant det du sier at forbrytelser og krenkelser av kvinner er noe helt annet enn kriminalitet, vold og krenkelse av menn. Og dette er det stort sett kvinner som opprettholder, men likevel skal vi, til tross for at vil alt blir det, fortsette å oppdras til å respektere det annet kjønn som i bestefall kun er likegyldig tilbake?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: c7667...830
  • Liker 1
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Han hatet jo menn like mye, uten at vi har avvist han eller fornektet han noe. Hvorfor overser du det? Det er ikke like viktig kanskje?

Det er kvinner som trenger å oppdras til å respektere menn, ikke omvendt. Det er kvinner som føler seg berettiget til å stille betingelsene til omgivelsene, noe som skaper misnøye og kvalme i menn-kvinnerelasjoner. Menn er faktisk ikke de som trenger å ta seg sammen, men kvinner må oppdras til å gjøre seg fortjent til den respekten menn oppdras til å ha for dem.

Han hatet menn som hadde sex/forhold med hotte blondiner.

• Liker 3
Skrevet

Han hatet menn som hadde sex/forhold med hotte blondiner.

Ja, akkurat som han hatet kvinner som ikke ville ha han. What's your point? Åja, jeg skjønner, siden kvinner også hater menn som liker kvinner med et bra utseende så rettferdiggjør det det hatet han hadde for menn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...