Gå til innhold

Kan alle se sendte filmer på snapchat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste i en artikkel nå men vet ikke om jeg forstod det rett. Handlet om at alle filmene du har sendt på snap lagres i samme og uslettbare mappe(!)

Om jeg sender en filmsnap til for eksempel Grethe, lagres da denne i en mappe så hvem som helst hacker kan se de, eller er det bare Grethe selv som kan hacke/ordne seg app til å se den igjen?

Anonymous poster hash: e38fb...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem som helst som kobler telefonen til en PC kan se den informasjonen. Også dersom man har tilgang til telefonen, dersom den ikke er passordbeskyttet.

Trenger ikke å "hacke" noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem som helst som kobler telefonen til en PC kan se den informasjonen. Også dersom man har tilgang til telefonen, dersom den ikke er passordbeskyttet.

Trenger ikke å "hacke" noe som helst.

Skjønte ikke den helt, kan hvem som helst se alle videoer jeg har sendt til "Grethe"? om de kobler sin tlf til pc? Eller må det være min? Skal aldri sende video eller bilde igjen, trodde bare den man sendte til kunne misbruke det.

Skrevet

Skjønte ikke den helt, kan hvem som helst se alle videoer jeg har sendt til "Grethe"? om de kobler sin tlf til pc? Eller må det være min? Skal aldri sende video eller bilde igjen, trodde bare den man sendte til kunne misbruke det.

Hvis de kobler hennes telefon til en PC, eller får tilgang til hennes telefon, ja.

Gjest Peaches
Skrevet

Hvis de kobler hennes telefon til en PC, eller får tilgang til hennes telefon, ja.

Hvor blir videoklippene lagret hen da? De forsvinner jo rett etter man har sett de, samme med bildene. Det der hørtes merkelig ut..

Skrevet (endret)

Hvor blir videoklippene lagret hen da? De forsvinner jo rett etter man har sett de, samme med bildene. Det der hørtes merkelig ut..

http://www.theguardian.com/media-network/partner-zone-infosecurity/snapchat-photos-not-deleted-hidden

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2322661/Gone-forgotten-Deleted-Snapchat-photos-stored-phone-easily-downloaded-claims-forensics-firm.html

To raske artikler jeg fant etter å ha søkt på google. Har jo vært masse i media hvordan ting blir lagret, ikke slettet, som snapchat hevder.

Det er aller lettest å få tilgang til det dersom de ikke er åpnet enda, selvsagt.

Endret av Spaghetti
Gjest Peaches
Skrevet

Takk :) Det har ikke jeg fått med meg.. Herlighet, skal ikke være enkelt med sosiale medier altså!

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk, da er det ikke så stress da :) fikk inntrykk av at ALLE kan se disse filmene etter noen tastetrykk på sin egen telefon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...